דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זהב לגיל הזהב 

מאת    [ 11/07/2013 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 3754 פעמים ]

היום אפשר לשמוע על הרבה מאוד מקרים שבהם מפגינים אכזריות כלפי קשישים, אם זו אכזריות פיזית, מילולית או פשוט מרמות כאלה ואחרות. גוזלים להם את הכסף, הרכוש והכבוד העצמי, ולפעמים אפילו גוזלים להם את הבריאות שלהם.

אבל למרות כל המקרים הקשים האלה, רובנו בסך הכל רוצים שיהיה לקשישים טוב כמה שאפשר, ואנחנו מבקשים לשפר את איכות החיים שלהם דווקא יותר ויותר ככל שהם מתקרבים לרגעים האחרונים שלהם. זה מנחם לדעת שטוב לקשישים בימיהם האחרונים.

איך נוכל לספק לעזור להם להרגיש טוב יותר, פיזית או נפשית?

אם הם סיעודיים, חשוב למצוא בתי אבות סיעודיים או למצוא להם מטפלת או אחות סיעודית שתהיה איתם בבית, במידה והם עדיין לא רוצים לעזוב את הבית שלהם.

היום יש הרבה בתי אבות סיעודיים שאפשר להשכין בהם את הקשישים, חלקם ברמה גבוהה יותר וחלקם פחות איכותיים. אבל מה שהכי חשוב לבדוק לפני שבוחרים בית אבות הוא את היחס שהקשישים מטפלים. חשוב למצוא את המקום שבו האחים והאחיות ממהרים לתת מענה לקשישים בכל בעיה ונותנים טיפול עדין ומסור.

אם בוחרים להישאר בבית, לא מספיק שיש אחות או מטפלת, וצריך גם לסדר את הבית ככה שהקשישים יוכלו לתפקד בו גם במצב שלהם. בין השאר, צריך להתקין ידיות בשירותים וכדאי גם להתקין מושב מוגבה לאסלה כדי שיהיה להם קל להתיישב ולהתרומם.

אם הם במצב חמור, שבו הם כמעט ולא יכולים לזוז, אפילו לא להתרומם, צריך להביא להם מיטה סיעודית ולדאוג למזרון שימנע פצעי לחץ.

חשוב שלקשישים תהיה דרך להזעיק עזרה אם הם מרגישים לא בטוב או אם מבחינים במשהו חשוד. לכן כדאי להשיג פעמון כמו בבית חולים. יש גם טלפונים ניידים שיש בהם לחצן מצוקה, וכלוחצים עליו הוא משמיע צליל חזק וגם מתקשר למספרים שהוזנו בו כמספרים לשעת חירום, למשל קרובי משפחה.

אם יש מי שגר בבית עם הקשיש, והקשיש אוהב חיות, כדאי להביא כלב, שישמש גם לצורכי שמירה על הבית וגם כלוויה לקשיש. הכלב יוכל להיות סוג של טיפול נפשי עבור הקשיש.

את כל הציוד החכם, כמו המיטה, הידיות והמושב לשירותים ועוד, אפשר להשיג דרך קהילה תומכת לקשישים. כל הדברים האלה הם חלק מהזכויות של הקשישים. על חלק מהציוד יש פיקדון שצריך לתת ומקבלים אותו חזרה ברגע שמחזירים את הציוד. על ציוד אחר משלמים גם לפי כל חודש, כמו השכרה. לדוגמא, על מיטה סיעודית תשלמו בערך 100 שקלים לחודש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב