דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי הריון 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2262 פעמים ]

 

עיסוי בתקופת ההיריון הוא שם כללי לסוגי עיסויים שונים אותם מבצעים מטפלים מוסמכים לנשים בהריון. יש הבדל גדול בין עיסוי רגיל ובין עיסוי הריון, בכל מה שנוגע לתנוחה בה האישה שוכבת כשהיא מקבלת את הטיפול, בנקודות בהן מותר ואסור ללחוץ, ובטכניקות בהן נוקט המטפל בעת העיסוי.

מדובר על עיסוי רגוע ונעים שנועד להפיג לחצים, לספק זרימת דם טובה יותר ועוד שלל יתרונות נוספים עליהם נדבר בהמשך המאמר. מחקרים בתחום מצביעים על קשר בין עיסוי בהריון ובין הריון תקין ורגוע יותר, על סיכוי נמוך ללידה מוקדמת, סיכוי נמוך ללקות בדיכאון לאחר הלידה ולירידה משמעותית בתופעות לוואי שונות שתוקפות נשים בהריון.

כיצד עיסוי הריון יכול לסייע לך ללדת

 

יתרונות העיסוי בתקופת ההיריון הם רבים, אך מעל לכל חשוב להבין שהעיסוי מסייע לנשים להגיע ללידה כשהסיכוי שלהן ללקות בתופעות לוואי שונות נמוך בהרבה מן הממוצע. כמו כן, עיסוי הריון מפחית באופן משמעותי את תחושת החרדה, ויש לכך משמעות רבה – מחקרים בתחום מראים קשר בין חרדה ורמות גבוהות של דיכאון במהלך ההיריון ובין הסיכוי ללדת לידה קיסרית, ובין ללדת תינוק בשלב מוקדם. נוספים של עיסוי ההיריון הם ההקלה בכאבי הגב בתקופת ההיריון, עליית רמות ההורמונים שאחראים על תחושה טובה, שיפור איכות השינה, וסיכוי נמוך ללקות בדיכאון לאחר הלידה. בנוסף, עיסוי היריון מרכך את רקמות השריר והמפרקים ומפחית התכווצויות שרירים מהם סובלות נשים בהריון.

מה את צריכה לדעת לפני

 

עיסוי הריון הוא עיסוי רגוע יותר מהעיסוי שמוכר לנו. את העיסוי עורך מטפל מוסמך, שמשתמש בטכניקה שלו כשהמטופלת שוכבת על הצד, ונתמכת בכריות באזור הגב התחתון והצוואר. את העיסוי לא מומלץ לעשות בשלבים הראשונים של ההיריון, שכן אז האישה סובלת מאי נוחות רבה, והסיכוי ליהנות מהטיפול כמעט אפסי. מומלץ להתחיל את העיסוי בשבוע ה-20, ולהתמיד במפגש אחד או שניים בשבוע עד ללידה. 

נכון שמדובר רק בעיסוי, אך בכל זאת, הגוף לא נמצא במצב הנורמלי שלו, ולכן ההמלצה היא לעבור אצל הרופא המטפל לפני ההחלטה, ולקבל ממנו אישור שאין סיכון בריאותי בעיסוי.

רוב המטפלים לומדים את האישה ההרה במהלך המפגשים הראשונים, ואז מספקים טיפול שמתמקד באופן אינדיבידואלי במקומות המועדים לפורענות וכאב בגופה. יש מטפלים שמשלבים טכניקות מעולם היוגה והפסיכותרפיה הגופנית, ויש כאלה שמסייעים בזירוז לידה (בהמלצת רופא בלבד). כמובן שהכימיה בין המטופלת ובין המטפל היא זו שמכריעה את הצלחת הטיפול, ולכן חשוב לבחון אותה לעומק במפגשים הראשוניים. 

הבית בהרדוף - מרכז טיפולים חמים ונעים לנשים בהריון, שרותי תמיכת לידה באמצעות דולה, טיפולי עיסוי הריון, הכנה ללידה ורפלקסולוגיה מקצועיים . www.harduf-home.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב