דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד למצוא משרה מתאימה? 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2467 פעמים ]

כיצד למצוא את המשרה המתאימה לי

מלל רב ביותר נכתב על חיפושי עבודה, בין אם בהקשר של כיצד לעשות זאת ביעילות, ובין אם בהקשר של ההתכוננות אליהם (כתיבת קורות חיים, התמודדות עם ראיונות עבודה וכו'). אבל מה אם העבודה לא מתאימה לנו? השמחה המלווה מציאת משרה תתחלף מהר מאוד באכזבה קשה כשנגלה שמשרת החלומות שלנו נראית יותר כמו סיוט בלהות בתשלום.

לכו עם הלב שלכם

העצה הטובה ביותר היא לעשות מה שמתאים לכם, ולא מה שמתאים לאנשים אחרים. כמה שזה נדוש, ככה זה נכון. גישה זו צריכה להנחות אתכם כבר משלב בחירת תחום הלימודים- למדו מה שמעניין אתכם ולא מה שלדעתכם יביא הרבה כסף. קשה לנבא כיצד יראה השוק בעוד 3-4 שנים, ואפילו אם תצליחו בניבוי- עבודה במקצוע שאתם לא אוהבים יסב לכם סבל של כמה עשורים, וכל זה בשביל עוד כמה ספרות בבנק.

מה אתם מחפשים בעבודה?

אחרי שתלמדו מה שאתם אוהבים (או מספיק קרוב לכך), שאלו את עצמכם איזה מאפיינים הכי משמעותיים עבורכם במשרה העתידית שלכם. עבור אדם אחד יכול להיות שהמרכיב הכי חשוב הוא המשכורת, עבור אחר זה ההגשמה העצמית, ועבור אחרון זה מספר ימי החופש. בנו רשימת עדיפויות של כל הגורמים החשובים לכם בעבודה, וחפשו עבודה התואמת את דירוג ההעדפות שלכם. אל תחפשו עבודה בכלכלה אם אתם לא מסוגלים להסתכל על מספרים בלי לקבל בחילה.

רגע לפני

רגע לפני שאתם נכנסים למשרה חדשה, נסו לברר כל מה שאתם יכולים עליה. בירור זה אפשרי באמצעות האינטרנט, אך עדיף יהיה אם תמצאו מכר שעובד בחברה, או בחברה דומה, שיוכל לספר לכם קצת על העבודה ואופייה. שאלו את כל השאלות החשובות לכם, לפי המאפיינים שהגדרתם לעצמכם כחשובים.

חיפוש עבודה ממוקד

ברגע שתמצאו את המשרות שמעניינות אתכם יותר מהשאר, נסו להתקבל אליהן ספציפית. ברשת יש די שפע עצום של אתרים לחיפוש עבודה, לכן נסו להתמקד באתרים שתפוצתם רחבה אך התמחותם ממוקדת.

תחושת בטן

אם אחרי שמצאתם עבודה מעניינת אתם מרגישים שזו בכל זאת לא העבודה בשבילכם, לא נורא! נניח שאתם מגיעים לראיון במשרה שמאוד עניינה אתכם, אך לפתע המשרד נראה זוועתי, הבוס נראה מנוול ומתברר שדברים נוספים אינם כפי שחשבתם, עוד לא מאוחר לסגת!

עם זאת, במידה והבעיות אינן מהותיות, מומלץ לתת צ'אנס לעבודה ולראות אם הדברים מסתדרים. דחיה סדרתית שכזו עלולה להביא לכך שלא תמצאו עבודה כלל, וזה מצב בעייתי אפילו יותר מלמצוא עבודה שאתם לא אוהבים.

סיכום

לסיכומו של עניין, רק אתם יודעים מה טוב עבורכם. אל תבחרו עבודה כי אנשים אחרים אמרו לכם. לא הם יצטרכו לשבת שם עכשיו כמה שנים. תבחרו עבודה שאתם שלמים איתה, וזאת גם במחיר של משכורת נמוכה יותר או תנאים פחות טובים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב