דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב הגינה הפרטית להגשים חלום 

מאת    [ 29/06/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 1850 פעמים ]

עיצוב הגינה הפרטית – להגשים חלום

התענוג הגדול של המאה האחרונה הוא בפתיחות המתאפשרת בתחומי החיים השונים. אין ספק כי האטמוספירה ההולכת ומזדהמת, המשאבים ההולכים ומתכלים והמודעות ליוקר הערך שלהם ההולכת וגדלה מביאים יותר ויותר אנשים לתכנן את קניותיהם, את בתיהם, את גינותיהם ועוד- בהתאם לאילוצי התקופה. וניכר כי צדק מי שאמר כי גבולות מפתחים יצירתיות, ולו בשל ההכרח להצטצמצם בהוצאות המים השוטפות, אנו עדים למגוון עצום של גינות חסכוניות במים בענף עיצוב גינות ובכל התחומים הנוגעים אליו.

אם עד לא מזמן, זכינו לראות גינות מעוצבות למשעי בסגנון מונוטוני, בו הצמחים והפרחים העונתיים דומים בכל גינה וגינה, הרי שכיום אני עדים למגוון עצום של גינות, החל בגינות בסגנון המזרח הרחוק המשלבות אלמנטים מינימליסטיים וסימנים מהמזרח כגון גשר קטן, דרך עבודות עיצוב גינות המביאות לידי ביטוי דווקא אלמנטים מדבריים וצחיחים, המעניקות תחושת מרחב, ועד לגינות אנגליות מעוצבות למשעי, משורטטות ומתוכננות עד לאחרון הפרטים.

שילוב אלמנטים שונים בענף עיצוב גינות שנועדו לחסוך בהוצאות התחזוקה השוטפות, ביניהן הוצאות חשמל והשקייה, מביאים לחידושים חסרי תקדים ויוצרים גינות שהן כמעט יצירת אומנות. בין האלמנטים החסכוניים המשולבים בתחום עיצוב גינות כיום, אנו יכולים למצוא מערכות השקיה המתוכננות לפעול בשעות הצל ומחלקות את כמויות המים לפי צרכי הצמחים השונים, מערכות תאורה המפיקות אור צבעוני ופסטורלי ואין צורכות חשמל כלל, שילוב של פסלים ורהיטים ישנים במקום פיסות דשא.

כל איש מקצוע מתחום עיצוב גינות יודע כי המפתח למראה הגינה המושלמת הינו הרמוניה. ההרמוניה הנוצרת בשילוב אלמנטים שונים, בין הפרחים ובצמחים, העצים וצורת הגינה הכללית, כשאת כל אלו מגבילים אילוצים שונים כגון תקציב וגודל המשטח, ניסיון לצמצם בהוצאות ושעות זריחת השמש, הבדלים בכמויות צריכת המים בין הצמחים השונים ועוד, הינה מלאכה אותה לומדים אדריכלי נוף ומעצבי גינות משך שנות לימוד ומעשה רבות.

הפרמטר הראשון שמנחה אותנו בעת עיצוב הגינה הוא התקציב המוקצה לצורך עיצוב גינת החלומות. מי מאיתנו לא חלם על גינה פרטית בה אפשר להרגע בערב עם ספר או לשתות את כוס הקפה בבוקר? תודות למגוון האפשרויות הקיים כיום, ניתן לעצב גינות יפהפיות בתקציבים שונים, באמצעות דימיון עשיר ושימוש באלמנטים קיימים. גם אם עיצוב גינות נדמה כענף המתאים לגינות רחבות או גדולות בלבד, דווקא בעלי השטח הקטן יכולים לעצב גינה קסומה ובה אלמנטים מסוגים שונים, פסלים וצמחים ייחודיים, זאת מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב.

תגיות: עיצוב גינות,גינון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב