דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שומרים על הסביבה- אריזות מתכלות 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2860 פעמים ]

היום, כשהמודעות לשמירה על סביבתנו הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, הגיע העת שגם שקיות מתכלות יהיו חלק בלתי נפרד גם הן.

מוצרי אריזה רבים הינם מחומרים אשר תהליך פירוקם נמשך לאורך שנים רבות, מה שמבטיח שהם ישרדו הרבה אחרינו.

פוגעים בסביבה

למוצרים שונים כמו שקיות פלסטיק או ניילון בועות יש השפעה שלילית על איכות הסביבה שלנו. לא רק שנדרשים להם מיליוני שנים בטרם יתפרקו לחלוטין, אלא שבינתיים הם משחררים אל הסביבה רעלים וחומרים מסוכנים המופרשים בתהליך ההתפרקות.

אם לא די בכך, פעמים רבות מושלכים מוצרים אלו במקומות רבים ומגוונים, פרט למקומות המיועדים להשלכת פסולת. כך, מסיימים מוצרים אלו את חייהם בימים, בצנרות המים, במערכות הביוב וכן הלאה. במקרים אלו הם לא רק תורמים לזיהום האוויר, אלא לזיהומים ונזקים נוספים.

מגמה חיובית

בשנים האחרונות קיימת יותר מודעות לחשיבות השמירה על איכות סביבתנו. גם כנסת ישראל התגייסה למאבק וחוקקה את "חוק האריזות" שנועד להפחית את כמות השימוש באריזות שאינן מתכלות. עד כה היוו אריזות אלו כ- 20 אחוזים מכלל הפסולת המושלכת כל שנה במדינת ישראל.

כיום ניתן למצוא מגוון פתרונות אריזה ידידותיים יותר לסביבה, אשר מתאימים לשימוש הן בתעשייה, הן בחנויות ובתי ממכר והן במשק הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו.

שינוי קטן מוביל לשינוי גדול

שקיות מתכלות נחשבות לאחד הפתרונות היותר ידידותיים לסביבה. למרות שמדובר למעשה בשקיות ניילון, הן מתכלות במהירות רבה יותר הודות לתוסף מיוחד שמוסיפים להן בתהליך הייצור. תוסף זה גורם להאצת תהליך הפירוק בעת חשיפה לשמש, חום גבוה או טלטול השקית.

אם ברצונכם לרכוש שקיות מתכלות, חפשו את הסימון המעיד על היותן כאלו על גבי האריזה, שכן הן נראות בדיוק כמו שקיות שאינן מתכלות. גם השימושים שהן מציעות זהו לשקיות רגילות, וגם עליהן ניתן להדפיס לוגואים לדוגמא ועוד.

הצעות חלופיות

כמובן ששקיות מתכלות הן רק פתרון אחד המאפשר אריזה תוך התחשבות בסביבה. ישנם עוד פתרונות רבים, בין היתר שקיות נייר. שקיות אלו עשויות מחומר טבעי ולכן התכלותם מהירה יותר ומכאן שהם נחשבות כידידותיות יותר לסביבתנו.

השימוש בשקיות נייר הינו אידיאלי גם לאור העובדה ששקיות אלו ניתנות למיחזור, כך שאין צורך בכלל להמתין לפירוקן, אלא פשוט להמשיך ולעשות שימוש בחומר. היתרון הנוסף שעולה מכך הוא היכולת לצמצם את ניצול משאבי הטבע, ההולכים ומדלדלים ממילא.

דרך נוספת לשמור על הסביבה היא על ידי שימוש בשקיות בד, המאפשרות שימוש חוזר. ניתן למצוא כיום שקיות מבדים שונים, כמו שקיות אורגנזה ובדים אחרים. תיקי הבד המוכרים לרובנו אינם נכללים בקטגוריה זו, שכן למרות שמם הם עשויים בכלל מפלסטיק.

לכן, תיקי בד אלו אינם בהכרח נחשבים לידידותיים לסביבה, ולעיתים אף נחשבים כמזיקים יותר משקיות הפלסטיק הישנות והמוכרות. עם זאת, תרומם הצנועה של תיקים אלו לשמירה על איכות הסביבה נובעת לאור השימוש הרב- פעמי בהם, דבר המונע שימוש במספר רב של שקיות במקביל.

השינוי מתחיל אצל כל אחד ואחת מאיתנו

אם כל אחד ואחת מאיתנו יתרום ולו במעט, יחד ניצור שינוי ממשי ומורגש. צמצום השימוש בשקיות פלסטיק וניצול פתרונות אריזה ידידותיים לסביבה יתרום באופן משמעותי לשמירה על איכות הסביבה.

מולטיבג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב