דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשפחה שלי 

מאת    [ 10/02/2013 ]

מילים במאמר: 772   [ נצפה 2903 פעמים ]

המשפחה שלי

הטור הזה מוקדש לנושא מיוחד במינו, ברור לי שלא יספיק טור אחד, נושא המשפחה הוא כה מורכב ועמוק, אך בכל זאת רציתי לגעת בו ולציין את יום המשפחה במסגרת הטור שלי.

"משפחה לא בוחרים" - נשמע מוכר?  לא בוחרים לאיזו משפחה להיוולד, ובשלב מאוחר יותר כאשר אנו פוגשים בבן או בת זוג ואנו בוחרים בהם כמשפחה - שוב איננו בוחרים את משפחתם, אכן מדובר בעסקת חבילה לטוב ולרע.....אין ספק שעובדה זו איננה מפשטת את מורכבותה של המשפחה, לא מספיק שהיתה לנו את המשפחה שלנו להסתדר איתה, עכשיו יש משפחה נוספת שאנו מתמזגים לתוכה.

לדעתי, אומנם אנחנו לא בוחרים את בני המשפחה שלנו אך אנחנו כן יכולים במקרים רבים לבחור כיצד להתנהל בתוכה ואלו תהליכים ליצור בה וכן, אלו מערכות יחסים לנהל במסגרתה.

אני באופן אישי, כמעט תמיד שואפת להתמיד ולנסות למצוא את דרך המלך בין בני משפחה, המוצא האחרון בהחלט עבורי הוא בחירה בנתק מוחלט, אם כי אני מבינה שישנם מצבים, שעבורם אין מוצא אחר. יחד עם זאת, עד אשר מתקרבים למצב הקיצוני הזה, הכה מוחלט וחד, יש הרבה תחנות בדרך - פשוט צריך לבחור לרדת ולא לחכות לתחנה הסופית.

אין לי ספק שלכל אורך הדרך, יכולתנו לפתור ולהשפיע מוגבלת ותלויה בשותף שלנו למערכת היחסים ויחד עם זאת, יש לנו לא מעט אפשרויות בחירה ודרכי התנהלות עצמאיות שאנו יכולים לפעול על פיהן, והן יכולות להביא לשיפור ואף לשינוי מהותי באופן שבו מערכות היחסים במסגרת המשפחתית שלנו מתנהלות.

המשפחה שלנו היא לאו דווקא רק האנשים הקשורים אלינו בקשר דם, נוכל לקבל תחושה של "קרובי משפחה" גם עם חברים קרובים, בני המשפחה של בן או בת הזוג, קולגות במקום העבודה, שכנים ועוד. מה שמייחד את המשפחה הביולוגית כמבנה חברתי הוא שאין דרך באמת לנתק איתה קשר,ולכן בעיני יש לה ערך עליון, וחשוב מאוד לשמור על שלמותה ככל הניתן.

אני חייבת לציין שלא תמיד ראיתי במשפחה כערך עליון, היא היתה חשובה אך לא ראיתי אותה באור הזה, הכמעט קדוש בעיני. אהבתי את המשפחה שלי ולעיתים אף שנאתי אותה, היה בה גם מעט מן המובן מאליו עבורי שהיא שם ושאני שייכת אליה. במרוצת השנים התבגרתי, וכך גם כל מי שמסביבי, הזמן הרי לא פוסח על אף אחד. הקמתי משפחה משלי, לתפארת, והפכתי להיות חלק מעוד משפחה- זו של בעלי, מה שבטוח - שפשוט יותר זה לא נהיה. לכל משפחה יש את הייחוד שלה, דרכי ההתנהלות שלה, ה"שתיקים" והטריקים הייחודיים לה, המשקעים שמכבידים עליה והקסם שלה.

במהלך הזמן והתחנות שבדרך נוכחתי לדעת מהי עוצמתה של המשפחה, מה היא תורמת לבן האדם ומה היא גורעת ממנו לעיתים. ה"דבק האנושי" שבין בני המשפחה הוא הכי רחוק מלהיות מובן מאליו ולעיתים אינו מהווה סיבה מוצדקת דיה בכדי להתנהג באופן מסוים או להיות בקשר.

הרבה יותר קשה לנתק קשר משפחתי מפני שהוא כזה, כל האירועים שמתקיימים במסגרת המשפחה הם עוצמתיים יותר לטוב ולרע. לצערי חלקנו לא נותנים לכך מספיק חשיבות ואף אינם נוהגים בבני משפחתם  כפי שהם נוהגים בחבריהם או מכריהם.

השיעור החשוב עבורי בנוגע למשפחה הוא השינוי שמתרחש בה בכל העת ויחד עם זאת היכולת שלה להישאר בדיוק כפי שהיא. נוכל למצוא לא מעט דמיון משותף בסיפורים שונים אודות משפחות, חלקם אף ממש מוכרים לנו מניסיון אישי שחשבנו לתומנו שהוא ייחודי למשפחתנו, מסתבר שלא, יש דברים שהם "בילד אין" במערכת, חלק מהדי.אן.איי המשפחתי כנראה.

אומנם למשפחה הקלאסית היום יש כבר גרסאות מודרניות עדכניות מבחינת מרכיביה (אבא, אמא, אח ,אחות), ישנן כל מיני קומבינציות אפשריות מלבד ה"קלאסיקה" אך השורה התחתונה לא השתנתה, אנשים מקימים משפחה כי הם זקוקים לה ורוצים להשתייך אליה, ושהיא תהיה שלהם.

אני בטוחה שגם המשפחה שלכם כמו שלי, השתנתה במהלך השנים, המשפחה מתרחבת, לעיתים נפרדים או מתגרשים ונוצר חלל שלא תמיד מתמלא מחדש, הדגש הוא על כך שגם אנחנו משתנים, מתבגרים, מעצבים דעות, אמונות וסגנון חיים ונוצר מצב שבו מידת ההתאמה או המכנה המשותף בין בני המשפחה משתנה אף הוא. חשוב להכיל את השינויים האלו ולא ליפול רק למלכודות של נוסטלגיה על איך ש"היינו". לתוך המשוואה נוספו עכשיו אנשים נוספים בעלי משמעות רבה אשר מפרים את יחסי הכוחות שהיו קודם, תחרותיות, מעמד, הישגים, כסף - אלו הם רק חלק מהגורמים שנכנסים ברווחים הקטנים ועשויים לגרום לפערים גדולים במערכות היחסים, אני רואה בזה אתגר ששווה לעמוד בו, להתאמץ ולא לוותר על הורה או אח או כל בין משפחה איתו אנו מעוניינים לקיים קשרים לטובתנו וגם בעבור טובתה ושלמותה של משפחתנו.

משפחה היא פאזל מופלא שבו לא תמיד כל החלקים ממש מתאימים . עם רצון טוב , חמלה , אהבה , קבלה , הכלה , סליחה , צחוק , הומור , חיבוק , מחשבה יצירתית ורוח שטות ילדותית וטהורה נוכל להרכיב את הפאזל - הוא לא יהיה מושלם אבל הוא כן יהיה שלם .

תיהנו בחיק המשפחה שלכם ותוקירו כל רגע , הוא איננו מובן מאליו .
לא רק ביום המשפחה :)

   

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית ועסקית תות תקשורת ותוצאות - אלון גל אימון אישי לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי גם בפייסבוק


adilifecoach.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב