דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקסימום זה יצליח 

מאת    [ 06/10/2013 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2328 פעמים ]

"מקסימום זה יצליח"

"מקסימום זה יצליח" הוא כלל שלמדתי במהלך שנותיי בעולם האימון. בהתחלה חשבתי שמדובר בקלישאה מעייפת, זה די הזכיר לי אמרות אחרות כגון "תחשוב טוב – יהיה טוב", מחשבות יוצרות מציאות וכדומה. לא הבנתי אז, את כוח המחשבה, לא הבנתי לגמרי שהכל אבל הכל! – מתחיל בראש.

"מקסימום זה יצליח" היא גישה לחיים. לרוב אנחנו שומעים שאין לנו מה להפסיד כי "מקסימום, הפסדנו, לא הלך" אז זהו, שלא. המקסימום הוא באמת המקסימום שיכול לקרות במידה ונפעל בדרך מסוימת. התוצאה הרצויה היא המקסימום וכל תרחיש אחר הוא אפשרי ואף רצוי במידה זו או אחרת.

לפני שאימצתי לעצמי את הגישה הזו, חשבתי אחרת, ברוב הפעמים חשבתי אל האופציה הפחות טובה שעשויה לקרות והעדפתי להיות מופתעת לטובה. חשבתי שככה אני מחסנת את עצמי מפני אכזבות. זה כאמור לא עבד כ"תרופת פלא" ועדין מצאתי את עצמי מאוכזבת לא פעם. מצד שני לבוא עם ציפיות גדולות נראה לי מסוכן, "ואם זה לא יקרה" – חשבתי לעצמי. בעודי פועלת כך, אכן דברים לא הסתדרו כפי שקיוויתי לפעמים, תוך כדי התהליך שלי הבנתי שלא מעט פעמים הגישה שלי משפיעה על התוצאה. מה ז'תומרת ? אני אסביר: נניח שבחור או בחורה יוצאים לדייט, במקום להתרגש ואף להתלהב, הם יוצאים מהבית לקראת הפגישה בתחושה של "עוד דייט" לרשימת הדייטים"..."בזבוז של ערב"..."אין לי כוח לזה יותר" ועוד. מה הסיכוי שהדייט אכן יהיה מוצלח? שהנוכחות של אותו אדם תהיה כיפית ונעימה, שהשיחה תזרום? ....

נאמר שאתם יוצאים מהבית לראיון עבודה. בדרך הראש שלכם כבר מכין אתכם לאכזבה, אתם מנהלים עם עצמכם שיחה שזה בטח לא יצליח, שאין לכם מספיק ניסיון, שאתם לא טובים בשיחת ראיון....וש"מקסימום – לא עברתם". באיזו אנרגיה אתם נכנסים לראיון? מה אתם מביאים איתכם, ביטחון? חוסר ביטחון?

בכל הקשר אחר, המקסימום דווקא יתאר את התוצאה או המספר המרבי שניתן להשיג. ודווקא בחיינו הפכנו את המקסימום למינימום, הייתכן?

אז נכון, לא תמיד נקבל את התשובה שרצינו, ובכוח המחשבה לא נוכל תמיד ליצור את המציאות לפרטי פרטים כפי שקיווינו, אך אין ספק שהתנהלות אחרת תביא להשגת תוצאות אחרות. בשביל לשנות- צריך שנות . אם נלך באותה דרך, נגיע לאותו מקום.

דווקא אם נעיז, "נלך על זה" ונחשוב לעצמנו שמקסימום זה יצליח! זה הולך להיות אחלה דייט, אני הולכת לעבור את הראיון הזה בהצלחה, לבקש העלאה, להציע לו או לה לצאת לדייט- מקסימום אשמע כן! גם ככה אין לנו שליטה על התוצאות, למה שלא נשלוט בעצמנו, במה שתלוי בנו?

חשבו על כך בהיגיון, בכל אותן פעמים שאנו מתלבטים האם לפעול או לא, את ה"לא" כבר יש לנו! נוכל לשמוע "כן" רק אם נבקש, אם נאמין שמגיע לנו.

יותר מידי אנשים כבר הוכיחו שמחשבה חיובית משיגה תוצאות טובות יותר מאשר מחשבה שלילית. מה גם שנראה לי יותר נעים לחשוב את המחשבות האופטימיות יותר. לא תמיד הכל ורוד, לפעמים אפילו סגריר ואפרורי ועדין אפשר למצוא משהו טוב לחשוב עליו.

"מקסימום זה יצליח" – מאפשר לנו לקפוץ גבוה, להרים את הרף. להבין שמגיע לנו! להפנים שלטעות ולשמוע "לא", זה מבורך, זה מאפשר עשייה, תיקונים, התקדמות, שיפור, צמיחה. זה גורם לנו להיות ולהראות במיטבנו, אנרגטיים ונמרצים, מתרגשים וחוששים, זה גורם לנו לחיות לא רק להיות חיים.

 

 

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית ועסקית תות תקשורת ותוצאות - אלון גל אימון אישי לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי גם בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב