דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יור תעשיינים ומזכיר ההסתדרות כספינולוגים מצליחים 

מאת    [ 14/02/2008 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2324 פעמים ]

הדיון בסוגיית שערו המתדרדר של הדולר והתחזקות השקל מולו התנהל  (13/2/08) בועדת הכספים של הכנסת על רקע הודעתם של יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ושותפו/עמיתו מזכיר ההסתדרות עופר עיני כי הם יוזמים הצעת חוק שתכפה על הנגיד הורדת ריבית.

צעד כזה, לדעת השניים, יביא להתחזקות הדולר ולשיפור רווחיות היצואנים. לדעתם אם יגרום גם לעלייה באינפלציה אז לא נורא, משום שהעלייה הזו תהייה עליה קטנה בלבד. אין צורך להיכנס ברשימה זו למרכיבי הצעת החוק שתביא לתוצאה הרצויה לתעשיינים ולמזכ"ל ההסתדרות. זאת משום שבמהלך הדיון בוועדת הכספים הודיעו השניים שהם מושכים את הצעתם. לא רק מושכים הצעתם, הם בכלל לא התכוונו ברצינות לקדמה. כל מה שביקשו היה להעלות על סדר היום את התדרדרותו של המטבע האמריקני וירידת הרווחיות של היצוא כתוצאה מכך.

מזכ"ל ההסתדרות אמר כי אם לא היו מודיעים על כוונתם לכפות על הנגיד בחקיקה הפחתת ריבית שתביא לעליית שער הדולר, – איש לא היה מוכן לקיים דיון רציני כיצד לסייע לתעשיינים. הצעת החוק, לדברי יו"ר התעשיינים ומזכ"ל ההסתדרות, גרמה לנכונות לקיים דיון רציני בנושא ובזאת יש לראות הצלחה. שני המכובדים הללו לא טרחו לציין שעוד לפני הדיון בועדת הכספים הודיעו חברי כנסת רבים כי לא יתמכו בהצעה וכי יש צורך לשמור על עצמאות בנק ישראל. הנגיד עצמו, שכנראה מתייחס למציעים כאנשים רציניים הודיע במסיבת עיתונאים כי הוא מתנגד לרעיון וכינה אותו פופוליסטי משום שאין לפתור בעיות נקודתיות בחקיקה לטווח ארוך.

בסופו של דבר כל הדיבורים לא העלו, כמובן, דבר מעשי , פרט לשביעות הרצון של יו"ר התעשיינים והמזכ"ל. אם הם מרוצים מי אנחנו שנקלקל להם. אבל בכל זאת מתעוררות מספר שאלות.. נכון שהציבור הישראלי כבר מורגל ב"ספינים" ותרגילים תקשורתיים למיניהם. אבל זו הפעם מודים שני הבכירים בעצמם וזה החידוש,כי הפעילו "ספין" תקשורתי על מנת "לעבוד" על מעצבי דעת הקהל, בתקשורת, המחוקקים בכנסת, הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה, שרי הממשלה ונגיד בנק ישראל. כל זאת בעבור... נכונות לקיים דיון בנושא ירידת ערך הדולר. ומה הלאה? איך תהיה ההתייחסות לאמירותיהם של שניים אלה, יחד או לחוד בעתיד? היום הם הגדירו את הצעתם כ...סתם או כ..סרק סרק. כיוון שהצליחו למשוך תשומת לב לרעיון החקיקה שהעלו תחילה, הצליחו לאחר שהתקפלו ממנה, גם לצרוב בתודעה שפעלו באמצעותה ליצירת "ספין" ותו לא. צריכים הם לקוות שלא יתייחסו אליהם בעתיד כ"ליצני ספינים" שאין להתייחס ברצינות הראויה לדבריהם..

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב