השמנת יתר- חוזרים לשפיות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השמנת יתר- חוזרים לשפיות 

מאת    [ 04/06/2013 ]
מילים במאמר: 383   [ נצפה 1382 פעמים ]

 
 

השמנת יתר הפכה להיות המחלה של המאה ה-20. יותר ויותר אנשים סובלים מהשמנת יתר, וזו כבר לא מחלה של אמריקה.

מדוע אנחנו משמינים? האם מדובר בעניין של גנטיקה? סגנון חיים? הרגלי תזונה? גם הילדים שלנו משמינים. מחקרים מראים על 15%-20% מאוכלוסיית הילדים בין הגילאים 16 עד 18 נמצאים בעודף משקל כלשהוא. אך מי אשם? האם זו המדיה בכלל? בארה"ב ילדה בת – 10 יצאה במלחמה נגד מקדונלדס והפכה לשוחרת תזונה נבונה בקרב ילדים. אך מדובר בזן נדיר.

הרבה מעבר לאסטטיקה, לתופעת השמנת היתר יש השלכות רבות על הבריאות ואף על המערכות הפנימיות. על לחץ הדם, על הלב, השמנת יתר עשויה לגרום למחלות כמו סוכרת ותופעות כמו צרבת חזקה, וקוצר נשימה.

עניין עודף המשקל והשמנת היתר גם עשוי להתדרדר ולהוביל לתופעות קיצוניות אחרות בקרב בני נוער ( ולא רק) ונשים בעיקר, אך גם גברים. תופעת הפרעות האכילה ביניהם אכילה רגשית בולימיה, ושימוש במשלשים וכדורי הרזיה הינם בעיות נפוצות הקשורות להרזיה ודיאטות.

השמנת יתר

השמנת יתר מודרת במספר קריטריונים.


    • עליית משקל הגוף למעלה מ-15% מטבלת המשקל המומלץ, על פי גיל ומין.
    • מצב בו מסת הרקמות השומניות עולה על כ-40%  לאישה ( 30% לגבר).
    • BMI של למעלה מ-30.

 

ל-BMI יש מספר רמות.

בין- 18.5 ל 24.9 נחשב תקין.

בין 25 ל- 29.9 עודף משקל קל.

בין 30 ל- 39.9 נחשב לעודף משקל רב

מעל 40 נחשב להשמנת יתר חולנית .

אין החלטה חד משמעית במדע כיום אם השמנת יתר הינה תכונה גנטית או לא. ישנם מחקרים האומרים שמדובר בתכונה גנטית, ישנם מחקרים האומרים שפשוט מדובר במחלה של המאה ה-20.

דיאטות

ומה לגבי דיאטה? על פי ההגדרה: " כלל המזון הנצרך על ידי אורגניזם,או לחלופין משטר התזונה של אורגניזם". במשך השנים פיתחנו לעצמנו דיאטות מגוונות בנסיון להשיל מעצמנו את עודפי השומן שצברנו. המדיה גם היא מלאה בהם, ותעשיית הדיאטה והרזון ניזונה מהרצון שלנו להיות רזים ויפים. אך האם יש קיצורי דרך? האם יש דרך קסמים?

בין אם אתם בעודף משקל כרוני, או אם הנכם רוצים להשיל מספר קלי גורמים לקראת הקיץ. ההמלצה היא לרדת חצי קילו עד קילו בשבוע. בנוגע לתזונה, מדובר בתזונה מאוזנת המשלבת את כל אבות המזון, חמש ארוחות קטנות – בינוניות ביום, ולשלב פעילות גופנית שפויה לאחר בדיקה גופנית. את הבריאות מאוד קל לאבד, אך קשה להחזיר. אז שיהיה לביראות!

 

 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב