דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול לקוחות נכון להרחבת פעילות 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 694   [ נצפה 1903 פעמים ]

חברה שמגדירה לעצמה מטרה להרחיב פעילות עם לקוחותיה, צריכה לקחת בחשבון שמדובר בתהליך ניהול לקוחות אשר דורש חשיבה, איסוף נתונים, תכנון, השקעה ויישום בפועל.

הרחבת פעילות עם לקוחות קיימים של החברה על ידי ניהול לקוחות נכון עדיפה כלכלית מהבאת לקוחות חדשים. יחד עם זאת פעילות שלא תתוכנן נכון ואכן תיושם בפועל, עשויה להתגלות כבזבוז זמן וכסף. מה שאומר שלא תמיד מדובר בפעולה עדיפה. כדי שהפעילות תהיה אפקטיבית ואכן תישאנה תוצאות, צריך לעשות זאת צעד אחר צעד או להיעזק בשירות של חברת שיווק שמתמחה בנושא.

אחד הכלים הראשונים בניהול לקוחות שניתן להשתמש בהם, לפני שיוצאים לפעילות של הרחבת לקוחות הוא  בחינת כל הנתונים והמידע, שיש לנו על הלקוחות הקיימים של החברה או בית העסק. פריסת הנתונים תאפשר לראות את התמונה בצורת מאקרו ולסייע בגילוי מידע שעשוי לסייע לגבי הפעילויות שיש לנקוט בהן כדי להגדיל את הפעילות. איסוף הנתונים יכול להיות באמצעות מידע שניתן להוציא ממערכות המידע של החברה בנוגע ללקוחות, סקרים שמבצעת בחברה, מידע מלקוחות, מפניות של לקוחות וכד'. מהנתונים יש לבנות טבלאות אקסל/מצג נתונים ובהן להציג מאפיינים על הפעילויות הקיימות עם לקוחות החברה. כל טבלה תפרוס בפני החברה תמונת מצב, שתסייע לזיהוי הזדמנויות עסקיות אל מול הלקוחות. הטבלאות יכולות לכלול פרמטרים רבים שמשתנים על פי פעילותה ועיסוקה של החברה. לדוגמא: בכל טבלה, העמודה הראשונה לרוחב תכיל את שמות הלקוחות או סגמנטים של קהל הלקוחות ( אמהות, אנשי עסקים וכד') והעמודה העליונה לאורך, תכלול את כל השירותים שמציעה החברה. לאחר מכן יש לסמן את המשבצת (בסימון כלשהו)  שבה יש מפגש בין הלקוח לאותו השירות וכך נקבל משבצות מלאות וריקות. חלק מהלקוחות מקבלים את כל השירותים, חלק מקבלים רק חלק וכד'. הטבלה המתקבלת, מציגה תמונת מצב על השירותים שמקבלים לקוחות החברה.

לצורך המחשה, מקרה לדוגמא: לחברת כח אדם, מספר לקוחות להם היא נותנת מענה שוטף בגיוס עובדים, מעוניינת להרחיב עמם פעילות ורוצה לבחון איך על ידי ניהול לקוחות נכון היא יכולה לעשות זאת . החברה בנתה לעצמה מספר טבלאות לבחינת תמונת מצב קיימת, שתאפשר לגלות מידע אשר יסייע בפעילויות שיווקיות להרחבת הפעילות. הטבלה הראשונה כוללת בצד אחד את שמות החברות להן היא מגייסת עובדים ומצד שני את כל התחומים בהם החברה מתמחה בגיוס עובדים. התמונה המתקבלת מציגה מספר לקוחות להם היא מגייסת עובדים רק בחלק מהתחומים בהם היא מתמחה. היא מגייסת עובדים לחברה ארצית בתחום מזון, חברת שיווק ומכירות לסניפים ולא מגייסת להם בתחום אדמיניסטרציה אשר גם בו מתמחה. יתכן,  מאד שחברת שחברת המזון מגייסת בתחום האדמיניסטרציה מחברות אחרות, שהיא יודעת שמספקות עובדים לתחום זה.

מכאן יש להחליט מהי הפעילות השיווקית שיש לבצע אל מול הלקוחות על מנת לגרום להם לגייס גם בתחום זה כשברור מה המסר שרוצים להעביר. אם זה באמצעות פגישה יזומה, באמצעות פרסום להגדלת מודעות לתחומי החברה, כנס לקוחות להעמקת הקשר, ניוזלטר ללקוחות ועוד. את המקרה של חברת כח אדם, ניתן לראות גם בעסקים אחרים, למשל גם מאפיה מקומית ושכונתית, יכולה לבדוק האם הלקוחות שלה צורכים את כל השירותים שהיא מציעה. אם יש לקוחות שביום שישי באים לקנות רק חלה, במאפיה יכולים להציע להם גם עוגות שהם אופים ולפעמים באמצעות פעולה פשוטה כמו למקם אותן ליד החלות.

פרמטר נוסף בניהול לקוחות  שיכול גם  להיות בטבלה ולתת לחברה תמונת מצב הוא לשאול את הלקוחות מה הם רוצים ומה אפשר לתת להם. חברת שיווק גדולה המליצה ללקוח שלה בתחום חומרים וציוד לבית לבצע סקר ללקוחות שלהם. הנשאלים נשאלו, האם הם קונים דברים שלא תכננו לקנות בהגיעם לחנות .בתשובות התברר שהלקוחות קונים רק את מה שתכננו לקנות מראש. אחוז מאד נמוך מהנשאלים ענה שהם קנו דברים נוספים שלא היו ברשימה או בתכנון. לאחר שהתגלו נתונים אלה, החברה בדקה מהם המוצרים הפופולאריים ביותר הנקנים אצלה והחלה לתת ללקוחותיה מוצרים משלימים, ולקדם מוצרים דומים וקרובים כדי להגדיל את היקף הקניה של הלקוח. למשל אחרי שגילו שהרבה מגיעים לקנות צבעים לבית, הבינו שאלה אנשים שמעצבים את ביתם או הגיעו לבית חדש והציעו להם גם מוצרים משלימים לצביעה וגם דברים לעיצוב ולבית חדש (כגון פחים, דברי אמבטיה, מתלים ועוד). באמצעות פעילות שיווקית זו הצליחו להגדיל את היקף הקנייה של כל לקוח שנכנס לחנות.

בכלים ובדוגמאות לניהול לקוחות  שהוצגו במאמר זה, ניתן להשתמש עבור כל חברה ועסק. חשוב לקחת בחשבון שרק באמצעות תהליך נכון ומובנה, תוכלו לזהות את ההזדמנויות לטובת חברתכם ולנקוט בפעילויות השיווקיות הדרושות להעברת המסר כדי בסופו של דבר, להרחיב את הפעילות עם לקוחות.

 

מאת חברת טאז - Tazz חברת שיווק לשירותי יעוץ ומיקור חוץ בתחומים פיתוח ארגוני, שיווק ומרקום וקואצ'ינג אישי ועסקי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב