דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 הסודות המלוכלכים של ענף האופניים החשמליות 

מאת    [ 12/08/2013 ]

מילים במאמר: 743   [ נצפה 3984 פעמים ]

7 הסודות המלוכלכים של ענף האופניים החשמליות

 

אופניים חשמליות הופכות לפופולריות יותר ויותר, וכך גם המידע והבלבול שקיים אצל הצרכנים, במיוחד אצל אלו שקוראים על כך ברשת האינטרנט.

הגיע הזמן לעשות סדר בדברים.

אנחנו שמלווים את השוק מאז קבלת התקן בארץ רוצים ללמת אתכם את הסודות המלוכלכים של הענף, ומכיוון שיש בלגאן גדול בדברים, גם במידע שקיים באינטרנט, החלטנו לרכז לכם את המידע כולו יחד.

 


    • האופנים החשמליות היקרות יותר הן לא תמיד טובות יותר. קיימות אופניים יקרות שהן באמת יותר טובות ושוות את המחיר, וכאלו שלא.

 


    • קיים בסין מפעל לאופניים חשמליות שנקרא Simino (או בעברית "סימינו"). נכון להיום קיימים בארץ כ 6 יבואנים שונים שמייבאים אופניים חשמליות דיי דומות  (אנחנו לא ננקוב בשמות בגלל זכויות היוצרים שלהם, אבל אנחנו כן נגיד לכם מה באמת עומד מאחורי הדברים). ובכן, האופניים החשמליות המתקפלות שהם מייבאים דומות עד כדי זהות מבחינה חיצונית.

 

כלומר... אם נוריד את המדבקות ונצבע את כולם באותו הצבע, אדם מן היישוב, ולמעשה גם אנשים מקצועיים כמונו... לא ממש ידעו להבדיל בין האופניים החשמליות השונות. יהיה צורך במאמץ רב מאד כדי להבין את ההבדלים. ויש הבדלים, אבל רובם לא כ"כ גדולים ולא מצדיקים הפרשי מחירים של יותר מ 1,000 ש"ח בין אחד לשני. לפחות לטעמנו. מה שכתוב פה כפוף לשינויים, כיוון שייתכן ויבואן זה או אחר יביא את האופניים במפרט כ"כ גבוה, שההפרש יהיה מוצדק.

 

 


    • יש יותר מדי יבואני אופניים חשמליים שמתחילים לייבא וסוגרים אחרי מכולה אחת או שתיים, אם אתם רוצים לקנות אופניים חשמליות כדאי לעשות את זה מיבואן ותיק יחסית, שכבר נצבר לגביו ניסיון בכל מה שנוגע לשירות ואחריות, או מיבואן שיכול להיות חדש, אבל הוא גוף ישן וותיק ואמין. אנחנו בעיקרון, עושים את הסינון הזה מראש, כשאנחנו עובדים עם יבואן של אופניים חשמליות, וזאת כיוון שאופניים חשמליות שיש להן תקלה הן כאב ראש לא קטן בעיקר לנו ולא ללקוח.

 


    • רוב המוכרים אינם מקצועיים, למשל, זה מצחיק אותנו לפעמים לראות איך אנשים מקפלים אופניים חשמליות מתקפלות בצורה מגושמת ועם הרבה מאמץ, בעוד שאנחנו תמיד מקפידים ללמד את הלקוחות לעשות את זה בצורה קלה ואלגנטית, עם מינימום מאמץ, תוך ניצול של המשקל הטבעי של האופניים החשמליות המתקפלות והנטייה שלהם. בנוסף, רובם ינסו למכור לכם פשוט דגם אחד או שניים שיש להם במלאי... באמת לא מקצועי!

 


    • אורך החיים של סוללות ליתיום טובות (כמו HW – Head way או Philion ואולי אפילו YOKO) הוא כשנתיים עד שנתיים וחצי אם מתחזקים אותן היטב (אל דאגה, אנחנו נלמד אותכם לעשות את זה), והם באמת יחזיקו את אורך החיים הזה עבור רוב המשתמשים. אחרי התקופה הזו אורך החיים יתחיל להתקצר, וחלק גדול מהמשתמשים לא ירגיש בכלל בהבדל מכיוון שהוא בכל מקרה נוסע ממש מעט. – אז בפעם הבאה שמציעים לכם לרכוש סוללה משופרת (לייפ קשקושים 4 וכיוב') בתוספת של 500 ש"ח ויותר... תוותרו על זה. זה לא באמת שווה את הכסף.

 


    • בלם דיסק קדמי הוא  בדרך כלל קשקוש מיותר – לרוב האופניים החשמליות יש בלם דיסק קדמי ובלם V  אחורי פשוט מאחורה, אבל, הבלם החשוב יותר באופניים חשמליות הוא הבלם האחורי. מערכת בלימה שיש בה V  קדמי ותוף אחורי (כמו למשל ברוליטק – גם באופניים החשמליות המתקפלות שלהם, וגם ברגילות. תוף הוא בלם מעולה וסופר-סופר אמין שמשמש באופנועים וקטנועים קלים) היא מערכת בלימה עדיפה. אם יש דיסק קדמי שיהיה לפחות תוף אחורי או לכל הפחות דיסק אחורי ואז מערכת הבלימה תהיה טובה יותר מהממוצע. ברמת העיקרון, כשיש דיסק קדמי אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו כמעט ולא לגעת בו בכלל.

 


    • מצערת ההפעלה הידנית היא לא תקנית ולא חוקית. אופניים חשמליות לפי התקן  צריכות להיות מופעלות באמצעות הדוושות הרגילות. אולי זה לא הגיוני למי שרואה מהצד מה הולך בכבישים או שחשב תמיד שזה כמו אופנוע אבל למעשה המנוע החשמלי צריך לתפקד כמנוע עזר לדיווש הרגיל. הרוכב רוכב "רגיל", מסובב את הדוושות והמנוע נותן דחיפות ופולסים חשמליים כמנוע עזר ודוחף את האופניים   קדימה. הנושא של המצערת שנוי במחלוקת. בעיקרון, התקן הישראלי אימץ את התקן האירופי, שקובע שהמנוע יהיה מנוע עזר באופניים החשמליות. שתי מדינות באירופה מאפשרות הוספת מצערת הפעלה ידנית להתחלת נסיעה עד 6 או 7 קמ"ש ולמעשה אפשר לראות גם את התקן הישראלי כמאפשר את הדבר הזה. יחד עם זאת, למיטב ידיעתנו כל האופניים החשמליים שנמכרים בארץ עם מצערת הפעלה ידנית, נמכרים עם מצערת הפעלה מלאה לכל טווח המהירויות.

 

אז אלו הסודות המלוכלכים של הענף, ואנחנו מאחלים לכם הצלחה ברכישה של האופניים החשמליות שלכם... ואנחנו כאן בשבילכם.

בהצלחה.

בית האופניים והממונעים. 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב