דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך גורמים לילדים לאכול נכון? 

מאת    [ 01/11/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1915 פעמים ]

כל הורה יודע שישנו פער גדול מאוד בין מה שהילד שלו צריך לאכול לבין מה שהילד רוצה לאכול. הרבה הורים מתמודדים יום יום עם הבעיה שהם רוצים לתת לילדיהם מזון בריא אך הילדים מסרבים לאכול ומעדיפים במקרה הטוב פרוסת לחם ובמקרה הפחות טוב  - ממתקים, ממתקים ועוד ממתקים. גם אם תסבירו לילדים שוב ושוב את חשיבות האוכל הבריא ותסבירו להם ששוקולד מזמין את קריוס ובקטוס, הם אולי יקשיבו ויושפעו מכך מאוד, אבל עדיין ברגע האמת הם לא יוכלו לעמוד בפיתוי.

אכילה נכונה אצל ילדים מבוססת בעיקר על הקניית הרגלים. ילד שרגיל "לחטוף" משהו לארוחת ערב – יהיה קשה יותר להרגיל אותו לשבת ליד השולחן ולאכול את הסלט מן הצלחת. ילד שאוכל מהטלוויזיה, או שנותנים לו אוכל כפרס או מונעים ממנו אוכל כשמגיע לו עונש – יקבל את המסר שאוכל הוא מותרות. תפישה כזו היא שגויה ועלולה להיות מזיקה – האכילה היא צורך שלנו וילדים צריכים להתרגל לאכול בהנאה, בלי לחץ או איום. אז איך עושים זאת?


    • לא מכריחים – משפט המפתח הוא שאם הילד רעב, הוא ימצא מה לאכול. אין טעם להכריח ילד לאכול אם הוא מסרב, זה רק יגרום לאנטי. גם אם הסתיימה הארוחה והילד לא אכל כלום, לא נורא. מאוחר יותר הוא יהיה כל כך רעב, שהוא יפנים את המסר: בארוחות צריכים לאכול, ואחרי הארוחה אין אוכל! תוך יום-יומיים אפשר לעשות סדר בבלגן.
    • לא מענישים או מצ'פרים באמצעות אוכל – אוכל הוא צורך קיומי ולכן אין למנוע ארוחה מהילד, ולא חשוב מה הוא עשה. חשוב לנתק את הקשר בין אכילה לבין מצבים רגשיים, כיוון שקשר כזה עלול לגרום לאכילה רגשית – הרגל גרוע שעלול להביא להשמנת יתר.
    • לא קובעים לילד מה לאכול וכמה – זה אולי נשמע מופרך. מה, הילד יקבע בעצמו מה הוא יאכל? הרי זה יהיה אסון! אבל הכוונה היא שאתם בתור הורים צריכים להגיש אוכל לשולחן בכמות סבירה ובצורה מגוונת. ברגע שיש על השולחן כמה דברים שונים, כל ילד יכול לבחור ולקחת בעצמו מה שהוא מעדיף. לכן – אל תשימו על השולחן מזון שאתם לא רוצים שהילד יבחר (כי הוא עלול לקחת רק מזה, ואז אתם בבעיה). ומצד שני – שימו על השולחן דברים שאתם יודעים שהוא יאכל.
    • דוגמה אישית – אל תצפו מהילדים שלכם לאכול משהו שאתם לא אוכלים. הם לומדים מכם! לכן גם אתם ההורים נדרשים להסב אל שולחן האוכל ולאכול יחד איתם. אכילה משותפת היא לא רק הרגל בריא אלא גם חוויה מלכדת ונעימה עבור המשפחה.
    • דיאטה – אם אתם חושבים שילדכם אוכל לא טוב, מעט מידי או הרבה מידי, או שהוא בעודף משקל – גשו אל תזונאית מוסמכת. תזונת ילדים היא נושא עדין וחשוב לפנות לבעל מקצוע כדי לא לפגוע בגדילה וההתפתחות של ילדכם.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב