דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועידת המדינות שבהחלט מזדהות 

מאת    [ 30/08/2012 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 1815 פעמים ]

ועידת המדינות שבהחלט מזדהות

בימים אלו, מתקיימת באיראן ועידה של מה שקרוי: המדינות הבלתי-מזדהות.

לכאורה, עוד ועידה של ארגון זה, שבעיקרו היה בעבר כינוס תחת דגלו של כל המדינות שאינן מזדהות עם אחת המעצמות העולמיות. למעשה, מאז פירוק בריה"מ, וקריסת הגוש הקומוניסטי, הארגון נאלץ להתאים את עצמו לעובדה כי אין למעשה כמה מעצמות עולמיות, אלא אחת דומיננטית בלבד שהיא ארה"ב. עניין זה משתנה מאד, בעיקר בעקבות התפתחותה ושגשוגה של סין, והפיכתה להיות מעצמה אף היא.

ואולם, עיקר העניין שתופס את העין והאוזן, הוא המשכו של הקו שבו נוקטת המארחת איראן, כלפי הציונות ומדינת ישראל, כפי שבא לידי ביטוי, ועוד יישמע ודאי בהמשך, של מנהיגי איראן, חמינאי ואחמדיניג'אד.

מה שמקומם במיוחד, הוא שגם מזכ"ל האו"ם, ארגון שאמור להיות נקי מאינטרסים, רודף שלום ובעיקר ניטראלי, משתתף אף הוא בועידה, יושב ושומע את הצהרותיהם של מנהיגי איראן, על הציונים ועל מדינת ישראל, וכל מה שהוא בוחר לעשות, הוא לשחרר גינוי מינורי ורפה, שנשמע כקול ענות חלושה, לעומת קול רם, חזק וברור של מארחיו בועידה זו.

גם שאר הנציגים, של למעלה ממאה מדינות, לא ממש נוקטים צעד כלשהו למשמע הדברים. הועידה ממשיכה ללא עצירה לחשיבה מחודשת, ללא דרישה לשנות ולמחות על אותם דברים, ללא פעולה ממשית כלשהי, ללא התרסה או עזיבה של אותו כינוס.

מנהיגי איראן, ששוב ושוב חוזרים על המנטרה שהמשטר הציוני סופו להיכחד, שישראל היא סרטן, שיש להיפטר מהציונים במזה"ת, שלישראל אין זכות קיום, שיש למחוק את ישראל מהמפה ועוד ביטויים קיצוניים אחרים. לא רק שאיראן זוכה לארח ועידה בינ"ל חשובה ומתוקשרת, אלא אף ניתנת לה הזכות, במעמד ועידה זו, להמשיך ולהצהיר גם כאן, כי ישראל והציונים הם חיות טרף, ושיש להיפטר מהם. כמו כן, לא שכחו האיראנים גם לעמוד דקת-דומייה הזויה, לזכר מדעני הגרעין שנהרגו במהלך משימתם, כאילו שלא מדובר באנשים שמסיעים למשטר הרדיקלי לבנות נשק להשמדת-המונים.

הייתם חושבים שמזכ"ל האו"ם, ארגון שישראל חברה לגיטימית בו כבר שנים רבות, יפסיק את השתתפותו, או לכל הפחות ייצא מהאולם בעת השמעת הדברים? אז תמשיכו לחשוב, מכיוון שהמזכ"ל ישב שם, שמע, הקשיב, ומעבר לאותו גינוי רפה, לא עשה דבר ממשי כלשהו.

איראן מארחת ועידה בינ"ל זו, כשבכל אותו הזמן היא ממשיכה להכחיש את השואה, להצטייד בנשק גרעיני להשמדת-המונים, לממן, לחמש ולאמן ארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס, ממשיכה לקרוא בכל הזדמנות להשמדת ישראל, והעולם רואה, וגם שומע, ובעיקר שותק וממשיך בשלו.

כבר ברור בשלב זה, כי הסנקציות הבינ"ל על המשטר האיראני אינן יעילות מספיק. הן לא מצליחות למנוע את התקדמותה ופיתוחה של תוכנית הגרעין האיראנית, הן לא גורמות למשטר לשנות את דרכו ואת תפיסותיו, והן פשוט לא תורמות לסיכול כל אותם רעיונות מטורפים של משטר קיצוני, שחרט על דגלו את שנאת ישראל, ואת המלחמה שתוביל להשמדתה.

כיום, העולם כולו נדרש לחשיבה מחודשת בעניין זה. האם רק מלחמה אזורית במזה"ת, שעלולה בקלות להידרדר אפילו למלחמת עולם שלישית, יביאו להבנה כי היה בידינו הדבר למנוע זאת? הרי ראינו, שמענו ואפילו הבנו, אך לא נעשה דבר, ועולם כמנהגו נוהג.

על העולם הנאור והשפוי, לעצור את מנהיגי איראן מלבצע את התכנית, שאותה הם ממשיכים להציג מעל כל במה ובכל הזדמנות. כי אם יגיע הרגע, בו תהיה למשטר המסוכן הזה פצצה גרעינית, אזי שום מקום על פני הגלובוס, לא ייחשב עוד לבטוח, בעבור אף אדם.

צפריר זוהר


סטודנט למדע-המדינה ויחב"ל


הרצליה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב