דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רומן עם גבר נשוי מוביל בדרך כלל למבוי סתום - איך יוצאים מהפלונטר הרגשי? 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 7011 פעמים ]

רומן עם גבר נשוי מוביל בדרך כלל למבוי סתום - איך יוצאים מהפלונטר הרגשי? 

 

 

האישה שאין לה כלום - הגבר שיש לו הכל

 

רומן עם גבר נשוי הוא ברוב המקרים מערכת יחסים לא שיוויונית לחלוטין. בדרך כלל, מדובר באישה צעירה ורווקה, לעיתים אף ממש נערה, שאין לה בחיים כמעט שום דבר ולעומתה נמצא גבר נשוי שיש לו אישה, ילדים, בית וקריירה.

 

פערי הכוחות בין הגבר הנשוי לאישה הצעירה והרווקה הכרוכה אחריו הם בעייתיים למן הרגע הראשון, משום שבעוד שלבחורה אין מה להפסיד ולכן היא מוכנה לתת את כל כולה למערכת היחסים ובלבד שבסופו של דבר הגבר יהיה שלה הרי שלגבר יש מה להפסיד - והמון - והוא בדרך כלל יחשוש לסכן את הכל בשביל המאהבת שלו וייצמד למוכר ולבטוח שאותו הוא השיג בעמל רב ובמשך שנים. 

 

 

 

אהבה אינה הכל בחיים - למה הוא מתכוון כשהוא אומר שהוא אוהב אותך?

 

נשים שמנהלות מערכות יחסים עם גברים נשואים מתוך אהבה גדולה ותשוקה יוקדת כורות לעצמן פלונטר רגשי עמוק ובלתי אפשרי. הבור הזה מבוסס לא רק על העובדה שלגבר יש המון מה להפסיד ולכן הנטייה שלו תהיה לשמר את הנישואים שלו אלא שהאהבה שהוא רואה אינה האהבה שהמאהבת רואה.

 

גבר נשוי שמנהל במשך שנים מערכת יחסים עם מאהבת הוא גבר אוהב שיש לו רגשות כל עוד זה נוח לו, אבל ברוב המקרים הוא לא יהיה מוכן להקריב את כל כולו בשביל האהבה. תפיסת האהבה שלו היא תפיסה יחסית, בוגרת, פרופורציונלית ועם גבולות, לעומת תפיסת האהבה הטוטאלית של המאהבת הצעירה והמעריצה שרואה באהבה את חזות הכל ומוכנה להקריב את מיטב שנותיה ואת כל מה שיש לה כדי לממש אהבה זו, גם אם היא גובה ממנה קורבנות איומים ופשרות נוראיות מבחינת ערכים וכבוד עצמי.     

 

 

 

אהבה ארצית או אידיאלים שאין אפשרות לממש אותם

 

אישה שמנהלת רומן אסור עם גבר נשוי חייבת לבחור בין שתי אפשרויות לא קלות: האחת, להמשיך ולהאמין שהאהבה היא הכל בחיים. במסגרת אפשרות טוטאלית זו יהיה עליה להכיר בעובדה שרוב הסיכויים שהיא תישאר לבד ושברגע האמת ולמרות כל ההבטחות היפות הגבר הנשוי לא יממש את האהבה הזו איתה בצורה מלאה אלא רק כרומן מלא תשוקה ורגש אבל לא כמערכת יחסים יומיומית של משפחתיות, פרנסה ובית.

 

האפשרות השניה, היא לוותר על אידיאל האהבה הרוחנית המושלמת ולחפש אהבה ארצית, ריאלית ופרקטית: אהבה עם גבר פנוי, שמעוניין, שרוצה, שמוכן להתחייב אל האישה ונחוש להקים איתה - ורק איתה - בית ומשפחה.

   

 

 

אין ברירה אלא להתבגר - או להמשיך לבזבז את החיים על כלום בעצם

 

אחרי שנים של רומן עם גבר נשוי אין להימנע ממסקנה פשוטה: אישה ששמה את כל הצרכים הארציים שלה בצד ומקדשת רק את המושג "אהבה" תפסיד בסופו של דבר את הכל ותישאר בלי כלום.

 

לעומתה, אישה שמבינה שאהבה אינה מספיקה והיא אינה הכל, שמודעת לכך שיש לה צרכים נוספים שעליה לממש, שמכירה בכך שהיא חייבת להתבגר והיא אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר בתפיסה ילדותית ונאיבית של אהבה - תשחרר את הגבר הנשוי ותתקדם למערכת יחסים שיוויונית יותר, מערכת יחסים שתמלא את כל צרכיה, לא רק את צרכיה הרוחניים.

 

 

 

השקר הגדול של הגבר הנשוי

 

רוב הגברים הנשואים שמנהלים במשך שנים מערכת יחסים עם נשים צעירות ומאוהבות אינם מתכוונים באמת לעזוב את הבית ולהתמסד מחדש. חוסר השלמות שלהם בחיי הנישואים גורם להם לחפש "השלמה" לזוגיות שלהם - אך לא יותר מכך. התירוצים שלהם לכך שהם אינם מפרקים את הבית (בגלל הילדים, הכסף, האישה, ההורים או החברים) הם רק עלי תאנה לשקר שהם מסתירים כל השנים מפני המאהבת.

 

כפי שהם אינם שלמים עם האישה שלהם בבית, כך הם אינם שלמים עם החיים המשותפים והיומיומיים הצפויים להם עם המאהבת מחוץ לבית. בסופו של דבר, גברים נשואים שמנהלים מערכות יחסים רגשיות עם אישה נוספת אינם בנויים לנישואים ארציים, רציניים ומחייבים - לא עם האישה שלהם וגם לא עם המאהבת שלהם - משום שנישואים רציניים מחייבים פשרות לא פשוטות, אלא הם מסוגלים רק לחיות בעולם של פנטזיה ואהבה בלתי מוגשמת שמתפוגגת עם השנים.

 

 

וטיפ לסיום: רומן אסור עם גבר נשוי הוא מפגש בין שני אנשים שמשקרים לעצמם. המאהבת משקרת לעצמה שהאהבה שלה תנצח כנגד כל הסיכויים. הגבר הנשוי משקר לעצמו שהוא אינו קשור ואינו תלוי לחלוטין באשתו. רומן אסור מחזיק מעמד עד שאחד משני הצדדים - הגבר הנשוי או המאהבת - מבינים שמדובר בקשר שמבוסס על שקר ולא באהבת אמת.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב