דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנג שואי של העיר האסורה בסין 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 3141 פעמים ]

אי אפשר שלא להתפעל מהמבנה העצום והמרהיב של העיר הקיסרית ה"אסורה" בביג'ין מקום משכנו הרשמי של קיסר סין וביתם של מומחי פנג שואי הטובים מכולם. הנחה זו מבוססת על כך שהיועצים הטובים ביותר בסין שכנו במחיצת הקיסר. אך האם באמת כך היה? האם הפנג שואי של העיר האסורה אכן טוב מכולם אם בכלל - שאלה זו נחקרה בעת מסע שערכתי בסין עם מומחי פנג שואי מכל העולם בהנחיתו של ג'ואי יאפ, מורה בינלאומי.

בקיעים ראשונים החלו להופיע בביקור בקברו של הקיסר החזק ציאן לונג (QIAN LONG) שלוש שעות נסיעה מבייג'ין. למרות ההרים מסוג "צ'סיטי" (CHASITY) המאפיינים מוניטין ועוצמה התומכים בקבר, כיוון הקבר בטעות שוכן על מעלות המצפן "מוות וריקנות" הבעייתיים בפנג שואי. במצפן פנג שואי מקצועי מעלות אלו מציינות אזור שלא יכול לקבל צ'י. בעגה מקצועית מכנים זאת "אדמה מבורכת מיקום לא מבורך". נקודת המוצא היא שקברי קיסרים זכו לייעוץ פנג שואי כמו הארמונות שלהם.

חשוב לציין שהעיר האסורה תוכננה בקפדנות על פי מודל החוזר על עצמו ברובו במקדשים חשובים בערים הקיסריות של סין. החזית הדרומית פונה אל כיכר טיינאנמן העצומה. הר מלאכותי תומך במבנה מצפון. העיר בעלת 9999 חדרים מוקפת תעלות מים וחומה רב שכבתית הנפתחת אל ארבעה כיווני שמיים. צורת המבנה עצמה מרובעת ובמרכזה עיגול כדי ליצור הרמוניה בין שמים לארץ. אך מסתבר שעל פי עקרונות הפנג שואי אין בזה די . על פי הטקסטים הקדומים שלוב הרמוני בין אנרגיה של מבנה לאנרגיה של אדם ולשמים מותנה בהשתקפות אנרגיית השמיים בצורת הנוף והטופוגרפיה על פני האדמה בעוד האדם מתעל את אותה אנרגיה הנקראת צ'י לטובתו.

מבחינה היסטורית הקיסר האחרון של שושלת מינג ZHONG ZHEN תלה את עצמו כאשר שושלת צינג פלשה לסין בעודו גר בעיר האסורה. מעשה זה גרם לשושלת מינג כולה לפול בידיים של הלוחם מנצו. מידע זה ניתן לאבחן בטופוגרפיה ,בעיקר בגלל מיקום גופים של מים בדרום מזרח ובצפון מערב ומיקומו של הקיסר בחדר בו ישן (מערך כוכבים 4 עץ ו6 מתכת). בעת בניית הארמון ב1406 וסיומו ב1421, הדרישות הטופוגרפיות שנדרשו אז לא תאמו מיקום של מים באזורים אלה בהכנות לקראת עידנים 6 עד 9 של העידן המאוחר על פי הסאן יואן.

העיר האסורה הושחתה פעמים רבות על ידי שריפה. מלחמת האופיום התרחשה במהלך שלטונה של הקיסרית סיצי (CIXI), ארמון הקיץ שלה נשדד ונשרף על ידי "שמונה הכוחות הלוחמים" למרות התצוגה המרהיבה של פסלי יצורים שימיים שהגנו על הארמון: דרקון, צב- דרקון, עגורן, פילים ואריות אימתניים. המזימות והתככים שהקיסרית בקשה להפעיל על הקיסר הצעיר לטובתה לא היו לטובתה על פי הפנג שואי. הקיסר האחרון PUYI נלכד בעיר האסורה כקיסר חלש אופי ומאוחר יותר הוכרע על ידי הגנן של הארמון. נראה שהמזל החמיר עם הדורות. לכן תשאלו הכיצד פנג שואי יכול להיות טוב?

עם זאת הפנג שואי לא היה בעייתי תמיד. בזמן שושלת מינג וצינג שלטו הקיסרים זמן לא מבוטל של 200 שנים פוריות ,התבוננות בסביבת הארמון חושפת את ערוצי ההר (הדרקון) מגיעים אל העיר האסורה מכוכב העוצמה "צסיטי" (CHASITY) מכיוון צפון מערב 3 - כיוון של חזיר הנקרא "כוכב הקיסרות השמימיות ". כוכב זה נמצא בהתאמה עם נוסחת מיים בשם LONG MEN BA DA JU המראה על שילוב מבורך בין הרים למים. עם זאת מים והרים טובים צריכים להיות בהתאמה למקור הצי ולגורם הזמן הדינאמי והמשמעותי בפנג שואי כדי לאפשר שגשוג לאורך זמן.

המפתח להצלחה הוא מיקום הארמון ביחס לסביבה וגורם חשוב לא פחות הוא גורם הזמן. שלוב מקום ההרים ומיקום המים מביאים ברכה בזמן אחד ואתגרים בזמן אחר. הוסיפו לכך הוספת חדרים ושיפוץ מסיבי של המקום המשפיע על המבנה האנרגטי של המקום לאורך השנים.

הקליגרפיה הסינית שנמצאה בארמון והראתה סימבוליקה של "אושר ועושר" גם לא עזרה כפי שסוברים רבים המתבססים על פנג שואי מודרני, בוודאי לא עזרה לכמות הגדולה של הפרידות והרציחות שהייתה בארמון.

ניתן לראות שגם קסרים היו חסרי אחריות בנוגע לפנג שואי. פנג שואי טוב או בעייתי השפיע על שגשוגם של קסרים.חשבו עד כמה הוא חשוב גם בבית שלכם.

שרונה פומס, יועצת,מנחה ומנהלת "בית הספר הגבוה לפנג שואי"

www.fst.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב