דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אהבה, זוגיות וצבע לחיים 

מאת    [ 20/01/2008 ]

מילים במאמר: 980   [ נצפה 3021 פעמים ]

כדי להבין טוב יותר את עצמנו ואת הסובבים אותנו, חשוב להתבונן מנקודות מבט שונות.
חשוב להכיר את העולם "הבלתי נראה", המשפיע על עולם הנראה.
האם שאלתם את עצמכם, מה אומרת משיכתו של בן הזוג לצבע ירוק או לכל צבע אחר? אנשים וצבעים חיים יחד. צבעים מקיפים אותנו בכל רגע, ולכל צבע ישנה השפעה על המקצב הפנימי והחיצוני שלנו. עולם הצבעים מרתק ומלא עוצמה ומי שמודע להשפעתו של כל אחד מצבעי הקשת, יכול להעשיר את חייו, את דרך חשיבתו והרגשתו ולהבין טוב יותר את האנשים שהוא חי במחיצתם.

הצבעים שאנו בוחרים להקיף את עצמנו, אם בלבוש, אם בבית או בפריטים שאנחנו קונים, מרמזים על האופי שלנו. יש אנשים שלא תמיד ידעו להצביע על משיכתם לצבע מסוים, אך במחשבה שנייה יגלו את העדפתם. בואו נבחן איך משיכה לצבעים מתקשרת לאהבה, לזוגיות ולמיניות שלנו.

אהבה אדומה - האדומים הינם מאהבים סוערים, חושניים ונהנתניים. תשוקה ומיניות הם טעם החיים עבורם. הם ינסו להפתיע את בני זוגם ויחפשו דרכים חדשות ומעוררות. האדומים יבטאו את תחושותיהם באופן פיזי. האתגר שלהם להתחבר לצד הרגשי במערכת היחסים. כאשר האדומים אינם באיזון, הם עשויים לכעוס על כל דבר קטן שהפרטנר שלהם אומר. הם חשים תסכול ועשויים להביע זאת באימפולסיביות ובאגרסיביות.

אהבה וורודה - הורודים אוהבים ללא תנאי. הם אכפתיים, רגישים ומתחשבים. חום ומגע הם החלק המרכזי בביטוי האהבה שלהם. הם אוהבים להעניק ולסייע. לעיתים תהיה נטייה לפזר רמזים מיניים לכל עבר ללא כוונה לממשם. האתגר שלהם לדעת להעניק ולאהוב קודם כל את עצמם לפני שהם נותנים לכל העולם. כשהורודים אינם באיזון הם נוטים לרצות את בן הזוג ויש להם קושי להיות אסרטיביים ולומר את מה שמפריע להם.

אהבה כתומה - הכתומים הינם הרפתקנים, יצירתיים ואוהבי ריגושים. הם מחזרים נלהבים בהתחלה, אך בהמשך זקוקים לזמן רב עבור עצמם ועשויים לרצות לעבור ל"אתגר הבא". בדומה לאדומים הם אנשים פיזיים ואוהבים לכבוש ולענג. האתגר שלהם ליצור מערכת יחסים זוגית שיש בה רגישות, הבנה ופתיחות. כאשר הכתומים אינם באיזון הם חסרי ביטחון עם עצמם וזה עשוי להתבטא בקשר עם בן/ת הזוג על ידי חוסר מחויבות. הם עשויים "למלא" את החוסר הרגשי בדברים חיצוניים ממכרים (קניות, אוכל, שתייה וכו).

אהבה צהובה - הצהובים הינם ספונטאניים, בעלי חוש הומור ויודעים ליהנות, לזרום ולשמוח. הם רגישים ואכפתיים לתחושות בן/ת הזוג והחופש חשוב עבורם.
האתגר שלהם לשלב עצמאות ומחויבות במערכת יחסים. כשהצהובים אינם באיזון יש להם פחדים ודאגות, דבר המשפיע על התפקוד בקשר. הם עשויים להיות מבולבלים ויקשה עליהם להתמקד בחשוב.

אהבה ירוקה - הירוקים אוהבים לאהוב ומביאים הרבה רגישות למערכת יחסים. קל להם לבטא את רגשותיהם. הם ישירים, פתוחים וידידותיים. הם אוהבים להעניק לבן/ת הזוג ונהנים ממין כחלק מביטוי האהבה. חשוב להם שהקשר יהיה הרמוני ומאוזן.
אהבה בטבע עשויה להתאים לראש הירוק שלהם. האתגר שלהם לקחת מרחב (SPACE) לעצמם ולשחרר קנאה.
כשהירוקים אינם באיזון יהיה להם קושי להיות שותפים בקבלת החלטות והם יצפו שבן/ת הזוג יחליטו בשבילם.

אהבה כחולה - הכחולים הינם רגישים, נאמנים וקשובים. הם אכפתיים, מגוננים, מזדהים עם בן/ת הזוג ומציעים כתף תומכת. הם נותנים אהבה ותשומת לב ושמחים לעזור. האהבה היא ערך עליון בשבילם. המין עבורם הוא התבטאות פיזית של רגשותיהם והקשר המאחד בינם ובין בן/ת הזוג. האתגר שלהם לקבל שבן/ת הזוג שונה ויכול/ה לבטא אהבה ורגשות בדרך שונה משלהם. כאשר הכחולים אינם באיזון הם חסרי סובלנות וסבלנות בתקשורת עם בני הזוג ואף נוטים להדחיק את רגשותיהם.

אהבה סגולה - הסגולים הינם חושניים, מלאי להט ואנרגיה והם אוהבי מין. הם יעדיפו לשלב בזוגיות גם את הצד הרוחני. הם זקוקים שבן/ת הזוג יאמין בדרך ובחזון שלהם. הם במיטבם כאשר הם חיים באיזון ומחוברים גם לעולם החומר ולעשייה וגם לעולם הרוח וליצירה. האתגר שלהם לקבל שבן/ת הזוג יכול/ה להביע להט וחושניות בדרך שונה משלהם. כשהסגולים אינם באיזון הם אינם שבעי רצון ויש בתוכם תסכולים חבויים שישפיעו על היחסים. כמו כן הם נוטים לחשוב שלילית ועם הזמן גם הקשר יראה שלילי.

אהבה לבנה -הלבנים אוהבים ללא תנאי. הם רגישים מאד, שמרנים ורוחניים. חשוב להם להיות בקשר נפשי ורוחני חזק עם בני הזוג. אהבה בשבילם היא עניין קוסמי. הם אוהבים להעניק ואינם זקוקים לקרבה פיזית רבה, אלא חווים את הקשר כחיבור בין נשמות. חוויית האהבה בשבילם היא אינטנסיבית ומשמעותית. האתגר שלהם להאמין בעצמם, לקחת אחריות ולאפשר פתיחות וקירבה. כשהלבנים אינם באיזון הם נוטים להיות פרפקציוניסטים. הם עשויים לחוש בדידות וריקנות ולכן יקשה עליהם ליצור אינטימיות.

ניתן לומר שהצבעים שאנו אוהבים ובוחרים הם אשר משקפים את מי שאנו בתוכנו.
כאשר איננו מחוברים לעצמנו ולצבעים האמיתיים שלנו, קיים פער בין מי שאנו בתוכנו ובין הדרך בה אנו מציגים את עצמנו. עם הזמן הפער גדל וגורם לחוסר איזון המשפיע על מערכות היחסים בכלל ועל הזוגיות בפרט.

כשהאדם מתחבר ומתחיל לחיות את הצבעים האמיתיים שלו, הקשיים והאתגרים בחייו הופכים לאיכויות ולעוצמות. למשל, אדם עם נטייה "לרצות" את בן הזוג, אדם עם קושי לומר "לא", יוכל להקיף את עצמו בצבע הורוד. בהדרגה הוא יתחיל לתת גם לעצמו ולא רק לאחרים, הוא יביא איזון בין נתינה וקבלה ויוכל להיות יותר אסרטיבי בקשר הזוגי.
למשל אדם שזקוק לחיזוק הביטחון יוכל להקיף את עצמו בצבע הכתום. בהדרגה הוא יתחיל להתחבר לעוצמות הפנימיות שלו. אם בעבר הוא "מילא" חוסרים פנימיים על ידי דברים חיצוניים - למשל על ידי אוכל, שתייה או קניות או שהוא נזקק באופן תמידי "לקבל" פרגון מבן הזוג כדי להרגיש טוב עם עצמו, כעט הוא חש בטוח יותר עם עצמו והוא מוכן לפתוח את ליבו ולא רק לתת את גופו ביחסים.

שיטת אורה-סומה הינה שיטה לאבחון, איזון וטיפול באמצעות צבעים, שמטרתה לאפשר לאדם להתחבר לצבעים הפנימיים שלו על מנת להתמודד עם האתגרים שקיימים בחייו ולחיות בשלמות ובעוצמה פנימית. דרך האבחון האדם לומד על צבעי הנשמה שלו, על היעוד והעוצמות הפנימיות. כמו כן הוא מבין על מה נכון לו "לעבוד" כדי לקדם את עצמו בחיים. הטיפול בשיטה זו הוא בדרך "עוקפת שכל", דהיינו לא נדרש להאמין בה על מנת שהיא תשפיע. הוא מתבצע באמצעות מריחה של שמנים ארומטיים וצמחי מרפא המשולבים עם תדרים של צבעים ומינרלים. שילוב זה מסייע להשיב את הגוף והנפש לאיזון ומאפשר להרגיש בתחושות חיוביות ולהתנהל בדרך חדשה, היוצרת שיפור ביחסים עם עצמנו וביחסים הזוגיים.

לשאלות אשמח לענות

טליה לינור פלד, מאבחנת ומטפלת בצבעים, מאמנת אישית ועסקית בגישה הוליסטית. מפתחת את "נגוהות אור וצבע"

טל. 0525-870701 דוא"ל info@ornegohot.co.il
אתר http://www.ornegohot.co.il


טליה לינור פלד, מאבחנת ומטפלת בצבעים, מאמנת אישית ועסקית בגישה הוליסטית. מפתחת את "נגוהות אור וצבע"
טל. 0525-870701 דוא"ל info@ornegohot.co.il
אתר http://www.ornegohot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב