דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייצוג על ידי עו"ד פלילי במקרים של תקיפת בן זוג 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 1879 פעמים ]

כל מקרה של אלימות במשפחה מחייבת ייצוג של עו"ד פלילי. ניתן להוכיח את הקביעה הזו ממספר היבטים שונים:

א. ההיבט המשפטי של אלימות במשפחה – בית המשפט מתייחס אל כל עבירת אלימות במשפחה כל עבירה בעלת משמעויות פליליות. החשיבות של עו"ד פלילי עצומה משום שהוא זה שעשוי להכריע בשאלה מה גזר הדין ומה יהיה חלקו של הנאשם בגיבוש התביעה. בשנים האחרונות חלה החמרה בענישה כלפי נאשמים באלימות במשפחה, ולכן עו"ד פלילי צריך להכיר לא רק את סעיפי החוק אלא גם את התקדימים הרלוונטיים ואת הנסיבות המקלות העומדות לצד הנאשם.

ב. ההיבט הרגשי של אלימות במשפחה – עו"ד פלילי מחזיק בידע מקצועי ובידע אישי. הניסיון של עו"ד פלילי בא לידי ביטוי באופן בו הוא מלווה את הנאשם ואת שאר בני המשפחה במהלך ההליך המשפטי. בניגוד אל מקרי אלימות אחרים, אלימות בתוך המשפחה תמיד תהיה מלווה בהשלכות מנטאליות לא פשוטות. הנאשם והמתלוננים צריכים להתרגל לשגרת חיים חדשה אשר בה קיימת לעיתים סכנת לחייהם. לאלימות במשפחה יש חשיבות מיוחדת משום שהיא מופנית כלפי אנשים קרובים. רק ייצוג על ידי עו"ד פלילי במקרים של תקיפת בן זוג או כל בן משפחה אחר מבטיחה את ההתנהלות הראויה.

ג. ההיבט האישי של אלימות במשפחה – לעיתים קרובות מתמודדים חשודים באלימות במשפחה עם נקיפות מצפון. המאפיינים האישיים המורכבים של חשודים באלימות במשפחה והעובדה כי הם נמצאים תחת מעקב ופיקוח אינם תורמים למצבם הנפשי. ייצוג על ידי עו"ד פלילי אמנם אינו מחליף טיפול סוציאלי של רשויות הרווחה, אך הוא ללא כל ספק צעד חיובי.

ייחודיות של אלימות כלפי בן זוג

אלימות במשפחה אמנם יכולה להיות מופנית גם כלפי הילדים, בין אחים או כלפי קשישים אך רוב המקרים עדיין מתרחשים סביב תקיפת בן זוג. עו"ד פלילי המייצג נאשם בתקיפת בן זוג צריך להכיר קודם כל את הדינאמיקה שבין הנאשם והקורבן. עליו לבדוק האם מדובר על הפעם הראשונה בה החשוד עומד מול אישום בתקיפת בן זוג, האם יש לו היסטוריה של אלימות פלילית והאם קיימות עדויות על התנהגות נוספת.

כיצד מאמת עורך הדין את גרסתו של החשוד?

ייצוג של עו"ד פלילי במקרים של תקיפת בן זוג חשוב גם בשל הקושי להוכיח את אמיתות הגרסאות. אלימות בתוך המשפחה מתאפיינת בחוסר עובדות ועדויות, משום שהיא מתרחשת בתוך הבית ובין דלתיים סגורות. עו"ד פלילי המייצג את החשוד צריך לאמת את הגרסה שלו ולבדוק האם היא תקפה מול הגרסה של המתלונן. הייצוג של עורך הדין מורכב לא רק מהידע המשפטי של איש המקצוע אלא גם מההתרשמות האישית שלו. עו"ד פלילי צריך לקחת על עצמו את חשיפת פרטי המקרה ולהציג בפני בית המשפט את הגרסה התומכת בטענותיו של החשוד.

התמודדות בבית המשפט

לסיכום, עבודתו של עורך דין בתחום הפלילים ובעיקר בכל מה שקשור אל תיקי אלימות במשפחה הנה ייחודית ויוצאת דופן. יחד עם זאת, עו"ד פלילי עשוי למצוא נסיבות מקלות אשר יתרמו לחשוד. נסיבות אלו יכולות להצדיק שחרור ממעצר בתמורה לחלופה המקובלת על בית המשפט, הקלה בעונש או הפניה לטיפול נפשי. בכל מקרה ובו קיימת התלבטות לגבי התמודדות עם אלימות במשפחה יש לפנות אל עורך דין מוקדם ככל האפשר. בתי המשפט מתייחסים בחומרה אל אלימות במשפחה ולכן רק עורך דין בעל ניסיון יכול לעמוד בלחץ ובמורכבות של תיקים פליליים מן הסוג הזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב