דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול באנשים בעלי רגישות גבוהה 

מאת    [ 08/04/2012 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3302 פעמים ]

הטיפול באנשים בעלי רגישות גבוהה - H.S.P
בפגישתי הראשונה עם אחת ממטופלי הסברתי לה מהי רגישות גבוהה, את מהות התכונה.לאחר כשבוע בפגישה השנייה אמרה לי: "אני כבר לא קוראת לעצמי בעלת רגישות יתר, אלא בעלת רגישות גבוהה" !!! שמתי לב שבאומרה זאת כל שפת הגוף שלה השתנתה, היא הזדקפה וחייכה...
בפגישותיי עם אנשים בעלי רגישות גבוהה אני שומעת לעיתים קרובות את המשפטים הבאים: "הבעיה שלי היא שאני רגיש/ה מידי", יש לי רגישות יתר", מה טוב בזה שאני רגיש/ה מאד? אני סובל/ת", איך אפשר לפתור את הבעיה הזאת של רגישות גבוהה?" וכדומה....
ע"פ מחקרה של *ד"ר איליין ארון, אנשים רגישים מאד שעומדים בפני קשיים קיצוניים בילדותם ובבגרותם, נמצאים בסיכון רב יותר לחרדה, דיכאון והתאבדות, עד שיכירו בעברם ובתכונה שלהם ויתחילו לרפא את הפצעים. התכונה כשלעצמה "איננה אשמה" אבל כמו מכשיר או מכונה שמכווננים בצורה מעודנת, כך גם הרגישים מאד זקוקים לטיפול מיוחד.
פסיכותרפיסטים רבים שאינם מכירים ומבינים את התכונה מתייחסים לאנשים בעלי רגישות גבוהה כניירוטים, כמנותקים ללא סיבה, נסוגים מידי, רגישים מיד וכדומה.
לאנשים רגישים מאד דרוש טיפול "רגיש מאד" ותרפיסט שמכיר ומבין את התכונה.ישנן ארבע נקודות התייחסות חשובות בתהליך הטיפולי:
*הכרת בתכונה.
*הגדרה מחדש. (reframing)
*ריפוי הפצעים.
*מעורבות ופתיחות חברתית.
הכרת התכונה - חשוב להביא לידיעתם של האנשים הרגישים מאד - H.S.P) ) מה המשמעות של להיות רגיש מאד (יש האומרים "רגישות גבוהה היא מתת שמיים") רישות גבוהה איננה "בעיה" אלא תכונה מולדת שאיננה ניתנת לשינוי. להבהיר איך התכונה עם שאר התכונות שלהם, להבין שהגישה החברתית השלילית השפיעה על הרגשתם.מצבם של בני המין הגברי הרגיש מאד קשה יותר, בגלל הסטיגמה החברתית. שמקבלת יותר רגישות של בנות המין הנשי.
הגדרה מחדש (reframing) - רובם הגדול של האנשים הרגישים מאד חוו בעברם חוויות קשות, כישלונות וחוסר קבלה. ההגדרה של חוויות אלו מחדש, לאור העובדה שהם נולדו רגישים מאד תעזור בפיתוח הביטחון וההערכה העצמית. (פיתוח הערכה עצמית מפחית גם את עוררות היתר).
ריפוי הפצעים - חשוב מאד לעבור תהליך טיפולי ולרפא את הפצעים שנוצרו בילדות. אותם ילדים רגישים מאד חוו קשיים במשפחה, בגן, בבית הספר, מחלות ילדות וכדומה. ההשפעה של גורמים אלו עליהם הייתה חזקה יותר מאשר על אחרים ובעיקר הרגשת השונות גרמה לסבל רב. חלק מאותם אנשים רגישים מאד נמנעים מתהליך טיפולי בגלל חשש מהרגשות העזים שעלולים להתפתח בהם. בטיפול איטי, זהיר ובעיקר רגיש עם אדם שמכיר ומבין את התכונה הם יכולים לפרוח ולהנות מ -"המתנות" עימן נולדו.
מעורבות ופתיחות חברתית - אנשים רגישים מאד נוטים להימנע מקרבה וממעורבות חברתית. חשוב ואפשרי להם כן להיות מעורבים בעולם שסביבם, אבל עליהם לדעת את המינון הנכון להם. מצד אחד לא להגזים בפתיחות, אבל גם לא להתנתק וכן ליצור קירבה.

*ד"ר איליין ארון - Elaine Aron N. Ph.D פסיכולוגית קלינית העוסקת במחקר ובטיפול באנשים בעלי רגישות גבוהה והיא זו שתבעה לראשונה את המושג (H.S.P) Highly Sensitive Person -

יפה בן זאב, מומחית להפרעת קשב וריכוז - ילדים ונוער (ורגישות גבוהה) 0546258228  yaffabenzeev1@gmail.com http://www.yaffabenzeev.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב