דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזרים מזומנים עתידי ? מדוע זה טוב? 

מאת    [ 16/03/2014 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2623 פעמים ]

בפגישותי עם בעלי עסקים כאשר אני מציגה להם את חשיבות הכנת תזרים המזומנים התגובה האוטומטית היא יש לי תזרים מזומנים. האמת בעל העסק צודק רק אני מתכוונת לתזרים מזומנים עתידי (או באנגלית  cash budget).

ההבדל בין שני סוגי תזרים המזומנים הינו הפרוש שאנו נותנים למונח עצמו, הבה נבחן את סוגי הדוחו"ת הקיימים בתחום. קיים דו"ח תזרים מזומנים או בשם אחר דו"ח מקורות ושימושים אשר נגזר מהדוחו"ת השנתיים בד"כ המאזן ודו"ח רווח והפסד. דו"ח זה חשוב לעסק מאחר והוא מראה כיצד העסק מימן את פעילותו בשנה האחרונה, המגרעה בדו"ח הינו שבד"כ הוא נעשה מספר חודשים לאחר סיום שנת המס כך שאין הוא אפקטיבי במיוחד.

התאמת הבנק בעסק נחשבת לא פעם בטעות כתזרים מזומנים, בעסקים רבים ביחוד בעסקים הקטנים התאמת הבנק נערכת במשרדי מנהל החשבונות/ רואה החשבון/ יועץ המס מידי חודש, לרוב ההתאמות בעסק נערכות בתבנית אקסל ובוחנות רק את התנועות עד חודש קדימה, לפי תנועות ידועות מראש. בהתאמת בנק תזרימית או תזרים מזומנים עתידי אנו לוקחים את נתוני הבנק כפי שהם העמלות ריביות וכו' מוסיפים את התנועות הידועות לנו מהנהלת החשבונות. לאחר השלמת כל החלקים הידועים לנו מהנהלת החשבונות היגענו לשלב שאני קוראת לו הפאזל ומשמעותו תנועות המגיעות מהתקציב שבנינו לחברה כגון הכנסות עתידיות והוצאות עתידיות שאינן נכללות בין ההוצאות הידועות לנו.

תזרים מזומנים עתידי הינו כלי ניהולי מצויין אשר מספק בידנו את כמות המזומנים בעסק בתחילת כל תקופה בהתחשב בנתוני התקציב. בניגוד לתזרים בו הערכנו רק את תשלומי הלקוחות הקיימים בתזרים מזומנים עתידי נבחן גם את המכירות במזומן או בכרטיס אשראי והיקפן בחברה והכנסות אלו יתווספו לתזרים הנכנס לפי ההסטוריה של החברה , בהתאם ננהג גם עם ההוצאות, ייתכן ובנינו על רכישת מכונה חדשה לעסק ומימונה ע"י הלוואה ולכן למרות העובדה שההלוואה עדיין לא נלקחה נוסיף אותה לתזרים העתידי לפי החודש בו תכננו לרכוש את הציוד החדש לעסק.

ביצירת תזרים מזומנים עתידי החברה יכולה לבחון מתי יגרם תזרים מזומנים שלילי, ומהו סכום הגרעון שיווצר. לעיתים עלינו להתאים את דוחו"ת התקציב שבנינו לעסק למציאות, נניח תקופת מיתון מה שיגרום לחסרון במזומנים בטווח הקצר ולכך יש להערך עם הלוואות לזמן קצר. לעיתים רוצים לשווק מוצר מסויים באגרסיביות בתקופה קצרה ובקמפיין מקיף ואז יש צורך בתקציב מזומנים נוסף.

בחיזוי של דרישות מזומנים בעסק לחברה יש יכולת להעריך הזדמנויות עסקיות המבוססות על עלויות, צרכים פיננסים ובחינת הזדמנויות. לדוגמה להערך לקליטת מוצר חדש או פיתוח מוצר חדש בחברה ידיעת תזרים המזומנים העתידי של החברה יאפשר למנהלים לקבל החלטות מבוססות ואפקטיביות לפיתוח העסק.

בנית תזרים מזומנים עתידי נותן גם תמונה ליציבות של החברה, כאשר מצב המזומנים בחברה מראה עליה בכמות המזומנים בחברה ניתנת התמונה שהמוצרים של העסק מחזקים את מעמדם בשוק, לעיתים החברה יכולה להיות חזקה מבחינת המוצרים אך קיים גרעון הולך וגדל בחוסר המזומנים בעסק היכול לנבוע ממינוף יתר (לקיחת הלוואות) בריביות גבוהות.

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חינם להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב