דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כדאיות תוכנית תמא 38 

מאת    [ 16/08/2012 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 1654 פעמים ]

בימינו אנו אנחנו מרבים לשמוע פעמים אין ספור את המונח 'משתלם' 'מבצע' 'כדאי' 'כמעט חינם'. אין מקום שאנחנו לא פונים אליו ושם אין לנו את הססמאות המוכרות שהפכו להיות ממש קלישאות. למעשה, כבר למדנו להתחשל בפני כל אותן המילים עד כדי כך שהן אין אומרות לנו מאומה, והן איבדו את כל האמינות אצלנו. עקב כך, כאשר אנחנו סוף כל סוף כבר נתקלים באיזשהי תוכנית שממש משתלמת לנו, קשה לנו לראות את זה, ופעמים רבות אנחנו אפילו חושבים שמנסים לעבוד עלינו בעיניים.

אחת הדוגמאות הרלוונטיות יותר לתוכנית שבפועל הינה מאוד משתלמת, אך שמעלה אצלנו אוטומטית חשד, היא תוכנית תמא 38 איך זה ייתכן שהדיירים לא משלמים שקל מכיסם ובכל זאת מקבלים ים של הטבות לביצוע התוכנית? תוכנית תמא 38 או במילים אחרות תוכנית מתאר ארצית, היא תוכנית די מדהימה ששוק הנדל"ן יכולה להציע לנו ולא תמיד אנחנו מבינים במה מדובר. ראשית כל תוכנית התמ"א היא תוכנית שנוסדה לשם חיזוק מבנים שבנייתם נעשתה לפני שנות השמונים של המאה הקודמת. הסיבה המרכזית לתוכנית זו נעוצה בבטיחות של המבנים:  יסודות מבנים אלו אינם מאוד חזקים, כמו היסודות שבונים היום, ויש חשש שבמקרה של רעידת אדמה המבנים פשוט יקרסו.

אם כך, הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי תמ"א 38 היא סיבה בטחונית גרידא, אך במטרה לאכוף אותה המדינה חשבה על פתרון יצירתי המשתלם לנו, כך שהתכנית בסופו של דבר מגלמת בתוכה הטבות רבות שיכולות רק להועיל לדיירי הבניין. ראשית ברור לחלוטין שכל הנדל"ן הופך להיות בטוח ומוגן. שנית, ערך הנכס עולה מיידית מאחר ובתוכנית נכללות גם אפשרויות לשיפוץ כללי של המבנה כמו הוספת מרפסות, מעליות, הרחבת דירות קימות, הוספת חניה, הוספת ממ"ד ועוד הטבות כאלו ואחרות המשפרות את איכות החיים של דיירי הבניין.

למרות היתרונות הרבים והמופלאים שמציעה לדייריה תוכנית תמ"א 38, לא תמיד כל הדיירים מבינים עד הסוף מה עומד מאחוריה, והם אף עלולים לחשוש מהמפגעים הקשורים לתהליך הבנייה. בנוסף, הם עלולים לטעות ולחשוב שהם צריכים להוציא מכיסם עלויות על מנת לכסות את ההוצאות אך הם לא יודעים שהחברה היזמית היא זו שמתמודדת עם עלויות התכנית. נשאלת השאלה מדוע אנשים חוששים מתוכנית תמ"א 38? אז כפי שהצגנו במאמר זה רוב האנשים פשוט לא מבינים את המשמעות האמיתית של התוכנית, כמו גם ספקנים כאשר הם מבינים שיש משהו אמיתי מאחורי המילים 'משתלם' ו'כדאי'.

היי לכולם. אני סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה ומתעניינת בנושאים של אומנות, פילוסופיה ורפואה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב