דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן לוודא שרמת הצמיחה, האושר, השחרור וההגשמה העצמית שלכם תהיה גבוהה? 

מאת    [ 03/11/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2198 פעמים ]

כיצד ניתן לוודא שרמת הצמיחה, האושר, השחרור וההגשמה העצמית שלכם תהיה גבוהה? 

 

 

האני בשוליים

 

אנשים שמציבים את עצמם בשולי החיים שלהם - סובלים. זה כמעט בלתי אפשרי לצמוח ולהיות מאושר במצב בו האני נדחק למקום לא חשוב ואחרים באים במקומו.

 

כדי להיות מאושרים יש לבנות תפקיד ראשי ולא להסתפק בעיצוב תפקידי משנה או תפקידים זוטרים. במילים אחרות, כל אחד חייב להיות השחקן הראשי בחיים שלו - אחרת הוא לא חי את החיים שלו אלא הוא חי את החיים של מישהו אחר. 

 

 

 

 

 

האני במרכז החוויה האישית

 

הטעות הנפוצה ביותר אצל אנשים היא הבחירה שלהם לשים את האחרים במרכז ואת עצמם בשוליים. הדבר בולט במיוחד ביחסים זוגיים. ברגע שאדם מתאהב או נקשר, כמהה או כפייתי לגבי בן או בת זוג - הוא שם עצמו בשוליים ואת בני הזוג במרכז, ומאותו הרגע בדיוק הוא מתחיל להרגיש סבל.

 

הסבל נובע מכך שהוא אינו מסוגל להיות מחובר למלוא הכוח והחיות שבו כי הוא ממוקד במישהו אחר ולא בעצמו, שהוא אינו שולט בחייו אלא תלוי בגורם אחר ולא רק בעצמו, שהוא ממתין ומגיב לאירועים שאחרים מבצעים במקום ליזום אותם ולנהל אותם בעצמו.  

 

 

 

החוויה האישית והממשק עם אחרים

 

חשוב להבין את סדר החשיבות בחיים - האני הוא המרכז והחוויה האישית היא החשובה ביותר. היחסים עם אחרים ונקודות החיבור איתם הם שוליים ופחות חשובים מהאני. מצב כזה מאפשר לאדם להיות מחובר לעצמו כל הזמן ולעשות מה שטוב לו - מבלי לפגוע באחרים - אבל גם מבלי להיות באמת תלוי בהם וחסר אונים או מתוסכל עקב כך.

 

לעומת זאת, כשנקודת החיבור עם אחרים חשובה יותר מהחיבור עם העצמי ישנה ירידה משמעותית ביכולת לפעול, להגשים, לממש ולמצות את הפוטנציאל האישי. רק כשהחוויה האישית היא במרכז ניתן לומר שיש לאדם נוכחות משל עצמו.

   

 

 

חופש הפרט

 

הפרט יכול לחיות בצורה חופשית רק עם הוא משוחרר מאחרים, מרוכז בעצמו, מחובר לעצמי שלו ומשיק לאחרים מבלי לכרסם בעצמיות שלו, מבלי לוותר או להקריב את עצמו, מבלי לפגוע בעצמו.

 

אין חופש אמיתי כאשר המוקד הוא על אחרים. במצב כזה ישנה כבילות, תחושה של בית כלא, גיהנום, תלות אינסופית, תסכול, חוסר אונים וחולשה מובנית.

 

 

וטיפ לסיום: רמות של צמיחה, אושר והגשמה עצמית יכולים להיות גבוהים רק ברגע שאתם מבינים שאתם חייבים לשחק את התפקיד הראשי בחיים שלכם ולא תפקיד משני, רק ברגע שאתם עצמכם הופכים להיות מרכז החוויה האישית שלכם ולא מישהו אחר - חשוב ככל שיהיה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב