דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים איך להיות מנהל משאבי אנוש טוב 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 1711 פעמים ]

עבודתו של מנהל משאבי אנוש בארגון היא מעניינת ומאתגרת, ועיקר תפקידו מתמקד במשאב האנושי בחברה. עליו להתמודד עם בעיות ועם אתגרים בכל הקשור להון האנושי בארגון. כיוון שניהול משאבי אנוש מתמקד בניהול אנשים, מדובר באחד מתחומי הניהול הדינמיים והמספקים ביותר, בכל חברה או ארגון

 

מבקש לפתח קריירה בתחום משאבי אנוש? הנה טיפים מעשיים איך לבסס את מעמדך ולהיות מנהל משאבי אנוש טוב ותורם, אדם שזוכה להערכת העובדים והארגון.

    • מנהל משאבי אנוש צריך להיות בעל ידע והבנה בכל הקשור לתחום ההתנהגות הארגונית כבסיס לעיסוקו בניהול המשאב האנושי.
    • מנהל משאבי אנוש צריך להכיר אנשים, לדעת איך הם חושבים, להתחבר למיגוון רחב של טיפוסים, ולהתאים עצמו לכל אופי, בכל סיטואציה. על מנת להיות מנהל משאבי אנוש טוב, עליך להיות בראש ובראשונה טיפוס של אנשים.
    • על מנת לבצע את תפקידך נאמנה, על הצד הטוב ביותר, חשוב שהצוות במקום ירגיש שיש לו אל מי לפנות במקרה של בעיה או שאלה, שדלתך תמיד פתוחה ואפשר למצוא אצלך אוזן קשבת.
    • כשאתה מנהל משאבי אנוש, חשוב לזכור שאתה מטפל באנשים, ושאנשים הם דינמיים. מנהל משאבי אנוש טוב הוא אדם שמצליח לבסס מערכת יחסים עם העובדים, שיש לו מידע אישי על כל אחד מהם, שמכיר אותם ומתעניין במה שקורה אצלם גם מחוץ לשעות העבודה. ככל שתעמיק יותר בפן האישי, כך יהיה לך קל יותר לנהל, לכוון, ולפתור בעיות בתוך מקום העבודה.
    • לא פחות חשוב, מנהל משאבי אנוש חייב להעשיר את כוח האדם בחברה באמצעות סדנאות, קורסים והשתלמויות מקצועיות, הקשורות לתחום עיסוקם של העובדים. על מנת שהעובדים יהיו יעילים ומקצועיים יותר, חשוב לדרבן אותם ללמוד ולהתפתח. בסוף הדרך הדבר ישתלם להם ולארגון.
    • מנהל משאבי אנוש אחראי גם על ארגון ימי כיף וימי גיבוש בתוך הארגון. מדובר בפן חשוב שאין לזלזל בו, שהרי כל עובד אוהב להרגיש מוערך ולדעת שרוצים בטובתו. באמצעות ארגון אירועים שוברי שגרה מבסס מנהל משאבי אנוש את מעמדו ותורם לרווחת העובד.
    • עיקר עבודתו של מנהל משאבי אנוש מתקיים במשרד, אך ההבדל בין מנהל סביר למנהל טוב מתחיל ביכולת לחוש את השטח. לכן עליך לערוך ביקורים יזומים בארגון, לעבור במחלקות השונות, לשוחח עם העובדים, לראות במו עיניך מהי סביבת העבודה שלהם, ולשמוע מהם, בזמן אמת, איך ניתן לשפר ולייעל, על מנת שיחושו טוב יותר.
    • במקרים רבים מנהל משאבי אנוש הוא זה המקשר בין העובד להנהלה, ומסייע בפתרון קונפליקטים או בהטמעת תהליכים חדשים בתוך הארגון. במקרים כאלה חשוב מאוד לשמור על איזון, לדעת להתנהל בחוכמה, ולשמור על סטטוס קוו.

 

חשוב שתדע: ככל שאתה, כמנהל משאבי אנוש, תהיה אמפטי ומעורב יותר, כך תצליח לבסס מערכת יחסים עם העובדים, ולבצע את תפקידך על הצד הטוב ביותר.

 

בית ספר תפנית מציע קורס ניהול משאבי אנושלפרטים על הקורס לחץ

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב