דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערך מוסף 

מאת    [ 23/12/2013 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 2190 פעמים ]

ערך מוסף

מי שמכיר אותי באופן אישי יודע שאני חובבת תוכניות ריאליטי, גם לכם הקוראים אספר שאני עוקבת אחר לא מעט תוכניות בארץ ובעולם ביניהן- אקס פקטור, טופ שף, האח הגדול, המתמחה ועוד...

מעבר לעובדה שמדובר בתוכניות בידור שמטרתן היא פשוט להנעים את זמננו ולספק לנו אין סוף "שיחות סלון" עם מכרים, עבורי התוכניות האלו הן הזדמנות להשקיף על עשרות אנשים, להכיר המון סגנונות, יכולות, כישורים, תובנות ומה לא? דרכן אני לומדת להכיר את עצמי, אני מאפשרת לעצמי לחלום עם המתמודדים, לאהוב איתם, לכאוב ולבכות איתם....

אני מוצאת את התוכניות האלו עבורי (בחלקן לפחות), כמעוררות השראה וכמפתחות מחשבה. הדבר שהכי נוגע בי הוא המגע האנושי בתוכנית, שכמובן שבאמצעות עריכה והפקה מצוינות לא מאפשרות לנו להשאיר את העיניים יבשות לכל אורך הפרק.  אז נכון שלפעמים זה מוגזם וערוך ואולי אף מבוים ועדיין, המגע האנושי אינו בר תחליף, הערך האישי שכל אדם מביא איתו הוא מה שמייחד אותו בסופו של דבר ולאו דווקא כישרון ענק בתחום בו הוא מתחרה.

הסיפור האנושי של כל אדם הוא ייחודי, יפה ומרגש בדרכו. הערך האישי שאנו מביאים איתנו הוא זה שמייחד אותנו ומבדל אותנו מאדם אחר. לקח לי לא מעט זמן להבין מהו הערך שאני מביאה איתי, מהו הערך המוסף שלי, אני מניחה גם שיש אנשים שעבורם אני מביאה ערך אחר ממה שאני חושבת על עצמי.

אני מסתכלת על המועמדים השונים ורואה אותם יוצאים מהאלמוניות שמלווה אותם בתחילת התהליך ועד סופו, נהנים מהתהילה (גם אם מדובר רק ב- 15 דק' )... מרגש אותי לראות את האנשים לומדים להאמין בעצמם, עומדים בביקורת שהם מקבלים, לומדים ומשפרים, סוללים את דרכם למקום הראשון ובכלל יוצרים דרך ויוצקים משמעות לתוכה.

התופעה שהכי מושכת אותי בהסתכלות על המתמודדים השונים היא האמונה שלהם בעצמם ובחלום שלהם, קשת הגילאים מגוונת והמכנה המשותף הוא הרצון להגשים חלום, ללא ויתורים, מוכנים לעזוב את כל העיסוקים, להתרחק מהמשפחה ולצאת להרפתקה.

הרצון להגשים את עצמנו הוא שגורם לדברים מופלאים להתרחש, לא מעט סיפורי ההצלחה שאנו מכירים הם תוצר של עבודה קשה, לאורך זמן, התפתחות וצמיחה לאורך דרך והמכנה המשותף לכל האנשים שהם עבורנו "סיפור הצלחה" הוא האמונה בעצמם ובדרכם, שיש בהם משהו מיוחד שלאחר אין, שיש להם מה להציע, שיש להם מקום בתחרות.

אחת המטרות העיקריות (אם לא העיקרית ביותר) באימון אישי היא להביא את בן האדם לידי הגשמה עצמית, מימוש הפוטנציאל שטמון בו, הגשמת המטרות שלו והחלומות הכמוסים שלו. אחת החוויות המרגשות ביותר עבורי בתהליך אימון היא להיות לצידו של אדם שחי בתחושה שהוא מביא את עצמו לידי ביטוי, מגשים ובעיקר מאמין בעצמו שהוא יכול!

אז אומנם רוב בני האדם אינם משתתפים בתוכניות ריאלטי, אבל כולנו שחקנים במציאות חיינו ויש לנו אפשרות להשפיע עליה, לעצב אותה, להאמין בה ובעצמנו שהיא יכולה להיות מה שחלמנו. לכל אחד מאיתנו הערך המוסף שלו, המיוחד שלו שהוא מביא לעולם הזה ולאנשים סביבו, שווה להשקיע את הזמן והמאמץ לאתר מהו אותו דבר שמעיר אותנו וממריץ את מחזור הדם שלנו, זה המקנה לנה חיות וחיוניות, הכישרון האישי שלנו.

רוב בני האדם חולמים על דברים שהם יכולים להשיג, ולכן הם יכולים לעשות את זה. ההבדל העיקרי בין אלו שעשו את זה לאלו שלא, הוא הניסיון המתמיד להגשים, המוכנות להיכשל, להתלכלך, להתאמץ ולא לוותר. אין ספק שכשאר ה"מה" ברור לנו – מה אני רוצה להשיג, ה"איך" הוא האתגר הבא, לחפש אותו, לנסות מגוון דרכים, לבחון על מה מוותרים, איפה הגמישות. כבר אין שלאלה של אם "כן או לא" ,אלא "איך"?

שנת 2014 עוד רגע בפתח, זמן טוב לתוכניות ותקציבים...זמן מצוין לחלומות ויעדים חדשים.סביר להניח שאם נשב " רגל על רגל" ונחכה, זה לא יקרה ונוכל להמשיך לחלום. לעומת זאת אם ניקח את החלום, המטרה, היעד ונפרק אותו לגורמים, נתחיל לעשות דבר דבר, נתמלא בתחושה נפלאה של עשייה והתקדמות, צמיחה והתרוממות רוח- נצעד על השביל חיינו ונעשה את הדרך!

 

 

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית ועסקית תות תקשורת ותוצאות - אלון גל אימון אישי לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי גם בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב