דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל אני יכול בחופש הגדול 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 2029 פעמים ]

החופש הגדול עוד רגע כאן, ממש מעבר לפינה. בינתיים מכל עבר אני מקבלת הצעות לכל מיני קייטנות, פארקים, חופשות ושאר אטרקציות שאמורות לעזור לי לעבור את החופשה הארוכה שלפניי מבלי לרדת מהפסים בעצמי, שלא נדבר על הילדים. כמו כן, קיים שפע רב של הצעות להלוואות בעלויות נמוכות מהרגיל ובהיקף רחב מאוד, מפתה כמעט, בכדי לשרוד את הקיץ ואז, לקחת הלוואה אחרת בכדי לשרוד את החורף...ככה זה בהלוואות האלו, עוברים מאחת לשנייה. אני מציעה פחות לקחת הלוואות ויותר לתכנן תקציבים, פחות לחיות ממה שאין ויותר לנצל את מה שיש וליהנות מכל המשאבים הקיימים בחיינו- בעיקר אלו שבחינם.

באימון אישי אני מלווה תהליכי צמיחה ושינויי בחייהם של המתאמנים, בנוסף ישנו תחום שלם העוסק בכלכלת הבית, שינוי מהותי בכלכלת הבית יכול להוביל באופן ברור לצמיחה בכל תחום בחיים ומעל לכל ספק לשיפור באיכותם. לרוב הבעיה היא, לא באופן ניהולה של כלכלת הבית מבחינת מספרית אלא, מבחינה מחשבתית, המשאב לא מחולק נכון, אין תחשיב מדויק של הכנסות ואין תיאום מול ההוצאות. אנשים רבים בטוחים שבכדי לפתור את המצב הם זקוקים לעוד כסף, אני אומרת שהם זקוקים לתהליך ייעול, איך מפיקים יותר ממה שיש, בהחלט מחפשים מקורות הכנסה נוספים אבל ראשית, מטפלים בבסיס הפירמידה והיא התפיסה עצמה, ההתנהלות הבסיסית היום יומית. 

פעמים רבות אני שומעת גם באימונים וגם ב"שיחות סלון", אנשים שחושבים שאין מה לחדש להם, הם יודעים הכל, בטח שהם יודעים איך להתנהל, כמעט שום דבר לא נשמע להם כ"הברקה", הבעיה היא ביישום של החומר, הם רואים את השביל אך מתקשים ללכת את ההליכה בו, שלא נאמר מתעצלים....
אכן הקיץ טומן בחובו לא מעט הוצאות שכן מעבר לחופשות, הפיתויים רבים יותר, יש יותר שעות להיות מחוץ לבית ויותר סיבות לעשות זאת, מבחינתי לפחות – שיהיו שנים עשר חודשים של קיץ בשנה!  מה שכן הוא לא בא בהפתעה- הקיץ, יש לנו אפשרות להיערך לכך מראש, לחסוך מעט בכל חודש לטובת "פרויקט יולי- אוגוסט" , לקייטנות ויתר סידורים לילדים, לטיול או חופשה מיוחדת בארץ או בחו"ל. חשוב להכין מראש תקציב שמתאים לנו, בהנחה שההכנסה שלנו לא משתנה באופן יחסי להוצאות חשוב שנתארגן מראש בהתאם שנכין תקציב שהוא ריאלי ולא כזה שמזמין איתו גירעונות בחשבון הבנק ובאשראי, הפלסטיק אומנם סופג אבל גם שם יש תקציב.
מעבר לתכנון בנוגע לנתונים הכספיים אני ממליצה, לתכנן את הפעילויות במהלך החופשה, מה אנחנו רוצים לעשות, לאן אנחנו רוצים לנסוע, כמה ימי חופשה יש לפנינו. כמו  כן במידה ויש לנו עזרה מבני משפחה חשוב לתאם מראש  מי שומר ומתי, ולראות באילו ימים יש לנו "חורים" שאנחנו יכולים להשתמש בהם כימים "שוברי שיגרה" עבור הילדים ועבורנו.

כמו כן אני ממליצה לעיין יותר במקומונים בסביבתכם בתקופה זו, וללמוד אילו פעילויות מתקיימות במקום מגוריכם וסביבתכם הקרובה, לרוב הפעילויות האלו מסובסדות, המחירים נוחים יותר ולעיתים אף מדובר בכניסה חופשית. בנוסף, חישבו אלו פארקים נמצאים בקרבת מקום, מקומות המאפשרים כניסה באופניים, פיקניק, טיולים קצרים. כמובן שחוף הים הוא חינם ומספק יום פעילות מהנה ומעייף. עבור מי שבריכה היא יותר הטעם שלו ואף לשם גיוון, מומלץ לבצע סקר שוק ולבחון באיזו בריכה כדאי לקנות כרטיסייה ואולי אף מנוי עונתי.

על פניו, אני בטוחה שהרבה מן הטיפים שכתובים מעלה אינם נשמעים לרבים מכם כמחדשים או מרעננים במיוחד, אני בטוחה שאם אכן תיישמו את הכתוב הלכה מעשה בכל אחד מן השלבים, ראשית הכינו תקציב הכולל פירוט הוצאות והכנסות, חישבו באיזה תחום תוכלו להקטין את התקציב לטובת ההוצאות הקרבות בחודשי הקיץ, שנית תערכו רשימה מפורטת ותכינו תוכנית המהווה בסיס לשינויים עבור החופשה ושלישית, תנצלו את כל המשאבים ברשותכם, אני בטוחה שתרגישו שהתחדשתם, אני בטוחה שתרוויחו שיעור על עצמכם ועל ההתנהלות שלכם שיכול לסייע לכם גם בהמשך השנה, אחרי שקצת יתקרר פה ושוב יתחמם....ניהול נכון של תקציב המשפחה והסתכלות על כלכלת המשפחה כאל עסק יסיעו לכם לא להתעצל, לא "לדעת הכל בראש", אלא לטרוח ולהשקיע, לקחת בחשבון את הפרטים הקטנים, ליישם ושוב ליישם- זהו המפתח לשינוי, הרי גם נהיגה לא מתבצעת רק בתיאוריה, אז תנו לזה טסט! הנאות רבות בחיינו אינן תלויות בכסף, תיהנו מהרגע, מהחופש, מהסובבים אתכם, מהפשטות כביכול- הרי זה לגמרי להיפך.

כל המהלכים האלו יובילו אתכם למקום של עשייה, התכוונות, בהירות ומכאן תעלה גם המוטיבציה והרצון להתמיד, לשפר ולייעל, וזה נוגע  לעל תחום, שוב דבר לא יתחדש תחת השמש רק בגלל שאנחנו יודעים אותו או חושבים לפחות שאנחנו יודעים, צריך ליישם, ללכת בשביל, להירטב במים אז קדימה לעשייה!

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים


adilifecoach.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב