דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ניהול 

מאת    [ 01/08/2012 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2900 פעמים ]

לאחרונה, ניכר כי לימודי ניהול מקבלים תאוצה משמעותית. מכל עבר נפתחים חוגים, קורסים ופקולטות המציעים קורסי ניהול כאלו ואחרים. אין ספק, לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו, אולם כולם מציעים כלים נהדרים לניהול ולקידום בית העסק והחברה.

במקביל להתעצמות התחום, נדמה לאנשים רבים כי לימודי ניהול מיועדים לבכירים במשק או לעובדים הנמצאים כבר בעמדות ניהול ומבקשים לפתח את יכולותיהם ולהתקדם בחברה בה הם עובדים. הפקולטות השונות אמנם מציעות לימודי ניהול לבכירים, אך לא רק להם. לימודי הניהול יכולים להתאים לכל אחד ואחת, המבקשים להעשיר את ארגז הכלים שברשותם.

לימודי ניהול מותאמי ארגון

פקולטה לניהול היא לרוב מערך מגוון הכולל מספר תכניות לימודי ניהול כגון קורסי ניהול המותאמים לארגון ולחברה מסוג מסוים. באופן זה, במידה וחברה מסוימת מבקשת לפתח את העובדים שלה, היא יכולה לעשות זאת באמצעות לימודי הניהול, בהתאם לצרכים ולקהל היעד שלה.

ישנם קורסים ותוכניות לימוד המיועדים לצוות המנהלה וקורסים אחרים המיועדים לצוות הניהול הזוטר ולעובדים בשטח. תכניות אלו מאפשרות ללומדים בהם לרכוש תכנים חיוניים המשלבים בין ידע תיאורטי ואקדמי לבין חומר מעשי ומתודולוגיות מהשטח העסקי עצמו.

העצמת עסקים משפחתיים

בשוק הישראלי ישנם אינספור עסקים משפחתיים. לרוב, הם התחילו את דרכם בתור בית עסק קטנטן המנוהל על ידי אחד מראשי המשפחה וכיום משולבים בו הילדים והנכדים. מעצם היותם בני המשפחה, זה רק טבעי כי ישתלבו בעסק המשפחתי ויפתחו אותו. אולם, כישורי ניהול בדרך כלל אינם כלים המועברים דרך הגנים המשפחתיים.

על כן, קורס ניהול כזה או אחר יכול לסייע באופן ניכר לעסק המשפחתי. עובדים אלו יוכלו להעצים את יכולותיהם באמצעות תכנים הכוללים בין היתר ניהול משא ומתן, ניהול רגשות, גישור, יצירת דירקטוריון חיצוני, מימון, יזמות וכדומה.

פיתוח עסקים עצמאיים

אין ספק כי גם החברות הגדולות ביותר התחילו כעסק עצמאי שנוסד מרעיון של אדם אחד בלבד. עם זאת, בשנים הראשונות של העסק העצמאי, בעליו זקוק לכל תמיכה שהוא יכול לקבל. רק לאחר שנתיים או שלוש, במידה והעסק מתנהל כראוי, ניכרים רווחים על פני השטח ובעל העסק מתחיל להחזיר את מה שהשקיע.

באמצעות קורסי ניהול במגוון תחומים, המנהל העצמאי יכול לקדם את העסק באופן מהיר ואפקטיבי יותר, וירכוש כלים חיוניים להעצמת העסק. לימודי ניהול ליזם הצעיר כוללים בין היתר חשבונאות ניהולית, התנהלות צרכנים, ניהול תקשורת שיווקית, בניית תוכנית עסקית, ניהול פיננסי, התנהלות מול בנקים, ניהול אסטרטגי, קורסים המתאימים לדירקטורים ועוד.

מינוף אמנים ואנשי תרבות

לימודי ניהול יכולים לסייע רבות גם לאנשים שאינם פועלים בתחום העסקים באופן ישיר. יוצרים באמנויות השונות ואנשי תרבות אמנם פועלים בתחום העיוני והאמנותי, ומציעים לקהלם חוויה תרבותית שאינה נמדדת במספרים, אולם בסופו של דבר גם הם צריכים להתפרנס.

באמצעות התנהלות עסקית יעילה, אמן יכול למנף את עצמו, להתפרנס ואף להרוויח בכבוד מהמקצוע שרכש. לימודי הניהול יכולים לסייע לו רבות מאחר והם יכולים להעניק לו תכנים משמעותיים כגון התנהלות שיווקית, בניית תוכניות עסקיות, שיווק ממוקד גם באינטרנט, התנהלות צרכנים, ניהול משא ומתן וכדומה. באמצעות התכנים של לימודי ניהול, כל אחד, מכל תחום, יכול להעשיר את כליו, יכולותיו ואפילו את חשבון הבנק שלו.

המאמר נכתב ע"י www.learn.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב