דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור לגירושין - איך זה עובד ? 

מאת    [ 30/04/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 1851 פעמים ]

לפני כמה שנים פנה אלי זוג צעיר עם ילדים על מנת שאסייע להם להתגרש בהליך גישור. כחודש לאחר סיום התהליך התקשר אלי אביו של הבחור: גם אנחנו מתגרשים. האם תוכלי לסייע גם לנו להתגרש בגישור?...
נפגשתי עם ההורים, שניהם בשנות השבעים לחייהם. נראה שגירושי הבן נתנו לגיטימציה גם להם לסיים מערכת יחסים לא טובה ולפתוח פרק חדש בחייהם. התחלנו תהליך של גישור.

מה זה בעצם גישור -
גישור הינה דרך איכותית לפתרון מחלוקות בהסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט. שני בני הזוג מנהלים שיחה עם המגשר. תפקיד המגשר הינו לעזור לשני בני הזוג לקיים ביניהם דיאלוג ומשא ומתן. המגשר יעזור לכל אחד מבני הזוג להגדיר לעצמו את הצרכים שלו. כמו כן יסייע המגשר לכל אחד מבני הזוג לבטא את הצרכים שלו בפני בן הזוג בצורה שתוכל להישמע. עם זיהוי הצרכים (השונים והמשותפים) יעזור המגשר לבני הזוג לנהל משא ומתן ולבחון חלופות שונות לפתרון. המטרה הינה להגיע לפתרון בו מירב הצרכים של בני הזוג מקבלים מענה (WIN WIN). 

המגשר הינו ניטרלי ואובייקטיבי. הוא אינו נוקט עמדה ואינו מחליט בסכסוך (להבדיל משופט ובורר). רק בני הזוג יחליטו. בני הזוג הם אלו שישלטו בתהליך לכל אורכו. החל מקביעת קצב תהליך הגישור, משכו ותכניו. בסוף התהליך ייחתם הסדר רק אם שני בני הזוג יסכימו לו.

הליך הגישור מאופיין בהגינות. כל אחד מבני הזוג מתחייב לגילוי כלכלי מלא. בני הזוג מתחייבים למאמץ כן לפתרון המחלוקת בתהליך הגישור. ככל שבני הזוג ישתפו פעולה זה עם זה כך יגדלו סיכוי ההגעה להסכם.

כאשר מדובר בילדים קטנים בעיקר, ניתן מקום מיוחד לקולם של הילדים. תפקיד המגשר הינו לוודא שצרכי הילדים נבחנים בתהליך ושהוריהם התחשבו בהם בגיבוש הסדרי הפרידה.

הליך הגישור מאופיין בדיסקרטיות. על המגשר חלה חובה לשמור בסוד את הדברים הנאמרים בגישור. על ההליך כולו פרושה מעטפת חסיון באופן שדברים שנאמרו בחדר הגישור ומסמכים שנולדו תוך כדי הגישור לא יוכלו לשמש כראייה בבית המשפט אם הגישור לא יסתיים בהסכמה. גם המגשר יהיה מנוע מלהעיד בבית המשפט אודות הגישור, אם הגישור לא יסתיים בהסכמה. כל אלו נועדו על מנת לאפשר לבני הזוג פתיחות מירבית בתהליך הגישור.  

בסוף תהליך הגישור נערך הסדר גישור: הסכם ממון / גירושים (בהתאם לאופי העניין) שיוגש לבית משפט למתן תוקף של פסק דין. הגישור יהווה תחליף להתדיינות משפטית. הגישור יהיה קצר יותר, זול יותר ואנושי יותר מהתדיינות משפטית, שהינה, מטיבה בעלת מאפיינים לוחמניים.

ניתן לערוך הליכי גישור בענייני משפחה שונים[1]: גישור לגירושין, גישור לפרידה, גישור להסכמי ממון, גישור לחיים משותפים (פרק ב'), גישור בין יורשים ועוד.
יתרונו הגדול של הגישור הינו הצד האנושי שבו. בתהליך דיסקרטי, מכבד והגון מגיעים בני הזוג בעצמם להסכמה על כל העניינים החשובים בחייהם.

ומה לגבי הזוג 'שלנו' ? ובכן, מסתבר שהם מאוד הזדרזו. לכל אחד מהם כבר היה בן/בת זוג חדש שחיכה להם בחוץ ....הליך הגישור הסתיים יחסית במהירות בהסכם שאיפשר להם לפתוח דף חדש בחייהם, ועם זאת לשמור מקום של כבוד לשנים שהיו, ולהמשיך לשתף פעולה בעמידה בראש המשפחה המורחבת.

*טור זה אינו מהווה ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור בו. יש צורך בייעוץ פרטני לכל מקרה על פי נסיבותיו. 


[1] הליכי גישור מתבצעים גם בעניינים אחרים, כגון: גישור עסקי, צרכני, בין שכנים ועוד. מאמר זה אינו עוסק בעניינים אלו.

מיכל קמפפר הינה עו"ד ומגשרת ועוסקת בגירושין בשיתוף פעולה. בעלת ניסיון בסיוע למשפחות לעבור את תהליך הגירושין בשלום תוך דאגה לכל בני המשפחה. ממייסדי עמותת "להתגרש בשלום". דואר אלקטרוני: href="mailto:michal@divorce-together.commichal@divorce-together.com">">michal@divorce-together.com אתר של מיכל: http://www.divorce-together.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב