דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלתות - טוב לחזור הביתה 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2312 פעמים ]

כמה כיף לחזור הביתה. חלקנו חוזרים לחיקה החם של המשפחה, חלקנו מתקבלים בהתלהבות על ידי כלבלב מכשכש בזנב, אבל הראשונות שמקבלות את פני כולנו כשאנחנו מגיעים הביתה הן דלתות הבית. מבלי שנהיה בכלל ערים לכך, דלתות הכניסה לבית שלנו הן הראשונות לייצר את התחושה הביתית שכולנו אוהבים לקבל עם הכניסה לבית.

בעבר, דלתות מילאו תפקיד פונקציונאלי בלבד: אנחנו צריכים להיכנס אל הבית ואנחנו צריכים לדאוג לסגור אותו כשאנחנו בתוכו או מחוצה לו, על מנת שלא ייכנסו אורחים לא רצויים. הצורך הזה הוליד שני תפקידים עיקריים לכל דלת.

התפקיד הראשון של דלתות הוא היכולת שלהן להיפתח ולהיסגר בצורה שתהיה קלה ונוחה ומצד שני לאטום את פתח הכניסה לבית במידה הרצויה ולא להיפתח מחדש מעצמן. לצד התפקיד הפונקציונאלי הפשוט הזה, נועדו דלתות גם להעניק לנו ביטחון.

כשאנחנו בתוך בתי הבטון שלנו, או מחוצה להם אך כל רכושנו וחפצי הערך שלנו בתוכם, נרצה מן הסתם לדאוג לוודא שלא יאונה לרכושנו או לנו כל רע. הדרך היחידה של פולשים ומזיקים להיכנס לביתנו היא דרך הפתחים שלו, דלתות וחלונות הבית.

לאט לאט פותחו מנגנונים ושיטות לייצור דלתות חזקות, יציבות ועמידות יותר ויותר. מלבד החוזק של הדלת עצמה, גם מנגנוני הנעילה שוכללו ומוסיפים להשתכלל ולהתפתח במלחמה הבלתי פוסקת נגד מוחם הקודח של הפורצים.

אבל עם הזמן נכנסה גם בשורת העיצוב אל המבנים בהם אנו משתמשים. יותר ויותר אנשים פרטיים החלו לייחס חשיבות לדרך בה מעוצב הבית שלהם, ותשומת לב קפדנית ומושקעת ניתנה גם לכל מבנה ציבורי או מסחרי שמעוניין לקחת את עצמו ברצינות. דלתות הפכו לאלמנט חשוב מבחינה עיצובית ממש כמו כל חלק אחר במבנה.

דלתות מעוצבות – יופי על חשבון ביטחון?

התפקיד הכל כך מרכזי שיש לדלתות בחזות הבית, הן מבחוץ והן מבפנים, והרושם המיידי שהן מעניקות לכל מבקר, יצרו צורך להפסיק לחשוב על דלתות כאמצעי פונקציונאלי בלבד ולנסות למצוא את הדרך לשלב אותן בסגנון העיצוב של המבנה כולו.

מגוון הדלתות המעוצבות רק הולך וגדל וכולל דלתות עץ, דלתות פלדה, דלתות בשילובים של חומרים שונים כמו זכוכית ואלומיניום, ואינסוף אפשרויות לפיתוחים, טקסטורות ודוגמאות מיוחדות שהופכות את הכניסה לבית למעניינת ואישית.

לצד דלתות הכניסה, תשומת לב רבה ניתנה גם לדלתות הפנימיות של הכניסה לחדרים, כאשר האופי השונה של כל חדר מכתיב גם את העיצוב של הדלת הסוגרת ופותחת אותו. גם בדלתות חוץ מושקעת כיום הרבה יותר מחשבה, הן מבחינת ההתאמה לחזות החיצונית של הבית והן מבחינת הרחקת גורמים בלתי רצויים כבר מהשטח הסובב את הבית.

אמנם ליופי ולאסתטיקה יש משקל חשוב בעולם העיצוב, אך הייעוד המקורי של דלתות הבית לא הוזנח לטובתם. הדלתות הנמכרות ביותר בשוק כיום הן אלו שלא מתפשרות על אף אחת מהתכונות ולצד ייחודיות, אמירה ומראה, מספקות גם חוזק, הגנה וביטחון מלא.

תודה שקראת אצלנו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב