דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


2013 מסתיימת - מה מצפה לנו ב 2014? 

מאת    [ 26/12/2013 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 1790 פעמים ]

כבכל סוף שנה, פרסמים מומחי האבטחה של ESET את התחזית שצפויה לנו לשנה הבאה בתחום האבטחה ברשת. לפי הדו"ח של ESET פרשת האזנות הסתר והמעקב אחר הגולשים שנחשפה השנה על ידי אדוארד סנודן עשתה את שלה ושנושא הפרטיות ברשת יהיה אחד מהנושאים העיקריים שיעסיקו את רוב העסקים והגולשים ב 2014. גם מערכות ההפעלה של הסמארטפונים והטאבלטים ימשיכו לסבול בשנה הקרובה מווירוסים ומהתקפות רבות - במיוחד פלטפורמת האנדרואיד, וגם נתחיל לראות איומים במקומות קצת פחות טריוויאליים כמו בטלוויזיות החכמות, קונסולות משחק, מכוניות חכמות ואפילו בטרנד המחשוב לביש שצפוי לגדול השנה.

ככל שהשימוש והתלות שלנו בגאדג'טים ובמכשירים אלקטרוניים גדלה, כך אנחנו הופכים לפגיעים יותר. אך הסיבה שאנחנו הופכים לפגיעים יותר טמונה בעיקר בחוסר המודעות של המשתמשים לסכנות שמשפיעה באופן ישיר על היכולת שלהם לנקוט את אמצעי הזהירות המתאימים.

פרטיות או אינטרנט בטוח יותר?

פרשת האזנות הסתר שבוצעו על ידי הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA) והשימוש בתוכנות מתוחכמות כדי לעקוב אחר הרגלי הגלישה של האזרחים שנחשפה השנה על ידי אדוארד סנודן, עשתה לפחות דבר טוב אחד - היא העלתה לכותרות ולמרכז תשומת הלב הציבורית את נושא הפרטיות באינטרנט. לפי סקרים שנעשו התגלה שהפרשה השפיעה מאוד על מודעות הגולשים, שהתחילו לחשוב פעמיים לפני שהם חושפים משהו ברשת.

ב 2014 אנחנו צפויים להתחיל לראות יותר ויותר נותני שירותים באינטרנט ואתרי אינטרנט גדולים שמפרסמים את מדיניות הפרטיות שלהם בצורה נרחבת יותר, מתוך מטרה להעלות את מודעות המשתמשים לנושא זה.

בנוסף, אנחנו צפויים לראות יותר ויותר מדינות שמתחילות להראות עניין ברגולציה של האינטרנט ואפילו להתחיל לעשות צעדים בכיוון הזה. דוגמה לכך אפשר לראות כבר היום בישראל עם חוק שיביא לסינון תכנים באינטרנט שכבר עבר את הקריאה הטרומית.

אנחנו צפויים גם לראות יותר ויותר אתרים שמציעים למשתמשים שלהם להשתמש במנגנוני אימות כפולים כדי להגן על המידע שלהם. מנגנון האימות הכפול מקשה על פריצה לחשבון מקוון על ידי דרישת קוד חד פעמי שנשלח לטלפון הנייד של המשתמש, בנוסף לסיסמה הרגילה שלו. כיום ניתן כבר למצוא ברשימת החברות שמציעות מנגנון כזה חברות כמו טוויטר, פייסבוק, גוגל, אפל ועוד, וב 2014 הרשימה הזו עוד תגדל.

 הנוזקות לסמארטפון ממשיכות לפרוח

הדו"ח של ESET מתאר איך מנצלים ההאקרים פרצות אבטחה בטכנולוגיות חדשות הנכנסות תוך זמן קצר לשימוש המוני כדי לתאר את מה שקורה היום בתחום האיומים לסמארטפונים, ובעיקר סמארטפונים בעלי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.מספר האיומיםוהווירוסים לאנדרואיד ימשיכו בנסיקה שלהם ב 2014, ואנחנו צפויים לראות איומים שעד כה היו מוכרים יותר בתחום המחשבים האישיים, כמו למשל בוטנטים, מתחילים להיות שכיחים יותר גם בפלטפורמה הניידת.

טרנדים חמים ו- Cybercrime

זה כבר ידוע שפושעי הסייבר מנצלים כל טרנד חם כדי להפיץ את ההונאות שלהם. בשנים האחרונות החלה מגמה של לחבר כל מכשיר חשמלי לאינטרנט, החל ממצלמות אבטחה וכלה בקומקום החשמלי אותו אתה יכול להפעיל בעזרת הסמארטפון כשאתה עוד במיטה. בחברת ESET צופים שהמגמה הזו תמשיך ותהיה נפוצה ביותר במקומות כמו מכוניות חכמות, טלוויזיות, קונסולות משחק ועוד, מה שעלול להביא סוג חדש של מתקפות. השימוש הנרחב בשימוש במערכת ההפעלה של אנדרואיד במכשירים מהסוג הזה, רק מעלה את הסבירות שנתחיל לראות מתקפות על המכשירים האלה מוקדם יותר ממה שאנחנו חושבים, כיוון שפלטפורמת האנדרואיד כבר מוכרת היטב להאקרים והיא מאומצת בצורה רחבה למדי על ידי הציבור הרחב.

הדו"ח אפילו מרחיק לכת עוד יותר ומפרט בהרחבה על האיומים הצפויים להתפתח למכוניות וטלוויזיות חכמות, בתים חכמים, מצלמות אבטחה ומערכות תאורה חכמות המחוברות לאינטרנט, מנעולים דיגיטליים וגם להתקני המחשוב הלביש – כמו השעון החכם ומשקפיים כדוגמת גוגל גלס – שמתחילים לחלחל לשגרת חיינו. 

את הדו"ח המלא ניתן למצוא כאן

רונן מואס הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET-ישראל אותה הקים בשנת 2004. לפני כן עבד כמנהל IT במספר חברות. למד ארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב