דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ניתן ליצור מציאות חדשה באמצעות יחסי ציבור? 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3229 פעמים ]

שאלת מיליון הדולר, כמובן, הינה האם באמת אפשר לייצר אגנ'דה ממה שנראה מלכתחילה כ"כלום"? האם אפשר להפוך מועמד חסר כישורים סבירים לכוכב תקשורת ובאמצעות זאת להפוך אותו לרלוונטי בעיני המוני מצביעים? בד בבד, האם ניתן לשקם תדמית של מועמד שנס ליחו ולשקם אותה בימים המעטים שנותרו עד יום הכרעת הבחירות?

תופתעו, אבל התשובה היא כן רבתי. כחברה העוסקת שנים רבות בייעוץ אסטרטגי, נתקלנו כבר בכל ה"ניסים" האפשריים, הן למועמדים שנחשבו מלכתחילה לחסרי סיכוי והן לכאלה שמעמדם ברגע תחילת הקמפיין התאפיין בהתרסקות גמורה. בכלל, ההיסטוריה של אינספור מערכות בחירות בארץ ובעולם רוויה מקרים כאלה.

שתי דוגמאות מהעולם: בבריטניה, ב-1945, עם סיום מלחמת העולם השנייה, נחל ראש הממשלה הכרימזטי צ'רצ'יל, סמל הנצחון  של גרמניה הנאצית, תבוסה מדהימה בבחירות למועמד הלייבור האפרורי , קלמנט אטלי. הקמפיינים של אטלי עשו מעשה נבון, לא התכתשו עם צ'רצ'יל על נושאי בטחון, שבהם כמובן היה לו יתרון מכריע, והפכו את הקמפיין לשדה מערכה על איכות החיים היומיומית של האזרח הבריטי, חינוך, תעסוקה ובריאות. בין היתר הבטיחו, ואחר כך  אכן ההבטחה קוימה , שאם אטלי ייבחר לראשות הממשלה, הוא יקים מערכת בריאות ממשלתית מסובסדת ושוות נפש לכל אזרח.

דוגמא שנייה, מעניינת לא פחות, הינה נצחונו שלוש שנים מאוחר יותר, ב-1948, של הארי טרומן, שהיה נשיא ממלא מקום של פרנקלין רוזוולט שנפטר, ונחשב בתחילה לאיש אפרורי יחסית, על המועמד הרפובליקני הכריזמטי דיואי. הקמפיינים של טרומן, שהבינו כי לא יוכלו לדיואי מבחינת כריזמה, החליטו החלטה אסטרטגית נבונה להקיף אותו באג'נדה ממלכתית-בינלאומית של "כוכב הנצחון במלחמת העולם השנייה", "ראש חץ במאבק נגד השתלטות הקומוניזם על מזרח אירופה", זאת תוך הבלטת גנרלים כריזמטים שיהו לצידו דוגמת שר החוץ גורג' מרשל ודאגלאס מקארתור. גם כאן גברה האג'נדה על "אפרוריות" המועמד והביאה לנצחון בלתי צפוי.

גם בישראל ידועים לא מעט מקרים שבהם אג'נדה של יועצי תקשורת וקמפיינרים , עשתה את העבודה למועמדים שהיו לכאורה חסרי סיכוי או בעלי סיכוי נמוך יחסית. במישור הארצי ניתן לציין את מהפך 1977 שבו עבודה מבריקה של יועצי תקשורת העניקה למנחם בגין ליגיטימציה כמנהיג לאומי, זאת לאחר שבמשך עשרות שנים כשל בשמונה מערכות בחירות(!) ונחשב ל"אופוזיציונר חסר סיכוי". מן הצד השני הצוות של המערך(מפלגת העבודה) לא חזה את המהפך הזה, וכמוהו כל אמצעי התקשורת ומרבית הסוקרים. השאננות, אם כן, היוותה גם גורם מרכזי למהפך זה. גם המהפכים הבאים שהיו ב-1996(ביבי גבר על פרס) ו-1999(ברק הביס את ביבי) היו בין היתר תוצאה של אגנ'דה נכונה שחוברה למועמדים שבתחילת הדרך נחשבו לבעלי סיכוי מועט, ותוך חודשים מעטים הוענקה להם הלגיטימציה המיוחלת של מנהיגים לאומיים אחראים.

המסקנה – אף פעם לא להתייאש. זיכרו : כשההתחלה היא מלמטה , תמיד אפשר רק לעלות מעלה, מעלה!

עמית דובקין, "עמית יחסי ציבור"                        


יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית                                                         


מובילה בתחום יחסי הציבור בישראל


עמית יחסי ציבור הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב