דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול הנטורופתי בדלקות בדרכי השתן 

מאת    [ 17/03/2013 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 3806 פעמים ]

נשים רבות סובלות מדלקות חוזרות בדרכי השתן, 60% מהנשים סובלות לפחות פעם אחת בחייהן מדלקת בדרכי השתן, בין 10%-20% מהנשים סובלות מכך לפחות פעם בשנה. הסימפטומים כוללים כאב או צריבה במתן שתן, צורך תכוף לעשות שתן, התכווצויות או לחץ בבטן תחתונה ולעיתים דימום מדרכי השתן.

הסיבה העיקרית לדלקת בדרכי השתן היא מעבר של חיידקי E.coli המגיעים מהנרתיק או מהמעי. חיידקים אלה נצמדים אל קירות דרכי השתן, מתרבים ויוצרים את הדלקת. גורמים נוספים הינם שימוש באנטיביוטיקה לעיתים קרובות, מתח, תזונה לקויה, אלרגיות למזון, קיום יחסי מין,חוסר איזון הורמונלי, קנדידה, חיידק אוראופלזמה, היגיינה לקויה ועוד...

הטיפול הקונבנציונאלי כולל מתן אנטיביוטיקה ספציפית או רחבת טווח ומתן תרופה בשם פנאזופירידין (סדורל)המיועדת לשיכוך כאבים והקלה על הצריבה והכאב. האנטיביוטיקה אמנם הורגת את החיידקים שגרמו לדלקת הנוכחית אך גם החיידקים הטובים נפגעים. כתוצאה מכך שלפוחית השתן נחשפת לפלישה נוספת של חיידקים ולהופעה של דלקות חוזרות.

הטיפול הנטורופתי כולל מעבר לתזונה שמטרתה לחזק את מערכת החיסון על ידי צריכה של רכיבים תזונתיים חיוניים והימנעות ממזונות המחלישים את המערכת החיסון כגון: סוכר לבן ומוצריו, מזונות מלוחים, חריפים, מעובדים, קפאין ועוד..

דגש נוסף בטיפול הוא הגדלת כמות השתייה ותפוקת השתן – מומלץ להרבות בשתיית מים, מיץ חמוציות וחליטות צמחים משתנות.

החמוציות מונעות מהחיידקים להיצמד לדפנות שלפוחית השתן וגורמות להם להישטף החוצה עם השתן. מחקרים רבים הראו כי צריכה סדירה של מיץ חמוציות או תמצית חמוציות מפחיתים בצורה ניכרת את כמות החיידקים בשתן ומפחיתים במידה ניכרת את קיומן של דלקות חוזרות בדרכי השתן.

לדוגמא, מחקר שפורסם ביולי 2012: המחקר נערך בטייוואן ובארה"ב ומצא כי צריכת חמוציות עשויה להגן מפני דלקות בדרכי השתן, במיוחד בקרב אותן נשים הסובלות מדלקות חוזרות ואוכלוסייה בסיכון גבוה כגון נשים בהריון, נשים מבוגרות ונשים עם הפרעה נוירוגנית בשלפוחית השתן.

ישנם תוספי תזונה שונים המסייעים לטיפול ומניעה של דלקות בדרכי השתן.יש להתאים תוספי תזונה ומינונים לכל מטופלת באופן אישי, על סמך מצבה. מבין התוספים המתאימים לטיפול בדלקות בדרכי השתן ניתן למנות ויטמין C חומצי, די-מנוז,פרוביוטיקה, ויטמין A ועוד. בנוסף, ניתן לשלב טיפול בצמחי מרפא כגון: ענבי הדב (Uva Ursi), אכיניצאה (Echinacea Purpurea), שבטבט (Equisetum Arvense) ועוד.

בטיפול בדלקות בדרכי השתן חשוב לטפל בשורש הבעיה. באמצעות תשאול מעמיק, אבחון אירידולוגי ובדיקות מעבדה ניתן למצוא את הגורם לדלקת ולהתאים לכל מטופלת את הטיפול הנכון ביותר עבורה. מניסיוני, ניתן להבריא מדלקת בדרכי השתן ללא צורך בלקיחת אנטיביוטיקה, שאף היא מהווה כגורם לדלקות חוזרות.

 

ענבל ברדוגו
נטורופתית N.D

href="mailto:inbalber@gmail.cominbalber@gmail.com">">inbalber@gmail.com
www.inbal-nd.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב