דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם לימודי תעודה ולמי הם מתאימים? 

מאת    [ 26/01/2012 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2047 פעמים ]


רבים בוחרים במסלול של לימודים אקדמיים לתואר ראשון, ובכך מבטיחים או מעוניינים להבטיח את עתידם התעסוקתי. אולם, לאחרונה יותר ויותר מוסדות חינוכיים, ובעיקר מכללות שונות, מציעים אלטרנטיבה אחרת: מסלול של לימודי תעודה, המאפשר לצבור ידע בתחומים שונים ומגוונים מאד ובמקביל גם לקבל את כל הכלים הנדרשים על מנת לעסוק בתחום זה בעתיד. מתלבטים האם לימודי תעודה אכן מתאימים לכם? הנה כל המידע שכדאי לכם לדעת על מסלולי לימודי תעודה שונים, המוצעים לכם בארץ.

 

אבל תחילה, מהם לימודי תעודה

 

לימודי תעודה, שלא כמו לימודים אקדמיים, אינם מקנים תואר כלשהו, אולם בסופם מקבלים הסטודנטים תעודת הסמכה או תעודה מקצועית בתחום הלימוד שנבחר. לימודי תעודה נחשבים לימודים קצרים יותר, הנמשכים בין שנה לשנתיים, בדרך כלל, ומאפשרים לבחור בין שפע של מסלולים בתחומים שונים, כמו מחשבים, שיווק ופרסום, יחסי ציבור, תקשורת, עיצוב גרפי, מוסיקה, שפות, בישול, גננות ועוד ועוד. תחומי הלימוד, במסגרת לימודי תעודה אלה, מתאימים לכל אלה המחפשים לעסוק בתחום חדש ואחר ולרכוש את כל היעד הנדרש להם על מנת להשתלב בו בתום הלימודים.

 

למי זה מתאים

 

לימודי תעודה מתאימים לכל אחד המעוניין לקבל את ההכשרה המתאימה בתחום עיסוק כלשהו, אולם כל זאת לא במסגרת של לימודים אקדמיים, לימודים לקראת תואר ראשון. מבין הסטודנטים הרבים, הבוחרים במסלול של לימודי תעודה, ניתן למצוא צעירים אחרי צבא, אנשי חינוך, פנסיונרים, אנשי עסקים, אקדמאים בתחומים שונים ועוד. לימודי תעודה מתאימים לטווח גילאים רחב מאד ולכל שכבות האוכלוסייה. העובדה שמציעים מגוון רב מאד של מסלולי לימוד שונים, מאפשרת לכל אחד לקחת חלק במסלול לימודי ייחודי, המעניין אותו, ולסיימו בהצלחה.

 

מדוע זה כל כך כדאי

 

אחד היתרונות הבולטים של לימודי תעודה הוא מידת הגמישות שלהם. פעמים רבות מדובר בלימודים, המתקיימים אחת לשבוע ומאפשרים לשלב, לצידם, גם עיסוקים אחרים. בין אם זו עבודה במשרה מלאה, משפחה וכן תחביבים שונים, ניתן לשלב אותם לצד לימודי תעודה בקלות רבה מאד. יתרון נוסף וחשוב של לימודי תעודה אלה היא המסגרת הלימודית והאווירה שבמקום. מכיוון שבדרך כלל לימודי תעודה מוצעים במכללות השונות, מדובר במסגרת אינטימית, נעימה מאד וגם פחות מלחיצה. מדובר בכיתות לימוד קטנות, בהשוואה לאלו שבמסגרת האקדמית ובתנאים טובים ונוחים יותר. וכמובן, יתרון חשוב מאד, הוא העובדה שניתן לרכוש את הידע הנדרש בזמן קצר מאד, בהשוואה ללימודים באוניברסיטה במסגרת לימודי תואר ראשון. מכיוון שמדובר בלימודים קצרים מאד, נחשבים לימודי תעודה ללימודים ממוקדים יותר וכוללים את כל הכלים הנדרשים על מנת לעסוק בתחום בעתיד. במקביל, הם גם זולים יותר, פעמים רבות. גם העובדה שתנאי הקבלה ללימודים אלה אינם מחמירים ואינם דורשים ציוני בחינות בגרות או בחינה פסיכומטרית, הופכים אותם למבוקשים מאד.

 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב