דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים שהתשוקה המינית נחלשת 

מאת    [ 14/01/2014 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2288 פעמים ]

מה עושים כשהתשוקה הולכת לאיבוד?

זוגות רבים מגלים במהלך השנים כי התשוקה ביניהם נעלמת והולכת לאיבוד. בתחילת מערכת היחסים לרובם היתה רומנטיקה, אהבה ומשיכה רבה, זוגות רבים חשים דעיכה עם הזמן. דעיכה זו מתאפיינת בעוד תחומי מערכת היחסים אך בולטת בביטוי שלה בהפחתת הערגה בין שני בני הזוג.

שאלת מדוע זוגות חשים דעיכה בתשוקה ביניהם - מובילה לשלושה גורמים עיקריים:

התרגלות- בני הזוג אשר מבלים שנים רבות יחד פיתחו התרגלות זה לזו. המראה דומה, ההרגלים זהים והידוע מראש מפריע לחושניות להתקיים. בתחילת מערכת היחסים, כל צעד היה חדש ומרגש, עם השנים הזוגיות הופכת ל"עוד משהו" וכשאין חידוש במהלך היום, התשוקה אינה מוזנת פוחתת.

שיגרה- שגרת היום הכוללת עבודה, טיפול בילדים וטיפול בעניינים הבית. השגרה הופכת את היום יום ל"משעמם" ואף טכני. הניצוץ שהיה בעבר וכלל בילויים, שיחות מרגשות, חוויות חדשות, הופך לחיים אשר חוזרים על עצמם. השגרה מחלחלת למערכת היחסים ומוציאה ממנה את ה"עוקץ".

השלמה- זה מה יש. רבים מהזוגות חשים עם השנים שהיחסים שנוצרו והלהט שדעך זה מצב נתון וכי לא ניתן לשנות את המצב. ההשלמה עם התשוקה שירדה יכולה להיות במקביל אצל שני הצדדים או אצל אחד מבני הזוג ובמקרה השני עלול להיווצר תסכול גדול בצד השני... היוצר תגובת שרשרת.

 

לזוגיות ולתשוקה השפעה על האושר שלנו כבני אדם, זוגות אשר מתגברים על פערי המשיכה ועל שחיקת הזוגיות מוצאים עצמם מרוצים ומאושרים מחייהם באופן כללי. אושר זה מתבטא בשביעות רצון מהחיים בכלל ומהזוגיות בפרט ובוודאי שזה משליך על מגוון החיים האחר.

בזמן שחלק מהזוגות חשים כי התרגלו זה לזו וכי השגרה ממלאת את יומם תוך השלמה עם המצב, ישנם זוגות שבוחרים לעשות שינוי, להכניס תשוקה ואושר לחייהם....במסלול חדש או מתחדש...

 

שינויים קטנים בחיי היום יום עשויים בהחלט להעיר את ניצוץ התשוקה בחייכם.שתי דוגמאות קטנות

השינוי הראשון שיש לעשות על מנת להוסיף תשוקה לחיים הוא לא לוותר. לא להשלים עם המצב הקיים כפי שהוא אלא להחליט לשנותו. לאחר ההחלטה להביא תשוקה לזוגיות ולעשות שינוי.                  יש לשתף את בן/בת הזוג ברצון. שיחה פתוחה, מלאת אהבה וכוונות טובות. רצוי שבפתיחת השיחה יהיו מילים טובות והצגה של הרצון להביא ניצוץ חדש לזוגיות. להצית את המדורה שדלקה בעבר.

השינוי השני שמומלץ לעשות, הוא לשנות את השגרה. לצאת לבילוי משותף, רצוי בילוי שאינו כולל עוד אנשים ובילוי שעוד לא ניסיתם בחייכם. גם שינוי קטן בשגרה, חלוקה אחרת של מטלות הבית, פינוק של קפה "סתם כך" באמצע היום, יכולים להוציא משגרה ולפתוח דלת שהלהט והתשוקה יכולים להיכנס דרכה.

 

תשומת לב-אריאל טמירתשוקה זוגית בשיח ומגע קבלו מתנה חינם : מסע בשבילי המיניות הזוגית http://land.t-l.co.il/?p=1 בפייסבוק http://www.facebook.com/bishvil.hazugiut או באתר www.t-l.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב