דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות של ניהול חשבונות ורישום חברות בחול 

מאת    [ 25/07/2012 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 2810 פעמים ]

רישום חברה בחו"ל במדינה בה לא קיים עיקרון המיסוי הפרסונאלי, אלא עיקרון המיסוי הטריטוריאלי מקטין באופן משמעותי את נטל המס על אותה חברה. החברה יכולה לקום ולהירשם במדינה הממסה הכנסות שהופקו בטריטוריה שלה בלבד. כך חברה שנרשמת במדינה שכזו אולם הכנסותיה הופקו במדינה אחרת תהנה מפטור מלא ממס באותה מדינה. כך מדינות אלה משמשות כמקלטי מס ומהוות מגנט לחברות שפעילותן הינה בינלאומית.

מדינות המשמשות כמקלטי מס, הינן מקום מועדף על אזרחים מכל העולם לצורך רישום חברה זרה. חברות זרות המוקמות במקלטי מס והפותחות חשבונות בנק במדינות המשמרות את עיקרון הסודיות הבנקאית מהוות פיתרון לאנשים המנהלים עסקים בינלאומיים.

כמו כן, במדינות אלה קיימים חוקים גמישים יותר בנוגע לניהול החברה ועסקיה, מתוך מגמה של אותן מדינות לעודד השקעות בהן. כך מדינות אלה מקלות עם חברות זרות בחובות הדיווח לרשויות, חובות של נושאי משרה, חיסיון של שמות הדירקטורים, היעדר מינימום של הון עצמי, או הון עצמי נמוך

חברות offshore הן היום כלי נפוץ לאנשי עסקים ומשקיעים הלוקחים חלק בסחר ופעילות עסקית בינלאומית.

חברות אלה מנהלות את חשבונות הבנק שלהם באותן מדינות או במדינות בהן אין חובת דיווח לרשויות על סכומי ההפקדות וזהות המפקידים.

משרדנו מתמחה ומלווה אנשי עסקים בייעוץ וברישום חברות בחו"ל ופתיחת חשבונות בנק בחו"ל. הליווי כולל התאמה של איש העסקים למקום הרישום ו/או מקום פתיחת חשבונות הבנק בהתאם לצרכים הייחודיים של כל איש עסקים.

בשנת 2003 תוקנה פקודת מס הכנסה בישראל על מנת להרחיב את היכולת למסות אדם שמרכז חייו הוא בישראל, גם כאשר את רוב הכנסותיו, הוא צובר בחו"ל. 

שיטות המיסוי במדינות העולם הן מגוונות, וכל מדינה ממסה בהתאם לעקרונות המיסוי שלה. ידועים בתחום המיסוי מספר עקרונות עיקריים: עיקרון האזרחות, עיקרון הטריטוריאליות ועיקרון המיסוי הפרסונאלי. ניתן למצוא מדינות שמחילות על הכנסות מגוון של עקרונות.

על פי עיקרון האזרחות, מדינה ממסה את אזרחיה בלא התחשבות במקום בו התהוותה הכנסה החייבת במס. המס שהמדינה מטילה הוא בהתאם לאזרחותו של אותו חייב במס.

על פי עיקרון הטריטוריאליות, המדינה ממסה הכנסה החייבת במס אם ההכנסה התהוותה בטריטוריה של אותה מדינה.

על פי עיקרון המיסוי הפרסונאלי, מדינה ממסה אדם שמרכז חייו הוא באותה מדינה. אדם שמרכז חייו הוא באותה מדינה בה חל עיקרון המיסוי הפרסונאלי, הכנסותיו יהיו חייבות במס, גם אם הוא אינו אזרח של אותה מדינה, וגם אם הוא צבר את ההכנסה במדינת אזרחותו. במאמר מוסגר יש לציין כי על מנת למנוע מיסוי כפול על ידי יותר ממדינה אחת, קיימות אמנות מס בין מדינות הקובעות עקרונות לקביעת מקום המיסוי של אדם שהכנסתו חייבת במס ביותר ממדינה אחת. במקום שלא קיימת אמנה ייתכן מצב שאדם ו/או חברה יחויבו במס בשתי מדינות.

בשנת 2003 מדינת ישראל קיבלה את עיקרון המיסוי הפרסונאלי וכך אדם שמרכז חייו הוא בישראל יהיה חייב לשלם מס על כל הכנסה חייבת במס על פי הדין הישראלי, בלא להתחשב בשאלה מהו המקור הטריטוריאלי של ההכנסה.

כמו כן, חוקק חוק איסור הלבנת הון, המחייב גופים פיננסיים לדווח על הפקדות מעל גובה מסוים לרשות איסור הלבנת הון. ידוע כי המאבק בהלבנת הון הוא מאבק בינלאומי ומדינות מדווחות אחת לרעותה על אופי ההפקדות וזהות המפקידים. החוק נועד למנוע את המצב בו מדינת ישראל מהווה מדינת מקלט למלביני הון. מאידך, חוק זה פגע בסודיות הבנקאית של לקוחות הבנקים ושל הנזקקים לשירותים בנקאיים בגלל חובות הדיווח.

לאור שינויים חקיקתיים אלה, קיימת תמורה לאנשי עסקים להקים חברות ולנהל את חשבונות הבנק שלהם בחו"ל, במדינות בהן אין חובת דיווח ואשר בהן עקרונות המיסוי מקלים עם אותם אנשי עסקים.

הונג קונג, למשל מהווה אחד ממרכזי הסחר והפיננסים המובילים בעולם, היות והונג קונג ממסה הכנסות על פי עיקרון הטריטוריאליות. המשמעות היא שכל רווח מפעילות שאינה בתחום הטריטוריאלי של הונג קונג, יהיה פטור ממס בהונג קונג. עובדה זו הפכה את הונג קונג לאחד ממקלטי המס הידועים בעולם ולכן חברות רבות קמות ונרשמות בהונג קונג, היות ואדם ו/או חברה יכולה להיות רשומה בהונג קונג ולהפיק את הכנסותיה בכל מקום אחר בעולם ולהיות פטורה ממס על הכנסותיה בהונג קונג. כך גם סינגפור מהווה מקלט מס, ולצורך עידוד השקעות זרות ניתן להפחית את נטל המס על הכנסה שהופקה בסינגפור. כמו כן, סינגפור ידועה כמדינה בה נשמרת הסודיות הבנקאית ואין בה דיווח למדינות זרות על פעולות בנקאיות.

 

 

עורך דין פלילי שרון נהרי - מהבולטים במשפט הפלילי בישראל. משרד עו"ד פלילי שרון נהרי הוקם בשנת 1998 ומאז עוסק במשפט פלילי, רישום פלילי, דיני הסגרה, הלבנת הון, עבירות כלכליות, דיני משמעת ומשפט צבאי (פלילי).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב