בעיית מצבר חדש מתרוקן
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בעיית מצבר חדש מתרוקן 

מאת    [ 10/03/2014 ]
מילים במאמר: 416   [ נצפה 4321 פעמים ]

 
 

המצבר הוא הכח המניע הראשוני של הרכב בו אצור כל פוטנציאל התנועה הנדרשת על מנת להתניע ולתפעל את המערכות החשמליות, כמו גם ייצוב הזרם. ברור שאם מתגלה במצבר תקלה אנחנו בצרות – הרכב לא יניע.

אבל איזה תקלות יכולות להיות בסוללה בעלת עקרון כל כך פשוט?

תקלות במצבר עשויות להתרחש בגלל שבר מבני (סדק בפלסטיק), התייבשות התאים, חוסר טעינה, קצר ועוד. כשמתגלה תקלה במצבר רוב הנהגים יבחרו פשוט להחליף אותו. דרך כלל מצבר איכותי מחברה טובה צריך להחזיק בין 3-5 שנים, תלוי באופי השימוש ברכב אבל מפעם לפעם אפשר להתקל במצבר שפורק את המטען שלו בלי בעיה נראית לעין.

נכנסת לרכב, מנסה להתניע וכלום לא קורה חוץ מרעש מוזר – קליק קליק קליק?

המצבר שלך ריק.

אם ברכב מותקן מצבר חדש שלא מחזיק מעמד בלי טעינה זה הזמן לעבודת בילוש קטנה. פריקת מצבר מתרחשת כאשר נסגר המעגל החשמלי (בין ה – ל +), האלקטרונים התזזיתיים שתמיד שואפים אל הקוטב השני מצאו דרך והם זולגים במהירות החוצה. ראשית, יש לבדוק אם משהו יושב על המגעים עצמם או בין הכבלים היוצאים מהמצבר וגורם לקצר. במידה והכל תקין יש לבדוק את מערכת החשמל והאלטרנטור ואחרי שנשללו תקלות בהן אפשר להסיק שבמצבר מתחוללת "פריקה טפילית": כלומר, חלק כלשהו ברכב כופה עצמו על המצבר, סוגר את המעגל וזולל את החשמל. על מנת לזהות את ה'טפיל' יש לעקוב אחרי הנתיבים של מערכת החשמל מהכבלים היוצאים מהמצבר דרך כל הצמתים והפיצולים שלהם ברכב.

אחרי שבדקנו בעין את הכבלים אליהם אפשר לגשת בקלות יש לבדוק אם יש איזשהו רכיב שממשיך לפעול לאחר שהסוויץ' מכובה. אם מדובר בטפיל חשמלי מסוג כזה, יהיה זה בדרך כלל רכיב שהתווסף לרכב ואיננו שייך למבנה המקורי שלו (רדיו-דיסק, מגבר, תאורות מסוגים שונים, מסכי LCD). ובמידה וכל הרכיבים החשמליים מכובים כאשר הרכב כבוי מתחילה עבודת הבילוש האמיתית. מצויידים במכשיר הנקרא 'וולטמטר' יש לבדוק כל מקטע במערכת החשמל בנפרד. וולטמטר הוא מד מתח היודע להבחין בפוטנציאל חשמלי שונה בין שתי נקודות. יש לעבור קטע קטע בסבלנות עד שיזוהה המקום ממנו בורח החשמל (בדיוק כמו פיצוץ קטן בצינור מים). לפעמים יהיה זה חוט חשוף שנוגע בחלק מתכתי ברכב ופורק דרכו חשמל ולפעמים רכיב חשמלי תקול. ברכבים רגילים בהם מצבר אחד, העבודה הזו לא מסובכת כל כך, ברכבים היברידיים סקירה של כל מערכת החשמל מסובכת וארוכה יותר אבל במקרה של פריקת מצבר זו למעשה הדרך היחידה לתקן את התקלה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב