דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות לראש השנה - הרמת כוסית - אטרקציה לעובדים- הרצאות קצרות 

מאת    [ 05/08/2012 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 7815 פעמים ]

פעילות לראש השנה – הרמת כוסית – אטרקציה לעובדים- הרצאות קצרות

אם מתנות לחג כבר ארגנתן ואתן מחפשות רעיון לעריכת פעילות עבור טקס הרמת כוסית לראש השנה לעובדים לרשותכן הצעות, טיפים, עצות לבחירת סדנאות או הרצאות קצרות.

 

בחירת יין לטקס הרמת כוסית

חברות רבות עורכות בדרך כלל פעמים בשנה טקס הרמת כוסית בפסח ובראש השנה. מסתבר שבין שני האירועים הללו פסח הוא זה שבו מוכרים יותר יין (בכל זאת צריך להרים ארבע פעמים את כוס היין), לטקס הרמת כוסית בחברה או במפעל הדבר הפשוט ביותר הוא לקנות יין לבן המתאים לארוחה קלה בעוד לאחר שתיית היין האדום העובדים/ות עלולים "לרוץ" למסעדה הקרובה לאכול בשר. (כידוע יין אדום מתאים לארוחות בטעם בשרי). מחירי היין נעים בין 40 ש"ח ומעל לאלפים חמש מאות ש"ח. לטקס ראש השנה אפשר לקנות יין מסוג  Chateau Tertre Roteboeuf, St. Emilion, Bordeaux, 2005 בעלות של אלפים חמש מאות ש"ח וזאת בתנאי שיש חובבי יין מושבעים. ברוב המקרים טקס הרמת הכוסית והגיבוש החברתי גובר על הטעם של היין ולכן אמרלד רייזלין יכול להיות פתרון מצוין.

 

משמעות החג ביהדות

חג ראש השנה מסמל התחדשות של תחילת שנה חדשה. כבר בלוח גזר הקדום מופיעים חודשי תשרי וחשוון כחודשי האסיף. חז"ל קבעו במשנה את תאריך תישרי כתחילתו של השנה החדשה תחת הפסוק " באחד בתשרי ראש השנה לשנים ולשמיטין וליובלות, לנטיעה ולירקות" (מסכת ראש השנה פרק א' משנה). המסורת שהתחילה במאה הארבע עשרה היא כתיבת איחולים לחג, ניעור קצוות הבגדים המסמלת את ההתנערות מהעונות והתרת נדרים.

 

הרצאות קצרות

הזמנים של הרצאות קצרות הוא בין חצי שעה לשעה. מטרתם לקחת אירועים כמו טקסי הרמת כוסית ולשדרג אותן עם תכנים רלבנטיים ומעניינים.סדנאות קצרות עושות את אותו דבר רק בשיתוף פעיל יותר של העובדים/ות המנהלים/ות.

 

אטרקציות לעובדים

מציאת אטרקציות לעובדים עבור מתנות לחגי ראש השנה ופסח זאת תמיד משימה מאתגרת. לפניך מספר רעיונות אטרקטיביים המותאמים לפעילות רגע לפני כניסת החג.

 

טקס הרמת הכוסית בדגש על ברכות

אחת מהפעילויות שמחברות בין רוח החג לבין העובדים/ות הוא בחירה בסדנת גרפולוגיה. כיוון שהמסורת היא כתיבת איחולים ישנה אפשרות שבה כל עובד/ת יכתבו משפט ברכה והברכות המקוריות ביותר יכתבו על הלוח והעובד/ת יקבלו פירוש ראשוני של כתב היד.

 

טקס הרמת כוסית עם איחולים מפתיעים

קלפי פוינט אוף ויו משמשים מנחי סדנאות במצבים בהם ישנם קונפליקטים המתגלים במהלך הסדנה. בקלפים ישנם צילומי תמונות מרהיבים שבהם כל אחד יכול/ה לקחת קלף המתאר מצב רוח, המתאר תכונה מסוימת. כמן כן ניתן למסור קלף למישהו אחר בצוות. בפעילות לראש השנה המטרה היא שכל אחד/ת יקבל קלף מהחבר/ה לעבודה.

 

טקס הרמת כוסית בסימן התחדשות

אפשר להזמין הרצאה קצרה בתחום כמו של פיתוח מצוינות שבו המנהלים/ות יקבלו הרצאה קצרה ובה ישולבו טיפים כיצד "לצאת מהנהג האוטומטי". התכנים יכולים להיות מתחום ההי טיק, מנהיגות פוליטית, צבאית ועוד.. ישנה אפשרות לערוך משחק המדגיש את חשיבות היצירתיות (בהתאם לזמן).

 

טקס הרמת כוסית ותדמית

רעיון המתקשר למסורת של ניעור קצות הבגדים. העובדים/ות יקבלו הרצאה קלה על אודות משמעות צבעי הבגדים, התכשיטים בשילוב עצות בתחום שפת הגוף. הטיפים יכולים לעזור הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית.

 

טקס הרמת כוסית בין צחוק לרוגע

אפשר לנצל את טקס הרמת כוסית בכדי לתת לעובדים/ות כלים כיצד ניתן להשתחרר בשנה החדשה מהלחצים. סדנאות קצרות של יוגה צחוק, לחץ ושחיקה, דמיון מודרך יכולים גם להצחיק ולשעשע וגם לתת כלים בסיסים למיתון לחצים. כמנהל/ת משאבי אנוש ורווחה בחירה נכונה של פעילות לראש השנה תיתן ערך מוסף לגיבוש החברתי ולחיזוק התרבות הארגונית של החברה.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב