דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמיון מודרך - פשוט לדמיין ? 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 3664 פעמים ]

קרה לכם בעבר שחשתם מתח, לחץ או חרדה במעמד של בחינה? ולפני ראיון עבודה?  הרגשתם סימפטומים פיסיים כמו דופק מהיר, זיעה מרובה, יובש בפה, בחילות, גמגום, קושי בשליפת מידע מהזיכרון?

האם יש לנו את היכולת לעזור לעצמנו במצבים שכאלה? התשובה פשוטה. כן.

אחת הדרכים להתמודדות עם מצבי חרדה ולחץ, הקלה על כאבים, האצת תהליכי החלמה והתמודדות עם מגוון של סימפטומים ומחלות היא דמיון מודרך. מדובר בטכניקה שיכולה ליצור שינוי לטובה באורח חיינו באמצעות תיעול היכולת הטבעית שיש לנו, דמיון, לכדי יצירת דימויים חיוביים של תמונות מנטליות ברורות.

דמיון מודרך - דרך ליצור שינוי

רבים מאיתנו לא מודעים לכך שהם בעלי כשרון טבעי ליצירת דימויים והם משתמשים בו באופן לא מודע. למשל, ריח בושם המתקשר לאהבה מסוימת. טעם של תבשיל המזכיר את בית אימא ואבא. צליל של שפה המעלה זיכרונות לא נעימים מן העבר.

שימוש נכון בדמיון מאפשר לנו לשלוט בקיומנו הגשמי ולהקל עלינו. בעידן החדש מדברים על 'מחשבה בוראת מציאות'. החוליה המקשרת בין גוף לנפש, בין בריאות וחולי לבין התודעה, נעוצה בפרשנות שאנחנו נותנים למצב מסויים. כשהמוח עמוס במחשבות שליליות המאותתות 'סכנה', מערכת העצבים מכניסה את הגוף בהתאם למצב של דריכות ומתח. אם במקום זאת אדם יחליף את טרמינולוגיית החשיבה שלו משלילית לחיובית, ידמיין תמונות, מראות, צלילים וטעמים המתקשרים אצלו בדמיון לחוויה נעימה וחיובית, אזי מערכת העצבים תשלח אותות הרגעה, הגוף יירגע והסיכוי ליצור שינוי חיובי יגדל.

טכניקת דמיון מודרך

ניקח לדוגמה ראיון עבודה. היו לרגע הבמאי, המפיק, התאורן וטכנאי הקול של הסצנה. במקום משרד מנוכר, דמיינו נוף שליו ומרגיע (שמיים כחולים, עמק ירוק, חוף ים או כל נוף אחר שמרגיע אתכם). במקום מעמד של מראיין-מרואיין שבו "זרקור" המפנה את כל תשומת הלב אליכם, דמיינו שאתם "מדליקים אור" נעים בחדר. דמיינו שקבלתם הזדמנות למפגש היכרות הדדית עם אדם חדש ומסקרן. נגנו בדמיונכם פסקול שנוסך בכם שלווה ואם עולה בכם רצון לקחת אויר לנשימה, קחו אותו, שאפו פנימה ושחררו לאט. מהות הטכניקה של דמיון מודרך היא "לעקור" מחשבות משתקות ו"לנטוע" במקומן 'זרעי תקווה'.

דמיון מודרך, בין אם הוא מתורגל עצמאית ובין אם בסיוע של מטפל או מנחה, מאפשר לנו לדמיין באמצעות טכניקות שונות הכוללות הדמיה, מטאפורות, סיפורים, חקר פנטזיות, פירוש חלומות ועוד,  וכך  ליצור מציאות בראשנו כפי שהיינו רוצים שתתממש. כשאנחנו יוצרים בדמיון 'תסריט' חיובי לחוויות בחיינו אנחנו מסייעים לעצמנו לחוות בפועל חוויה עם פחות כאב ומתח. באופן חיובי. כמו שרצינו.

 

מכללת רטר הינה המכללה הוותיקה בארץ להכשרת מטפלים בשיטת דמיון מודרך ו-NLP. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות המבוא בקרו באתר המכללה www.retter.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב