דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה סינית 

מאת    [ 13/11/2012 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 1685 פעמים ]

תחום הרפואה הסינית היא תחום מרתק, ככל שמעמיקים יותר, מבינים שבעצם לא יודעים כלום. פעם שאלתי מורה טוב שלי- מי אנחנו בעצם? מטפלים? או מטופלים? ענה לי המורה תשובה שעד היום אני כמטפל נזכר בה מדי פעם ועונה אותה גם למטופליי- מטפל ברפואה סינית הוא רק סנדלר פשוט, סנדלר שמתקן את נעליהם של ההולכים בדרך.

אדם חווה בחייו כל מיני חויות, טובות או רעות, חולה במחלות, נפרד מאנשים ומכיר חדשים, חווה שמחות ועצב, דאגה, כעס, פחד ועוד. כבר בעודו עובר בבטן אימו הוא חווה סימנים אשר נכתבים על "הדיסק הקשיח " שמצוי בליבו, או במוחו.

הרפואה סינית היא רפואה מעגלית, זהו יופיה, הפשטות שלה הופכת אותה לנגישה וקלה , ידידותית גם למטפל וגם למטופל כאחד, ואסביר- בהגיעך כמטופל/ת לרופא מערבי יחל הרופא לתשאל אותך אודות המחלה שלך, אודות הבעיה אשר בעטיה הגעת למרפאתו, ינסה להבין ממך מתי בדיוק החלה, איפה כואב לך, ואילו תרופות נטלת עד כה, כנ"ל לגבי ניתוחים, תרופות שהנך נוטל באופן קבוע או כל נתון שיאפשר לו להחליט מה הטיפול שייתן. לרוב הטיפול יהיה סימפטומטי, כלומר- הוא יותאם לתסמיני המחלה ולא לשורש שלה, אין ברפואה המערבית רצון "לחפור" ולהגיע לשורש המחלה, (במאמר מוסגר ייאמר כי ייתכן והעובדה נעוצה באינטרסים של גורמים כמו קופות החולים, חברות התרופות וכן הלאה- הרופא הוא לא פקטור בבעיה של המערכת, הוא רק מוציא לפועל את התפישה הזו), נוסף על כך- ישנה כאן מלחמה על ציר רופא- מחלה, הרופא נלחם במחלה, אילו החולה הוא זה שנושא אותה, ההסתכלות על החולה היא כפרט אחד מיני רבים ולא כאינדיבידואל.

רפואה סינית, כאמור, הינה רפואה מעגלית, בהגיעך למטפל ברפואה סינית הוא יתשאל אותך אודות המחלה שלך, ינסה להבין את שורשה ומה הטריגרים שגרמו לה, יברר אילו תרופות הינך נוטל וכו', בדיוק כמו אצל רופא מערבי (חשוב לציין כי הבנה וידע ברפואה המערבית הם כלי חשוב לאין ערוך אצל כל מטפל באשר הוא, בעיקר כשמדובר ביכולת המטפל להבין מצבים  רפואיים אשר אינו יכול/ מוסמך לטפל בהם ולהפנות את המטופל אל הגורם המתאים), עד כאן אין הטיפול שונה בהרבה מהאינטראקציה  של רופא וחולה. אך ברפואה סינית יש עוד גורמים חשובים לא פחות, חשוב שננסה להבין את אופי הכאב (דוקר, חד, שורף, עמום, מפושט), מיקומו המדויק והאופן בו הוא מתנהג (האם מוטב בקור? אולי חום?), מתי מופיע (שעות אחה"צ, בוקר, לילה וכו'), כמו כן התשאול יכלול התבוננות במטופל שעומד מולנו, הסתכלות על בגדיו, הרחת ריחו, לחיצת ידו ועוד סממנים שיסייעו לנו לבנות תמונה מגובשת ושלמה אודות המטופל שיושב מולנו.

נוסף לתשאול המפורט על המטופל לחרוץ לשון- להוציאה לשם התבוננות על המראה של הגוף. הלשון היא מעין "חלון ראווה" המאפשר למטפל להבין אודות מצב האנרגיה באיברי הגוף השונים לפי הרפואה הסינית (לדוגמא- לשון עם חיפוי לבן עבה תוכל להעיד על לחות וקור המצויים בגוף) . גם הדופק הוא כלי קליני חשוב להבנת מצב האיברים, בדופק נחוש לא רק מהירות אלא גם איכות ( לדוגמא- דופק מהיר ומיתרי יעיד על חום בכבד )  ונבין את ה"מנגינה" של המטופל באותו הרגע. שילוב כל הנתונים יעזור לנו לבנות תמונת מצב שתגדיר את אופי מחלת המטופל ולבנות עבורו את טיפול הנכון עבורו, טיפול שיגיע עד שורש הבעיה. בטיפול ברפואה סינית אין ציר רופא- מחלה, אלא משולש : מטפל- מטופל- מחלה, ובמשולש זה המטפל אוחז בידו של המטופל, מלווה אותו לכל אורך הדרך, ועוזר לו בהתמודדות עם המחלה, מנסים להבין את שורשה, לטפל בה בקליניקה וגם בבית, באמצעות תזונה, צ'י קונג, צמחי מרפא ועוד כלים אשר באחריות המטופל להשתמש בהם בכל יום ולהתמיד בהם, כדי שהמחלה תיעלם , מהשורש.

אורן רחמני הינו מטפל ברפואה סינית, בוגר המסלול הארבע שנתי לרפואה סינית מסורתית (Dipl Ac) במכללת סמינר הקיבוצים, ומטפל בכיר ברפלקסולוגיה. משלב בטיפול דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה סינית ורפלקסולוגיה. מתמחה בטיפול בנשים, תינוקות וילדים ובעיות אורטופדיה.
לפרטים נוספים אתם מוזמנים להכנס לאתר דיקור סיני
להזמנת טיפול ניתן ליצור קשר בטלפון  052-3620172




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב