דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להכיר סוגי סכינים 

מאת    [ 11/03/2013 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1910 פעמים ]

להכיר סוגי סכינים

רובנו נוהגים לחשוב על הסכינים כעל כלי מטבח שנראה יחסית אחיד בגודלו ובצורתו. לעתים אנו עושים חלוקה בין שני סוגי הסכינים המרכזיים - הסכין שמיועדת לחיתוך והסכין שמיועדת למריחה. בפועל, חשוב לדעת שיש משחה שלמה של סכיני מטבח שאפשר לבחור. כמובן שלא תמיד אתם חייבים לבחור את כל סוגי הסכינים באשר הן, ובכל זאת כדאי להכיר את כל הסוגים. לפעמים, אתם תגלו שאתם זקוקים לסכין ספציפית, אם אתם עוסקים בהכנה של מאכלים מסוג מאד מסוים. הבחירה בסכינים הללו תקל מאד על המלאכה שלכם, ותאפשר לכם לעבוד פחות שעות במטבח, ולעבוד בצורה קלה ופשוטה יותר.

כל הסוגים פרושים לפניכם

הנה כמה סכינים נפוצות מאד, שאפשר שאתם צריכים למטבח שלכם:


    • סכין לחיתוך בשר - בשר שאיננו מבושל, יכול להיות מזון יחסית קשה לחיתוך. לכן סכין לחיתוך בשר כוללת להב גמיש וחד במיוחד, אשר מסייע גם לחתוך את הבשר היטב, וגם לפרק אותו. סכינים אלו יעילות מאד לכל מי שצריך להסיר חלקים כמו עצמות מהבשר, ובמקביל להסיר שכבות שונות מהבשר עצמו.
    • סכין לחיתוך דגים - מדובר על סכין שכמו הסכין לחיתוך בשר, גם היא כוללת להב גמיש במיוחד. הגמישות של הלהב מאפשרת להוציא חתיכות של עצמות. המלאכה של פירוק דג היא אחת מהמלאכות המורכבות ביותר שיש, וצריך תמיד להקפיד שגם חתיכה קטנה של עצם לא תישאר בתוך הדג. הלהב הגמיש מאפשר לכם להגיע בקלות לכל חלקי הדג, ולהסיר את כל העצמות.
    • סכין לחיתוך ירקות - מבין כל הסכינים, זוהי הסכין הקטנה ביותר שיש. סכין זו היא חדה למדי ובשל העובדה שהיא קטנה יחסית, היא נוחה מאד לחיתוך של פירות וירקות בצורה מהירה ופשוטה מאד. ניתן גם לציין תת-סוג של סכין זו שנקראת סכין טורנה. היא כוללת חלק מעוקל בקצה הלב, והיא מאפשרת חיתוך עוד יותר נוח, בצורה מהירה מאד.
    • סכין לחיתוך לחם - מדובר על סכין ששונה מאד מסוגי סכינים אחרים. לסכין זו יש להב שאיננו חד אלא דווקא יותר משונן. הסיבה היא שהלהב המשונן מאפשר פריסה נוחה יותר של הלחם ושל מאפים מסוגים שונים. בניגוד לנהוג לחשוב, לא כל סכיני הלחם חייבות להיות בהכרח גדולות, וישנן גם סכיני לחם שניתן למצוא בגדלים קטנים יותר, כך שהן נוחות גם למשתמש הביתי.

ומה עם סכיני השף?

הזכרנו מספר סוגים שונים של סכינים, אבל לא דיברנו על סכיני השף. מדובר אולי על הסכין הראשונה שאתם צריכים לקנות, לפני כל סכין אחרת. סכיני השף הן גדולות יחסית, ואיתן אפשר לבצע בעצם מגוון רחב מאד של פעולות חיתוך לכל סוגי המאכלים שהזכרנו כאן. אז למה לקנות סכינים ייעודיות מעבר לסכיני השף? כי לפעמים אתם זקוקים בכל זאת לעבודה מקצועית עוד יותר שתהיה פשוטה במיוחד. אם לדוגמה אתם עוסקים בהכנת דגים כמעט כל יום - סכין לחיתוך הדג יכולה לסייע מאד. כנ"ל אם מדובר על עבודה מרובה עם בשר, ירקות, לחמים, וכיו"ב. ברגע שאתם עוסקים בהכנה של מזון ספציפי בתדירות גבוהה- סכין ייעודית תוכל לסייע מאד.

מאיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב