דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרה וינו 2013 

מאת    [ 04/12/2013 ]

מילים במאמר: 944   [ נצפה 7985 פעמים ]

 

טרה וינו 2013

תחרות זה טוב או רע ? :

 

תחרות זה לא "טוב" ולא "רע". תחרות היא מצב קיומי שמניע אותנו.   הצורך לעשות השוואת בין דברים קיים בנו בלי שנבחר בו. בסופו של יום תחרות מעניקה לנו את התבלין בחיים את הרצון להשוות ולשפר.

 

טרה וינו:

רבות נכתב על תחרות הטרה וינו לחיוב ולשלילה. יש המצדדים בתחרויות יין שחושבים שתחרות מוציאה את המיטב מהייננים וגורמת להם לעשות יינות טובים יותר ויש כאלה שחושבים שהן לא ממש תורמות למכירות יין או למיתוג יקבים שזוכים במדליות.

בכל אופן שתי הדעות הללו נאמרות בהקשר של תחרות הטרה וינו וזה כשלעצמו מגביר את העניין וההתעניינות בענף היין הישראלי שגם ככה סובל מתדמית לא טובה והגופים הממשלתיים לא עושים דבר על מנת לקדם את ענף היין ולעלות את תצרוכת היין וכמו בכל תחום שהמדינה לא מביעה בו עניין קמים אנשים פרטיים ( אנשי הענבים במקרה הנ"ל ) ומנסים בכל מיני דרכים להביא ולו לכמה ימים לקדמת הבמה את הענף הזה.

 

 

תחרות הטרה וינו מעבר להיותה תחרות מקצועית בחסות בין לאומית היא קודם כל לדעתי מקפצת פרסום מסיבית ותמציתית שנופלת על יקבים שזוכים במדליה. שניה לאחר ההכרזה עטים על היקבים והייננים עיתונאי היין והבזקי המצלמות מנציחות את הזוכים מכל זווית אפשרית כך שלמחרת היום הכתבות יוצאות לציבור חובבי היין.

אין ספור פעמים הפרסום הזה מוציא אל האור והתודעה יקבים קטנים שעושים יין בשקט וששום עיתונאי לא כתב או ביקר את היין שלהם כי הם רחוקים ולא בתל אביב , פה באה התחרות ומעניקה זרקור ענקי על אותו יקב זוכה. הקוץ בעליה בזכייה הזו שהיקב לא תמיד יודע מה לעשות כמה ימים אחרי קבלת המדליה ולעיתים חושב שהזכייה בתחרות תביא לו גם את מאות ואלפי הקונים, פה הטעות של רובם, קבלת המדליה והזכייה היא רק דלת שפותחת תחרות הטרה וינו ליקבים הזוכים . החכמים יודעים לפתוח את הדלת וליהנות מהחשיפה הראשונית , אלה שחושבים שמספיקה הזכייה הזו טועים ובגדול. האחריות לאחר הזכייה מונחת על כתפי הזוכים. הם חייבים להבין שהם קיבלו מתנה שיכולה לתת להם אין ספור אפשרויות להצליח אבל המדליה מחייבת אותם לעבוד קשה ולהתמיד. זכייה אחת לא מספיקה , זכייה במדליה שמה אותם תחת זכוכית המגדלת של כתבי היין והציפייה מהם ליין טוב מתבקשת.

המקטלגים על התחרות כי היא לא מעניקה להם כלום מלבד פרסום רגעי הם כאלה שלא מבינים  שתחרויות מסוג זה הם לא משרד יחסי ציבור , תחרויות כאלה הם כלי שאפשר להשתמש בו בחוכמה ולרכב על גל ההצלחה שנים רבות. ראו ערך יקב אסף, ערך יקב שושנה ואלו רק דוגמאות מהשנים האחרונות.

יקבים גדולים שולחים עשרות בקבוקים לתחרות ומתחרים בקטגוריות השונות. מיטב הטועמים נמצאים בחבר השופטים חלקם אף ייננים שטועמים את היין שלהם מבלי לדעת זאת כי את היין בתחרות זו טועמים בטעימה עיוורת. ליקבים הגדולים יש אינטרס לזכות בכמה שיותר מדליות ובכמה שיותר חשיפה. היקבים הגדולים יודעים כי היינות שלהם נבחנים על ידי אנשי מקצוע ויכול להיות שזה הסמן הראשון ליקב לשלוח יינות שנטעמו בטרה וינו לתחרויות אחרות בעולם, הייננים הטובים גם מקבלים פרספקטיבה מקצועית של קולגות על היין. רב היקבים הגדולים משתתפים בתחרות זה לא סוד שחלקם לא זכו בשנים האחרונות. הרציניים והמוערכים והמבינים ממשיכים לשלוח יין גם בשנה לאחר מכן מתוך הבנה כי גם אי זכייה במדליה באותה שנה מבחינתם הייתה סוג של למידה והערכה מחדש וגם ההבנה כי עצם ההשתתפות בתחרות הזו זה מספיק מכובדת וראויה. יש יקבים שמפסיקים לשלוח יין בגלל אי זכייה ואף מאשימים את המארגנים בכך שהם לא זכו " ולא יכול להיות " הרי הטעימה היא עיוורת עונים להם . מה לעשות. אז האשמה היא לא בשופטים או במארגנים. אז בדרך כלל הם מענישים את התחרות ולא שולחים יין בשנה לאחר מכן. זו האיוולת הכי גדולה שיכולה להיות, להרוג את השליח. מה הם מצפים מהתחרות ? שתעניק להם מדליה כי הם שלחו יין ושילמו אגרה? נכון העובדה שהיקבים הללו בעלי משרד יחסי הציבור שולטים בדרך כלל בפרסום ובמידע שעובר לציבור על ידי כתבי היין בזה שהם עורכים השקות ומסיבות עיתונאים ושולחים יינות לטעימה ונמצאים ביחסים טובים עם הכתבים , העובדה הזו אסור לה שתשריש בתחרויות הללו. התחרות חייבת להיות על פי פרמטרים מדויקים וברורים. כפי שהיא. בלי הנחות ובלי חשבונות. העין הבינלאומית מפקחת על התחרות הזו ומעניקה לה תוקף עולמי.

ואת זה אסור לאבד.

 

למה כן טרה וינו :

1: כי הטרה וינו היא  תחרות היין הבינ"ל היחידה המתקיימת בישראל.

2 : יש בתחרות חסות חיצונית ופיקוח  של ארגון היין המוביל בעולם: ה  OIV.

 3:השופטים בתחרות נחשבים לבכירים ומובילים בתחום, בין  השופטים אפשר למצוא ייננים ישראלים, סומליירים, כתבי יין ומובילי דעת קהל

 

4: הפיקוח על טעימת היין והיין בבקבוק נמצאת תחת פיקוח מתמיד  אנליזות יין נשלחות על ידי היקבים לפני התחרות ויקבים שזוכים נבדקים באנליזה השוואתית. ( זה כשלעצמו מונע זיופים בצורת ביקבוק יין שונה מההצהרה ) וקרו דברים בעולם.

 

5: : כי זה אירוע שמקדם את תעשיית היין הישראלית בצורה הכי פומבית שיש שזוכה לחשיפה תקשורתית מסיבית.

 

למה לא טרה וינו:

1: כי הסיכוי שתזכו תמיד מוטלת בספק.

2: כי אתם חייבים להבין שאתם עלולים למצוא את עצמכם בליגה של

   הזוכים ופתאום אתם באור הזרקורים לטוב ולרע ולא כל אחד מוכן 

   לזה נפשית ותקציבית.

3:אם אתם חושבים ש" כישלון " (אי זכייה במקרה הזה ) יגרום לכם     לתחושות של תסכול, ייאוש, אכזבה, כעס וירידה במוטיבציה. אל תתקרבו לתחרות. תישארו בחדר החביות ותיהנו מנקטר האלים שלכם לבד. זה בסדר.

 

 

לסיכום:

TERRAVINO  היא תחרות. קודם כל . מי שלא מסוגל להפנים זאת וחושב שזה בית חרושת למדליות טועה. לא כולם זוכים. המעמד והחשיפה בטרה וינו היא כשלעצמה סוג של זכייה באור הזרקורים וידיעה שאתה בקליקה ראויה ואיכותית.

התחרות מקדמת את היין הישראלי בעולם ומעניקה למשתתפים חוויה והתרגשות גדולה.

מה שבטוח שהרבה יין טוב ואוכל משובח יהיה שם.

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב