דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיכנס להריון בגיל 35 - 40 ? לעולם לא מאוחר לתפוס את הרכבת 

מאת    [ 08/01/2014 ]

מילים במאמר: 1121   [ נצפה 3837 פעמים ]

להדס לא הייתה כל סיבה להתעניין במושגים כמו FSH גבוה, מעקב זקיקים ושיטות אלטרנטיביות לפוריות. כאמא מאושרת לשני ילדים, בת 7 ובן 4, היא אפילו לא הייתה משוכנעת לגמרי שילד נוסף הוא חלק מהתוכניות העתידיות שלה.

אבל משהו קרה. "הייתי בערך בת 42, ונכנסתי להריון ספונטני, כמו כל ההריונות שלי עד אז. אבל בשבוע ה-12 היתה לי הפלה, וזמן קצר אחריה הפסקתי לקבל מחזור".

שלושה חודשים אחרי שעברה הפלה מהריון ספונטני, נאמר להדס שמבחינה הורמונלית היא בגיל המעבר, ואין כל סיכוי שתהרה שוב. בתוך פחות מחודש של תרגול על פי שיטת אביבה, ירד ה-FSH בצורה דרמטית, ובתוך חודש נוסף נכנסה הדס להריון. כשהיא מסתכלת באושר על בתה בת השנה, היא אומרת לכל מי שמוכנה לשמוע: אל תתייאשי, זה כן בידיים שלך

אבל משהו קרה. "הייתי בערך בת 42, ונכנסתי להריון ספונטני, כמו כל ההריונות שלי עד אז. אבל בשבוע ה-12 היתה לי הפלה, וזמן קצר אחריה הפסקתי לקבל מחזור".

בתחילה, היא מספרת, "אפילו לא שמתי לב שאני לא מקבלת מחזור, אבל פתאום התחילו להופיע אצלי כל מיני תופעות, שרק אחרי בירור ובדיקה גיליתי שהן בכלל תופעות של גיל המעבר".

מה למשל?

"למשל, פצעונים בפנים, כחכוך מוזר בגרון, ואפילו גלי חום. מרוב שלא קישרתי ולא חשדתי, הייתי בטוחה שגלי החום, למשל, הם בכלל בגלל שמיכת הפוך החדשה שלנו, שרכשנו סוף סוף אחרי 20 שנה..."

מתי נפל האסימון?

"במקרה הייתי בביקור אצל הקוסמטיקאית, והיא אמרה שהפצעונים שלי הם בלי ספק תוצאה של שינויים הורמונליים. רק אז הלכתי לאינטרנט, וגיליתי להפתעתי – מה להפתעתי? לחרדתי! – שכל מה שקורה לי זה אחת לאחת תופעות של גיל המעבר. הייתי בהלם. איך גיל המעבר? הרי רק לפני דקה הייתי בהריון!"

הדס קבעה מיד תור אצל רופא הנשים שלה, וגם הוא נשמע מופתע. הוא הסכים שהתופעות שתיארה הגיעו מוקדם מהצפוי, והציע פרופיל הורמונלי. "ואז, כשהגיעו התוצאות, נפלו עלי השמים: בבדיקות התברר שערכי ה-FSH  שלי מטורפים, משהו כמו 86, כשהערכים התקינים צריכים להיות איפשהו בין 0 ל-10".

"חזרתי לרופא, והוא הסביר לי בעדינות אבל באופן שאינו משאיר מקום לשאלות, שאין שום סיכוי שאי פעם אצליח להיכנס להריון במצב כזה. עםFSH מעל ל-20, אף אחד אפילו לא ינסה לעשות לי טיפולים, הוא טען".

הדס התחילה לחקור את האינטרנט, ולמדה על עולם שעד אז היה זר לה לחלוטין. "בכל מקום היה כתוב ש-FSH גבוה זה בלתי הפיך. תמיד אפשר לעלות – אבל אי אפשר לרדת".  היא גם הבינה שמקופת החולים לא תצא הישועה, כי שם כבר הובהר לה שאין שום סיכוי לטיפולים.

זה היה הזמן שבו גמלה בליבה ההחלטה: אני רוצה עוד ילד, ויהי מה.

דווקא כשהבנת שאי אפשר?

"ברור. ככה אנחנו בנויים, לא? תמיד ידעתי שאין בעיה ושאוכל לעשות עוד ילד מתי שארצה, אבל ברגע שהוודאות הזאת נלקחה ממני הייתי שבורה, לא הפסקתי לבכות, נכנסתי לתקופת אבל. לא יכולתי להשלים עם רוע הגזירה, ופתאום זה נהיה נורא דחוף לי.  

"ואז שוב התיישבתי על האינטרנט. חיפשתי 'גיל המעבר' ו'הריון' – וכל הקישורים דיברו על איך אפשר להימנע מתופעות גיל המעבר, איך אפשר להקל עליהן – אבל אף אחד בשום מקום לא כתב איך למען השם אפשר להיכנס להריון בגיל המעבר!"

שיטת אביבה מתחת לאף

בשיטוטיה ברשת, נתקלה הדס בכמה איזכורים לשיטת אביבה. "זה המקום היחיד שבו היה כתוב שגם אם את לא מייצרת ביציות, או שיש לך מה שנקרא מנופאוזה מוקדמת – אפשר לעזור לך". ואז, משחזרת הדס, "נזכרתי שהשם הזה, 'שיטת אביבה', מוכר לי מאיזשהו מקום".

ההיכרות המוקדמת עם השיטה קרתה במקרה, על ספסל ההמתנה בחוג המוסיקה של הילדה. "הכרתי במקרה את מיכל פוני, מנהלת המרכז הישראלי של שיטת אביבה, והתיידדנו. כשהיא סיפרה לי מה הן עושות במרכז, אני מודה שהמידע חלף דרכי ולא הופנם. אחרי הכל, מה לי ולבעיות פוריות. אבל עכשיו, פתאום אמרתי לעצמי – בינגו. שיטת אביבה, זה מה שאני צריכה. מיהרתי להתקשר למיכל".

כשמיכל פוני שמעה את קורותיה של הדס, הדבר הראשון שעשתה היה להרגיע אותה. "היא הייתה הראשונה שאמרה שאני לא צריכה להיות מיואשת מהר כל כך. 'אחרי הכל, אם רק לפני שלושה חודשים היית בהריון, זה לא הגיוני שפתאום עברת לצד השני ואת בגיל הבלות. הגוף לא מפסיק בבת אחת להיות פורה'".

מיכל העלתה את הסברה שהגוף עבר איזו טראומה, ויכול להיות שתוצאות הבדיקות אינן סופיות, או שהן לא משקפות באמת את הפרופיל ההורמונלי של הדס. "אני זוכרת שהיא אמרה: 'גם אם זו הרכבת האחרונה, נתפוס אותה'. אז החלטתי להאמין לה. זו הפעם הראשונה מזה שלושה חודשים שמישהו נטע בי שמץ של תקווה".

הדס החליטה לתת צ'אנס לשיטה למשך זמן מוגבל. "בעלי ואני הסכמנו שנשקיע בזה מה שנשקיע, ואחרי שלושה חודשים נחשוב שוב. תמיד חשבנו שיש משהו עצוב בפנייה של כל מיני אנשים במצוקה אל שיטות אלטרנטיביות ורופאי אליל, שלא מתחייבים לכלום – אבל החלטנו שהשיטה שווה את הניסיון".

 

כמה טוב שלא הקשבתי לרופא

 

מכאן, הכל קרה מהר. "מיכל הפנתה אותי אל מדריכה מקסימה, מיכל דחב"ש, והתחלתי ללמוד את השיטה ולתרגל. הלכתי על כל הקופה. תירגלתי במדויק, כמו שעון, לא החסרתי אף יום. באחד הימים הבת שלי נשארה בבית, וכשהיא ראתה אותי זזה לצלילי המוסיקה המוזרה ולפי הוראות החוברת, היא לא הבינה מה השתבש אצלי... הצעתי לה להצטרף, ושתינו התפקענו מצחוק".

המשימה הראשונה היתה להחזיר את המחזור, כך טענה גם המטפלת הסינית שהדס פנתה אליה לדיקור במקביל. "ואז, בתוך חודש של תרגול – חגיגה גדולה. המחזור חזר! מיכל המליצה שלא לרוץ מיד לבדיקת FSH, והתאפקתי. אבל כשהגיע המחזור השני, בתוך פחות מחודש, בכל זאת ביצעתי את הבדיקה. הערכים הצביעו על FSH 11!

"זה היה מדהים. שחור על גבי לבן, ירידה דרמטית בערכים – אחרי שכל מי שראה אותי אמר שאין דרך חזרה. כמה טוב שלא הקשבתי להם".

מעקב זקיקים הראה שהשחלה מייצרת זקיקים יפים, ו"רצנו לקיים יחסים, כי זה מה שאמרו לנו לעשות", צוחקת הדס. בתום חודשיים בלבד של תרגול ודיקור נכנסה הדס להריון.

"הכל קרה מהר כל כך. לא נדרשו אפילו שלושת החודשים שהקצבנו לניסיון", היא אומרת. מצד שני, "ההריון היה מורכב יותר מההריונות הקודמים. אולי זה הגיל, ואולי חששתי יותר בגלל המתח שקדם לו. אני לא אדם מאמין, אבל פחדתי שאולי התגריתי בגורל, הלכתי נגד הגוף".

אבל, כמו שאומרת הדס, "בכל זאת הצלחתי כנראה לייצר  ביצית מפוארת – עובדה: נולדה לי תינוקת מדהימה, נהדרת. היום היא כבר בת שנה".

ומאז?

מאז אני מספרת על השיטה לכל מי שרוצה לשמוע. אני מאמינה שבלי המפגש עם מיכל, התינוקת שלי לא הייתה כאן היום. אני אומרת לכל מי שמוכנה לשמוע שיש מידה של אחריות אישית למה שקורה לך. גם אם הרופאים אומרים שאין מה לעשות וזה לא תלוי בך – זה לא נכון. זה כן תלוי בך, במידה מסוימת, ואת יכולה לקחת את זה לידיים. לא לחכות לנס, אלא להיות פעילה. כשאת יוזמת ומאמינה, היקום כבר יעשה את שלו".

 

 

שיטת אביבה ,שיטה טבעית לשיפור הפוריות ולאיזון הורמונאלי. השיטה, המבוססת על תרגול תנועתי, משפרת באופן ניכר את הסיכויים להצלחת טיפולי פוריות קונבנציונאליים, ובמקביל פותרת בעיות פוריות שאין להן מענה ברפואה הקונבנציונאלית, כמו הורדת ערכים גבוהים של הורמון FSH. לפני שמפקירים את הגוף להורמונים וטיפולים פולשניים, כדאי לתת הזדמנות לדרך הטבעית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב