דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוסדות הנפוצים ללימודי חינוך 

מאת    [ 20/08/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2441 פעמים ]

מערכת החינוך זקוקה להרבה מאוד מורים ובעלי מקצועות נוספים, שיצטרפו לעבודה בכל הגנים ובתי הספר בארץ. מידי שנה מצטרפים למערכת מאות רבות של מורות ומורים בוגרי לימודי תואר ראשון לחינוך ותעודת הוראה או מי שסיים תעודת הוראה במסלול להסבת אקדמאים. ניתן ללמוד חינוך בשורה ארוכה של מכללות ואוניברסיטאות בכל רחבי הארץ. הבחירה ביניהם תלויה בשיקולי איכות, קרבה גיאוגרפית, תוכניות מיוחדות של המוסד המקדמות התמחות ספציפית ועוד.

לימודי חינוך באוניברסיטה

פקולטות לחינוך קיימות בכל האוניברסיטאות בארץ ? העברית, אוניברסיטות תל אביב וחיפה, בר אילן, בן גוריון בבאר שבע וכעת גם באריאל. ללימודי תואר ראשון בחינוך יתרון מרכזי אחד ? היכולת להמשיך ללימודים מתקדמים, לתואר דוקטור ולקריירה אקדמית מחקרית בחינוך. לצד הוראה, יש הרבה מה לחקור ולתרום לחינוך באמצעות מחקר אקדמי. חינוך הוא תחום עצום והעולם זקוק גם למחקר שישפר אותו ויפתח שיטות ותוכניות חינוך חדשות, שיפתרו חלק מהאתגרים הרבים שמורים נתקלים בהם. עבור מי שלומד חינוך באוניברסיטה, הדרך לקריירה אקדמית תהיה נגישה וקלה יותר. מעבר לכך, ההנחה שהלימודים באוניברסיטה איכותיים יותר מבמכללות, כבר לא צריכה להיות אוטומטית. יש אוניברסיטות שמצטיינות בחינוך, אך גם מכללות מצויינות וברוב המכללות תנאי למידה טובים יותר.

לימודים קרוב לבית

ההיצע הרחב של מכללות המלמדות חינוך בכל רחבי הארץ, מאפשר לכם למצוא מכללה לא רחוק מהבית, אופציה שמתאימה במיוחד לבעלי משפחות ותושבי פריפריה. חלק מהמכללות הן שלוחות של אוניברסיטאות מהמרכז וכפופות לרמת הלימודים הגבוהה בהם. לאחרות, כמו מכללת תל חי ומכללת אחווה, יש כבר רקורד של מצויינות, כך שבחירה בלימודים קרובים לבית איננה אומרת בהכרח התפשרות על רמת הלימוד. ניתן ללמוד, בין היתר, במכללת קצרין, בעמק יזראל, במכללת קיי בבאר שבע, במכללת חמדת הדרום בנתיבות ובשלוחה של מכללת לוינסקי באילת.

התמחויות ייחודיות

יש מוסדות לימוד שמציעים תוכניות לימוד ייחודיות ומתקדמות, שמרחיבות את התפיסה של חינוך והוראה ומאפשרות לרבים למצוא מקום שמתאים להם יותר במערכת החינוך. מכללת סמינר הקיבוצים, למשל, מציעה התמחות בהוראת עיצוב, מחול, קולנוע ותקשורת. מכללת בית ברל מציעה בין היתר מסלול חינוך בלתי פורמלי לקידום וטיפול בנוער ולימודי ארץ ישראל שכוללים הסמכה כמורה דרך על ידי משרד התיירות. מכללת דוד ילין, המתמחה בחינוך מציעה תוכניות ייחודיות נוספות כקואצ'ינג חינוכי.

יש הרבה אוניברסיטאות ומכללות שבהן ניתן ללמוד תואר ראשון בחינוך. רובן מעניקות רמת לימודים טובה, כשגם מרצים בכירים מהאוניברסיטאות מלמדים במכללות המרוחקות יותר. הבחירה ביניהן תלויה בין היתר, בשאיפות האקדמיות שלכם ובמרכיבים המיוחדים שכל תוכנית מציעה לכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב