דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלת החזרים על מס ששולם 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3103 פעמים ]

התופעה המוכרת של תשלומי מס גבוהים חוזרת על עצמה בכל סוף שנה כאשר אנו נדרשים בדיווח דוח שנתי לרשויות המיסים, פתאום נזכר בנו רואה החשבון ובשיחת טלפון הוא אומר לנו "תכין את הכסף כי הרווחת המון השנה וצריך להעלות לך את המקדמות של תשלום המס" מכירים את השיחות מהסוג הזה?

העומס של רואה החשבון והניירת המצטברת גורמות לעיתים לכך שהלקוח משלם יותר מס ממה שהיה צריך, רשויות המיסים מצידן לא יתנו לנו החזר ללא דרישה, ולכן אנו כלקוחות צריכים לדעת מה לשאול את רואה החשבון ולהקפיד שהדברים התבצעו כראוי.

הנה מספר דברים שיעזרו לכם לקבל החזר מס במקום להגדיל את מקדמות המס:


קניית מוצרים – בעלי עסקים בטוחים במקרים רבים שמגיע להם החזר מס מלא על כל מוצר שהם רוכשים, האם כך הדבר? ממש לא. קיימים מוצרים שאינם מוכרים במס ולעיתים רק בהחזר חלקי. לפני שאתם מייצרים חשבוניות ובטוחים שהכל מוכר לכם, בררו מול רואה החשבון שלכם איזה מבין המוצרים מוכרים לצורכי מס וכמה % זיכוי מגיעים לכם להחזר על כל מוצר.


חישוב פחת – על מוצרים כמו מחשב / מדפסת ומוצרים שונים אחרים להם יש בלאי, מגיעים לכם החזרים שניתנים לאחר שיכלול חישוב הפחת של המוצר. הפחת במקרה זה הינו דבר שעליו אנו מקבלים החזרי מס מידי שנה אך לתקופה מוגבלת. לכן, עליכם לבדוק מידי סוף שנה מול רואה החשבון האם בוצע עבורכם חישוב הפחת של מוצרים אלו.


בדיקה לשינוי מקדמות מידי רבעון - לבעלי עסקים שחוששים מעלייה פתאומית של מקדמות המס, יש את הזכות המלאה לדרוש בדיקת מקדמות מרואה החשבון, הבדיקה מומלצת לעסקים שמחזור הכספים החודשי שלהם עולה באופו קבוע ואינם רוצים למצוא עצמם משלמים מקדמות חונקות בסף השנה.

גם אם רואה החשבון טוען שבלתי אפשרי לבדוק שינוי מקדמות כל שלושה חודשים, דעו שזו זכותכם ועל זה את משלמים כחלק מהשירותים של ראיית החשבון. בדיקה שיגרתית הינה דבר חובה לכל עסק בריא שהכנסותיו משתנות בין חודש זה לאחר.


מספר מילים לסיום

העסקת רואה חשבון לניהול תיק העסק אינה תמיד מספיקה, לעיתים נדרש מאיתנו ללמוד את חוקיות המיסים באופן עצמאי ולהיות עם האצבע על הדופק. לשם כך ניתן לקרוא על  חוקיות רשויות המס ולקבל מידע נוסף שיעזור לנו להבין את הכללים השונים.

חשוב לזכור: פיקוח עסקי נכון באמצעות משרדי מומחה לניהול חשבונות תורם לעליה משמעותית ברווח הנקי של בית העסק ומאפשר קבלת החזרי מס שמוכרים במלואם מרשויות המס בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב