דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים של מלל שיווקי - מה היא ההתאמה המושלמת ללקוח שלך 

מאת    [ 06/08/2012 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 1895 פעמים ]

 

אני מניע את הראש שלי כול פעם מחדש כשאני קורא אחת מהסיסמאות חסרות הייחוד שקופירייטרים מטמיעים בדפי שיווק באתר הלקוח, כנראה הם חושבים שכולם עושים מאותו חומר.  אני תמיד מופתע מכך שכול כך הרבה אנשים חושבים שסוג אחד של כתיבה מתאים לכולם זה פשוט לא נכון.

קחו דוגמה. לא מזמן קראתי מאמר מערכת שאומר "שלקוחות פוטנציאלים שונאים שמפציצים אותם עם דפים מרובי טקסט במיוחד בדפי נחיתה". אני מצטער אבל אני ממש לא מסכים.

רק בגלל שאתר אינטרנט מייעד את עצמו לשוק הלקוחות העסקים לא אומר בהכרח שכול אחד מהאנשים שמבקרים באתר ישנא את זה. יש המון פקטורים שבאים לידי ביטוי כמה אפקטיבי המוצר או השרות עצמו, כמה מוכר השרות או המוצר לשוק הייעודי שלו, העדפות התקשורות של קהל הלקוחות העתידי ועוד אלף ואחת פקטורים אחרים שתורמים ומשפיעים על ההחלטה האם הלקוחות יעדיפו דף עם מלל קצר או מלל ארוך.

אם תשאל קופירייטרים שמתעסקים בשיווק ישיר הם ישבעו שלך שהמלל הארוך שמהול בהייפ מכירתי ושיווקי הוא אמת המידה לפיה נמדדת כתיבה שיווקית נכונה. שוב אני חוזר ואומר שום דבר לא יכול להיות רחוק מדי יותר מהאמת. אותו גישה בדיוק יכולה להיאמר על קופירייטרים שמעדיפים מלל קצר שכשם שאחרים מעדיפים מלל ארוך.

איך לעזאזל סגנון אחד יכול בכלל להתאים לכולם - זה ממש לא. אין באמת דף אחד שמתאים לכולם. לא משנה אם אתה חברה שהלקוחות שלה הם עסקים או לקוחות פרטים אתה תמיד צריך לדעת מי הוא קהל היעד שלך ולתקשר איתם בצורה בה יהיו הכי פתוחים ומוכנים לקלוט את התכנים שלך.

לדוגמה אנשים עם אופי עקבי מעדיפים מלל ארוך ואסור לשכוח שאנשים עם אופי עקבי הם כמעט מחצית מאוכלוסיית ישראל. אלה שרוצים לרצות אנשים משוועים למידע הם גם כן ירצו מלל ארוך. הדומיננטיים רוצים את השורה התחתונה קודם ואפשרות לעוד פרטים בהמשך אם הם יחשבו שזה מועיל ורלוונטי למטרות שלהם. נשארנו עם המושפעים - אלה נעים במהירות האור ומבצעים החלטות במהירות ובאינסטינקט, גם הם לא כול כך בעניין של פרטים.  

שלב את ארבעת סוגי האנשים יחד עם החשיבה השונה של גברים ושונים והידיים שלך יהיו לגמרי מלאות. רוצה להגיע לחתך סופר מדויק - שלב אלמנטים של הפרסונה/הפרופיל שמתעסקים עם איכות חיים, כול זה מספיק כדי לגרום לראש לך להסתובב ולהיות מבולבל.

הדבר הכי חשוב הוא להשתמש בכושר השיפוט שלך בין אם זה לכתוב עותק של מלל, לקבוע מחירים – השתמש בכושר השיפוט שלך. האם מה שמוצע באמת נשמע הגיוני לקהל היעד ?האם יכול להיות שאנשים ברחבי העולם מגיבים בצורה דומה לאותו גירוי מוחשי - ממש לא. כולנו מתקשרים בצורה שונה, קונים בצורה שונה. אנו מקבלים החלטות שמבוססות על קריטריונים שונים. אנו מגיבים בצורה שונה לגירוים שונים, אם כבר יש מכנה משותף הוא שכולנו שונים.

 

איציק עומרי קידום אתרים ותוכן שיווקי חברת Creative Brilliance  מילים פשוטות - רעיונות גדולים טל: 054-5205985 www.creativebrilliance.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב