דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק המניות לאן? 

מאת    [ 02/09/2012 ]

מילים במאמר: 735   [ נצפה 1659 פעמים ]

שוק המניות בארה”ב נמצא בשיא של 10 שנים והשאלה הגדולה היא מה יקרה מכאן? מצד אחד הכלכלה האמריקאית צומחת בקצב איטי מצד שני רוב כלכלות אירופה במיתון עמוק ללא הרבה תקווה.הסינים החלו להתערב במשבר ולהזרים כספים למערכת הפיננסית באירופה ועדיין האירופאים ובעיקר הגרמנים מתקשים להחליט ולהתגמש. למרות חוסר הוודאות והחובות שוק המניות עולה מתוך תקווה שאולי הדברים כן יסתדרו באירופה ושכלכלת ארה”ב תצמח בקצב גבוה יותר. התקווה יכולה להוביל להמשך העליות אם נתוני המאקרו ימשיכו להשתפר בארה”ב.

ניתוח מאקרו כלכלה

חודש אוגוסט היה דיי משעמם בשוק המניות האמריקאי ורוב התשואה החודשית הגיעה בזכות נתון התעסוקה משרות חדשות שהקפיץ את המדדים ומאז המדדים מתקשים לעלות בזכות שאר נתוני מאקרו שחלקם מצביעים על צמיחה וחלקם על האטה. שוק הנדלן עדיין בשפל, היה שיפור במכירות, הזמנות ממפעלים ירדו והאינפלציה נותרה ללא שינוי. ניתן לציין ששוק המניות מושפע מאוד מנתוני המאקרו והחוסר ודאות בנתונים משפיע באופן מיידי על שוק המניות.השבוע יפורסמו נתוני תעסוקה מעודכנים לחודש אוגוסט, הצפי שהאבטלה תרד ל- 8.2 ושהכלכלה תייצר 140 משרות חדשות לעומת 163 אלף משרות בחודש יולי. כמובן שנתון טוב ישלח את המדדים חזק למעלה ונתון לא טוב יוביל לתיקון.

 ניתוח שוק המניות

שוק המניות האמריקאי נסחר בשיא של 10 שנים. המדדים הגיעו להתנגדויות משמעותיות, SPX – 1420, DJX – 13300 , NDX – 2800. מחזורי המסחר הנמוכים המאפיינים את חודש אוגוסט מנעו את הפריצה והמדדים כרגע מדשדשים בין תמיכה להתנגדות. שוק המניות נמצא במצב של המתנה לנתוני המאקרו אשר יפורסמו בסוף השבוע ולכן הצפי הוא להמשך הדשדוש. שוק המניות נע בין תקווה לאכזבה, שוק המניות מקווה לתוכנית שלישית וכל פעם שוק המניות התאכזב. ביום חמישי שוק המניות התאכזב שוב ונראה היה שתיקון יורד מתחיל. ביום שישי שוק המניות חזר לעלות במחזור נמוך ושמר על התמיכה. ההגדרה של שוק המניות היא דשדוש.

 ניתוח שוק האג”ח

המחיר של האג”ח (TLT) ירד לשם שינוי בחודש אוגוסט. נראה ששוק המניות צובר תאוצה אך הכסף חזר לשוק האג”ח והמחיר של האג”ח עלה 5% בגל האחרון. מחיר האג”ח עלה ביום שישי בלבד כ- 1.5% ומתריע ששוק המניות עולה “סתם” וצריך מאוד להיזהר. ניתן לזהות שיש קשר מאוד שלילי בין שני השווקים (אג”ח ומניות) ורק כאשר מחיר האג”ח החל לרדת שוק המניות החל לעלות בבטחון. העליות באג”ח ביום שישי האחרון מתריעות למשקיעים ששוק המניות לא בשל לפריצה ולהמשך עליות. הפחד נותר בשוק.

 ניתוח שוק החוזים עתידיים

מדד ה- VIX הגיע לשפל ב- 13 נקודות ומשם ניתר ל- 18 נקודות. תיקון מלא ב- VIX הוא הגעה לפחות ל- 22 – 25 נקודות ומשם חזרה לרדת. ההגעה של המדד לשפל ב- 13 נקודות היא סימן ששוק המניות מוכן לתיקון ומנסיוני התיקון הוא לא מיידי אלא הדרגתי וכנראה שבעוד חודשיים בערך התיקון האמיתי יגיע. (לקראת נובמבר).

מניתוח שוק האופציות נראה שכותבי הפוטים התבצרו בפוט 1400 עם כמויות של 300 אלף ומעלה ולמעשה מספקים את התמיכה של המדד ב- 1400. הכמויות בפוט 1380 ו- 1350 גם כן גדולות והן התחנות הבאות למדד מתחת ל- 1400. כותבי הקולים פחות אגרסיביים עם 180 אלף כתיבות של קול 1420 בדיוק בהתנגדות. לפי הכתיבות התחנה הבאה למדד היא 1450 נקודות עם עיקוב ב- 1430.לפי היחס פוט/קול לא נראה איתות למימוש או לרכישה של מניות ונראה ששוק האופציות דיי אוהב את המצב בשוק המניות שבו שוק המניות מדשדש בין תמיכה 1400 להתנגדות 1420.

 ניתוח שוק המט”ח והסחורות

היורו דולר (FXE) עלה יפה בחודש אוגוסט וכרגע נבלם ב- 1.25. המטבע מעל ממוצע 50 ובדרך לממוצע 200 ומאשר את העליות בשוק המניות. המגמה הכללית עדיין שלילית ורק מעל 1.3 ניתן יהיה לציין שהמטבע מסוגל להמשיך לעלות. מחיר הנפט ממשיך לדשדש ולא מצביע על תקיפה באירן… היעד לנפט הוא 105$ במידה ותהיה פריצה בשוק המניות. מחיר הנפט עלה יפה, יחד עם הזהב בעקבות החולשה בדולר ביום שישי האחרון.

הזהב עלה יפה ביום שישי, כ- 2% ונראה שכסף חוזר לזהב בהדרגה במיוחד אחרי העליות היפות באוגוסט. החולשה בדולר מאפשרת לזהב לעלות וכאשר האופטימיות מחליפה את הפחד הדולר נחלש והזהב חוגג.נראה שטכנית הזהב בשל למהלך עולה משמעותי.

 סיכום

שוק המניות בשיא ומשקיעים אשר נמצאים בשוק יכולים לממש מניות בבטחה. מעל ההתנגדויות ניתן לחזור לשוק המניות ולא לקחת את ההימור האם תהיה פריצה או לא. הקשרים בשווקים חלשים בזכות העליה בשוק האג”ח ביום שישי וזה סימן שמצביע על חולשה בשוק המניות וחזרה של כסף חכם לשוק האג”ח. הדולר מתבסס בתמיכה והיורו בהתנגדות. שוק המניות מדשדש בתחום צר וכל הודעה או נתון יכולים להוביל לתנועה ולכן אפשר לשבת על הגדר ולהמתין לתנועה שתבוא.

זה זמן טוב לשבת על הגדר ולהיכנס שוב מעל 1420 או בתמיכה ב- 1380/50 ב- SPX.

אם הסקירה עושה לך סדר בראש מכל האירועים בשוק המניות


ועוזרת לך להחליט מה הכי כדאי לעשות עכשיו 


אז אסור לך לפספס את הסדנה לתזמון שוק המניות.


במשך 4 שעות אני מלמד כיצד לנתח את שוק המניות


 ולדעת מה הכי כדאי לעשות בכל רגע.


אסור לפספס את הסדנה הזאת.


הרשמה לסדנה בלינק http://mrtradesafe.com/


הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: http://eyalcarmi.com/ 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב