דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעה נגד קצין התגמולים 

מאת    [ 06/11/2013 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 3464 פעמים ]

 

תביעה של אנשי כוחות הביטחון מתבררת בפני קצין התגמולים , אשר מתפקידו להחליט בסופו של יום האם לדחות או לקבל את התביעה , וזאת על סמך החומר אשר קיים בפני קצין התגמולים כמו גם חוות הדעת אשר מוגשות לקצין התגמולים בעניינו של התובע.

סוגי התביעות אשר מוגשת לקצין התגמולים

אנשי כוחות הביטחון מגישים לקצין התגמולים אחת משני סוגי תביעות , או בגין חבלה או בגין מחלה. השוני בית התביעות נעוץ פרט להבדל הנושאי , גם בקשר הסיבתי ובדרך הטיפול בתביעות של גירמה או של החמרה.

תביעה בגין חבלה

תביעה בגין חבלה אשר מוגשת לקצין התגמולים מוגשת מקום בו נחבל איש כוחות הביטחון , בזמן ועקב שרותו. הכלל הבסיסי הוא בעניין תביעות אשר מוגשות בגין חבלה הוא כי לאחר החבלה ממולא עבור הנפגע דו"ח פציעה , אשר משמש עבור התובע אמצעי ראייתי משפטי להוכחת טענותיו העובדתיות בפני קצין התגמולים .

מקום בו לא מולא דו"ח פציעה בסמוך לאירוע החבלתי יכול התובע את קצין התגמולים בגין חבלה להגיש תצהיר וכן תצהיר עד לאותו אירוע בגינו הוא טוען כי נגרמה חבלתו , וזאת כאמור על מנת לאמת את הפאן העובדתי של תביעתו.

על התובע את קצין התגמולים בגין חבלה למלא טופס בקשת זכות נכות חבלה , אליו עליו לצרף דו"ח פציעה , וכן מסמכים רפואיים אשר יש בהם כדי להעיד על הטיפול הרפואי אותו קיבל התובע.

הטיפול בתביעה אשר מוגשת בגין חבלה

קצין התגמולים לאחר שהוא מקבל את התביעה , ישנן שתי אפשרויות לטיפול בה,  במידה וקצין התגמולים מגיע למסקנה כי יש מקום לטפל בתביעה במסלול הירוק , התביעה מוגשת לטיפול במסלול הירוק , טיפול אשר הוא קצר יחסית, אשר מאפשר לתובע  תוך פרק זמן של ארבעה חודשים לעמוד בפני וועדה רפואית.

במידה וקצין התגמולים מגיע למסקנה כי אין מקום לטפל בתביעה באמצעות המסלול הירוק , מועברת התביעה ליחידה לאיסוף חומר בה נאסף חומר רפואי על עברו הרפואי של התובע, לאחריו מועבר התיק אל מומחה רפואי אשר צריך לקבוע האם יש קשר סיבתי בין האירוע החבלתי לבין מצבו של התובע.

תביעה בגין מחלה

תביעה בגין מחלה אשר מוגשת לקצין התגמולים מחייבת התייחסות וטיפול שונים מאשר תביעה אשר מוגשת בגין חבלה. בתביעה אשר מוגשת בגין מחלה ראשית יש לשאול את השאלה האם יש קשר סיבתי בין מחלתו של התובע לבין השרות הצבאי.

הקשר הסיבתי בתביעה בגין מחלה הוא מעט יותר מורכב והרבה פחות ברור מאשר בתביעה בגין חבלה , שכן ישנן מחלות אשר הסיבות להופעתן ללא ממש ידועות לתובע , וגם לא לעולם הרפואה.

המאמץ הראשון אשר צריך להיעשות מקום בו עסקינן בתביעות בגין מחלה אשר ארעה בזמן השרות הצבאי הוא מאמץ חקירתי בגינו יש לברר בצורה יסודית עד לירידה לרמה של רזולוציות מאוד קטנות , את התנאים והגורמים אשר היה בכוחם להשפיע או לגרום להתהוות המחלה.

משמאותרים הגורמים הללו , יש לבחון האם כל הגורמים או אחד מהם היה בו כדי להביא לפריצתה של המחלה.

מקום בו מאותרים גורמים עובדתיים אשר היה בהם כל אחד מהם ביחד ולחוד להביא לפריצתה של המחלה , יש לתצהר את התובע , ולהוסיף לתצהיר גם תצהיר עד אשר יהיה בו כדי לאמת  את האמור בתצהירו של  התובע. יש להגיש את התביעה לקצין תגמולים אשר מטופלת ביחידה לאיסוף חומר בדרך הרגילה.

עורך הדין גיא בית און מתמחה בייצוג של נכי צה"ל www.beiton-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב