דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי שיטת המשקלים וכיצד היא מסייעת ביחסים עם אנשים? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2531 פעמים ]

מהי שיטת המשקלים וכיצד היא מסייעת ביחסים עם אנשים?

 

 

היחסים הם תמיד יחסיים - לכל אדם משקל משלו

 

יחסים בין בני אדם אינם דבר מוחלט או קבוע אלא דבר מאוד משתנה ודינמי. על פי מחקרים, אדם ממוצע ישנה במהלך חייו מספר לא מועט של פעמים את האדם שבו הוא רואה כ"חבר הטוב ביותר" שלו.

 

בני האדם מדרגים אחד את השני לפי מידת החשיבות והקרבה שלהם. המשקל שכל אדם מקבל לפי שיטת הניקוד הזאת קובע את מידת הציפיות מאותו אדם, רמת ההשקעה בו וכמובן את עוצמת הפגיעות והאכזבה ממנו. 

 

 

 

משקל גבוה פירושו ציפיות כבדות וגם אכזבות קשות

 

כשאדם מעניק משקל גבוה לאדם אחר פירושו של דבר הוא שמידת ההשקעה שלו באותו האדם תהיה גבוהה ולעיתים טוטאלית, שרמת הציפיות ממנו להחזר ולהדדיות תהיה גבוהה וכמובן גם שרמת האכזבה תהיה גבוהה במידה והמשקל שניתן לאותו אדם לא יהיה תואם להתנהגות שלו.

 

למשל, אם נתתם משקל 9 לאדם מסויים, השקעתם בו את הנשמה ואת הלב אבל לא קיבלתם ממנו בחזרה יחס של 9 אלא יחס נמוך של 4 - אתם תרגישו מאוכזבים, מרומים ופגועים. 

 

 

 

ניתן לשנות משקל של אדם - ולשפר את היחסים איתו

 

לעיתים קרובות, יחסים גרועים עם אדם מסויים פירושם משקל לא נכון שהוענק לו. במקרה כזה, שיפור היחסים יכול לבוא לעיתים רק מעצם שינוי המשקל שניתן לאותו אדם.

 

לדוגמה, אם מישהו מדרג אותכם במשקל 6 אבל אתם מדרגים אותו במשקל 9 עליכם לשנות את המשקל שלו ולהוריד אותו למשקל 6 כדי שמערכת היחסים ביניכם תהיה הדדית, שיוויונית ומאוזנת. במצב כזה, שבו אתם מדרגים אדם במשקל 6 ומקבלים ממנו בחזרה משקל 6 - ההרגשה שלכם תהיה טובה לגביו, וגם היחסים איתו יהיו יציבים וחיוביים, כי הם הוגנים ומאוזנים.    

 

 

החופש לבחור את המשקל

 

פעמים רבות, אנשים מתעקשים לדרג אנשים במשקל הגבוה ביותר - 9 או 10. הם אינם מוכנים לדרג אנשים במשקלים נמוכים יותר. אנשים טוטאליים רואים את העולם בצורה של שחור ולבן: בעיניהם, יחסים פירושם תמיד נתינה מכל הלב ועד הסוף, ללא פשרות וללא גמישות. התוצאה היא כמובן גם הרבה מאוד פגיעות ואכזבות מאנשים.

 

אלא שבפועל, לכל אדם יש את החופש לבחור את המשקל שהוא מעניק לאנשים איתם הוא בא במגע ומנהל יחסים. הגמישות הזאת, יכולה להיות כל ההבדל בין יחסים גרועים (המבוססים על אכזבות חוזרות ונשנות) לבין יחסים טובים (המבוססים על יחסים הוגנים ומאוזנים).

 

 

וטיפ לסיום: במקום לנתק מגע ולחסל יחסים עם אדם שהענקתם לו משקל גבוה של 9 אך הוא מאכזב אותכם אתם יכולים פשוט להוריד את המשקל שאתם מייחסים לו וכתוצאה מכך לשמר איתו מערכת יחסים הרמונית ונעימה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב