דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין 3,4 ו-5 יחידות בגרות במתמטיקה? 

מאת    [ 06/01/2014 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 3401 פעמים ]

ציון הבגרות במתמטיקה נקבע בהתאם לכמות היחידות אותן הוא כולל, כאשר דרגת הקושי עולה יחד עם מספר היחידות. מבחן בגרות ברמה של 3 יחידות הוא מבחן שבחלקו בסיסי ובחלקו לא, זוהי הרמה המינימלית בה ניתן להיבחן בבחינה. למרות שציון בגרות גבוה ברמה של 3 יחידות אינו מעיד על רמה גבוהה, ניתן להבין את יסודות המתמטיקה בעזרת בגרות ברמה זו, אך יש לשים לב לכך שקיימות פקולטות לימוד אקדמיות אשר מקבלות אך ורק מועמדים בעלי ציון גבוה בבחינת בגרות של 4 או 5 יחידות, ולכן מועמדים בעלי ציון גבוה ברמת 3 יחידות לימוד, עלולים להתבקש להשלים לפחות לרמה של 4 יחידות לימוד.

ההבדלים בין יחידות הלימוד באים לידי ביטוי בדרגת הקושי של התרגילים ובהיקף החומר. נבחנים ברמה של 3 יחידות מתמודדים בשאלונים הראשונים עם מתמטיקה בסיסית (קריאה ובניית גרפים, סדרות חשבוניות והנדסיות, בעיות מילוליות ועוד) ובשאלון האחרון במתמטיקה ברמה קצת גבוהה יותר. הנבחנים אשר ניגשים לבחינה ברמה של 4 יחידות לימוד, מתבקשים לגלות בקיאות בכל חומר הלימוד ברמת 3 יחידות (מלבד סטטיסטיקה), עם תוספת של נושאים נוספים ותרגילים בדרגת קושי גבוהה יותר. רמת של 5 יחידות לימוד היא הקשה ביותר. בכדי להצליח בבחינת הבגרות ברמה של 5 יחידות יש צורך בהשקעה רבה, ולכן הבחינה קשה מאוד ואינה מתאימה לכולם.

יש הטוענים כי אין כל הבדל משמעותי בין בחינה ברמה של 3 יחידות ובחינה ברמה של 4 יחידות. הם טוענים כי ההבדלים המשמעותיים באים לידי ביטוי בין בחינה ברמה של 4 יחידות ובחינה ברמה של 5 יחידות לימוד. בהתאם לכך, בוחרים רבים להיבחן ברמה של 4 יחידות מתוך מטרה להשיג ציון גבוה יותר.

מתי כדאי לבחור 4 או 5 יחידות מתמטיקה?

בגרות במתמטיקה  ברמה מוגברת חשובה מאוד בעבור אלו אשר שואפים להירשם אל לימודים אקדמיים בתחומי המחשוב, המתמטיקה, המדעים וההנדסה. אם יש לכם כוונה ללמוד בעתיד בפקולטה להנדסה, לא תוכלו להתפשר על פחות מ-4 יחידות לימוד ובמקרים מסוימים אף 5 יחידות. במטרה לשמור על אפשרויות בחירה רבות ככל האפשר, כדאי יהיה להיבחן מראש ברמה של 4 יחידות לפחות. זכרו כי השלמת בגרויות או שיפור ציונים לאחר סיום התיכון כרוכים בעלויות נוספות. חבל יהיה לבזבז כסף וזמן, השקיעו כבר עכשיו בלימוד המתמטיקה וקבלו החלטות תוך חשיבה לעתיד הלא כל כך רחוק. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב