דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרב מגע - מאיפה הכול התחיל 

מאת    [ 22/08/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 3238 פעמים ]

מן הסתם יצא לכם כבר להיתקל בחיים בשיטת הלוחמה והגנה עצמית הפופולארית ביותר בעולם לצורך הגנה עצמית: הקרב מגע. לא מעט אנשים, במיוחד במדינת ישראל, מודעים לשיטה הזו בעיקר בשל כך שהיא נלמדת ונרכשת בצבא הגנה לישראל לכל חייל עם הכשרת טירונות בסיסית. האומנם הרמות של הלימוד משתנות לפי הרובאים, אך בפועל בסופו של דבר – כל חייל בצבא ההגנה שלנו מקבל מושג כל שהוא על מה מדובר ולשם מה משמש הקרב מגע. כל המידע הזה יחסית ידוע וברור לכולם, אך מה בנוגע להיסטוריה שלו? לא רבים יודעים מאיפה הכול התחיל בנושא הקרב מגע ובמאמר זה תוכלו לקבל תמונה כוללת איך הכול התחיל ולאן זה התפתח בהמשך.

 

השלב הראשון: ייסוד השיטה והמצאתה

אם נרחיק להולדתו של הקרב מגע, נגיע לשנות ה-30 של המאה ה-20 ונרחיק ללכת על לצ'כוסלובקיה של פעם, עוד לפני השנים בה הופרדה ל-2 מדינות שונות (צ'כיה וסלובקיה). באותם הימים, התגורר אימי שדאור ליכטנפלד בברטיסלאבה. אומרים שאימי הושפע בפיתוח הקרב מגע בעיקר מאביו השוטר, אשר היה בלש בכיר במשטרה המקומית ואף לימד בה הגנה עצמית. הצורך הממשי בייסוד השיטה הזו והעברתה לדורות התבסס על כך שהיהודים שחיו בברטיסלאבה באותה תקופה קבלו מתקפות פאשיסטיות בלתי פוסקות על-ידי בריונים מקומיים. אימי שראה מהצד את הדברים, לא נשאר שקט ולאט לאט החל ללמד קבוצות יהודים את הקרב מגע ובכך סייע להם להגן על עצמם ולפתח איזה שהוא כלי נשק שהשיב מלחמה כנגד הפרעות הפאשיסטיות של הבריונים.

 

השלב השני: הגעת "קרב מגע" לארץ ישראל

מסתבר שהקרב מגע היה פה עוד בטרם הוקמה המדינה. אימי החליט לעלות ארצה כמה שנים לפני הקמת מדינת ישראל ובאותה תקופה, כידוע, השלטון בארץ היה בריטי. היהודים שניסו להלחם בשלטון הבריטי ולקבל עצמאות משלהם, עשו זאת באמצעות כל מיני מחתרות ומסגרות שונות. אחת המחתרות הבולטות והמובילות הייתה "ההגנה" שבהמשך הפכה ל"צבא ההגנה לישראל". אימי החל ללמד את הקרב מגע בתנועת ההגנה וסייע מאוד לחברים בה לשפר את היכולות שלהם.

 

השלב השלישי: כניסת הקרב מגע לצבא הגנה לישראל

בהמשך הדרך הוקמה מדינת ישראל ולאחריה גם הצבא שלנו ואימי לא נשאר אדיש. בהחלטה מהירה, ברורה וחד משמעית הוחלט שאימי יהיה מדריך הכושר הגופני הראשי של הצבא וזה החליט להביא ערך מוסף לתפקידו וללמד בסמוך לכך את הקרב מגע - שעד היום נלמד אצל חיילים טירונים בצבא בסמוך לאימוני כושר גופני במסגרת שירותם הצבאי.

האקדמיה הישראלית לקרב מגע, קורסי קרב מגע לכל הגלאים!! אנו גם מאמנים מדריכי קרב מגע. קרב מגע היא ללא ספק שיטת הגנה עצמית מהמובילות בעולם כיום. חשוב גם לציין כי קרב מגע הינה שיטה ואין שייכת למשפחת אומנויות הלחימה הידועות לכולם. אתר:http://www.ikma.co.il מייל:info@ikma.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב