דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע צריך מאמן אישי? ולמה כדאי לנסות קאוצ'ינג? 

מאת    [ 18/01/2012 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 1839 פעמים ]


בשנים האחרונות הפך האימון האישי לאחד הכלים היעילים והמשמעותיים ביותר בהתמודדות עם קשיים שונים, כאשר המטרה היא להשיג פריצת דרך ושינוי משמעותי בחיים. למעשה, תפקידו של מאמן אישי הוא לסייע לפונים אליו לפתח מיומנויות חיים חשובות, לא להיכנע לקשיים חיצוניים ופנימיים, לצאת למסע של התפתחות אישית ולבסוף לזכות במימוש עצמי ובהגשמת יעדים וחלומות. קואצ'ינג שכזה מתייחס לקשת רחבה של תחומים הקשורים לחיי היומיום של כל אחד מאיתנו, ובניגוד לטיפול פסיכולוגי מסורתי, מאפשר השגה של תוצאות רצויות תוך פרק זמן יחסית קצר. קאוצ'ינג לאנשים, המתמודדים עם קשיים שונים, מסייע להם גם לאזור אומץ ולשנות את חייהם מתוך בחירה חופשית ומודעת.

מאמן אישי – לממש שאיפות ולהגשים חלומות


לכל אחד מאיתנו ישנם צדדים חזקים באישיותו וגם צדדים פחות חזקים. פעמים רבות, הצדדים החלשים באישיותנו מאפילים על אלה החיוביים, ומקשים מאוד על מימוש השאיפות והיעדים שהצבנו לעצמנו. לעיתים, צדדים אלה אף משתלטים על מהלך השגרה וגורמים לשורה של בעיות בתחומים שונים, החל מהתחום הזוגי, דרך הקריירה וכלה מבחינת הרגלי אכילה נכונים. המונח "מאמן אישי", או לחילופין "קואצ'ינג" באנגלית, הגיע אלינו מתחום הספורט, ואין להתפלא על כך. שכן, קאוצ'ינג מזכיר מאוד בפרקטיקה שלו אימונים גופניים; תהליך האימון האישי הוא תהליך של דיאלוג אינטראקטיבי בין מאמן אישי ובין מתאמן, שמטרתו לפתח מיומנויות חדשות או לשפר את אלה הקיימות. קואצ'ינג מיועד להפוך את המתאמן בסוף התהליך לחיובי יותר בתפיסתו, למודע לעצמו ולמחויב יותר לשאיפותיו. בהקשר זה, מטרתו של מאמן אישי מקצועי היא לסייע לאנשים המעוניינים לחולל שינוי בחייהם, להציב מטרות ריאליות, להתמודד עם הקשיים המנטאליים והסביבתיים כאחד ולצאת למסע אמיץ לקראת שינוי חיובי והצלחה. בהתאם לכך, באמצעות קואצ'ינג ניתן לשפר את התפקוד בדרכים שונות, כדוגמת: שיפור היכולת להסתכן, הגברת אומץ הלב, שיפור היכולת לקחת אחריות על החיים, הגברת המודעות העצמית ושיפור המוטיבציה. כמו כן, מסייע קאוצ'ינג מקצועי לפיתוח מיומנויות אישיות, למימוש הפוטנציאל החבוי ולפיתוח דפוסי חשיבה בריאים וחיוביים יותר.

קאוצ'ינג – הצטרפו לשינוי


קואצ'ינג הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהמיינסטרים בתחום ההתפתחות האישית ושיפור אורחות החיים. היום מאמן אישי מציע ללקוחותיו המעוניינים לשפר את תפקודם בתחום הקרירה, בתחום האישי, בתחום החברתי או בכל תחום אחר, פרקטיקה מוכחת המובילה לשינוי בתפיסת העצמי ובעקבותיה גם לשיפור ב"מקומות" הטעונים שיפור. פרקטיקה זו, של קאוצ'ינג, החלה מתפשטת בקרב אנשים, המצויים לפני החלטות חשובות בחייהם או בקרב אנשים החשים חוסר שביעות רצון מהמצב הקיים. בניגוד לפסיכולוג, שם מאמן אישי את הדגש לא על תהליכים מייגעים וארוכי טווח אלא דווקא על תחומים התנהגותיים הצריכים תיקון נקודתי. אימון אישי או קואצ'ינג מבוסס בעיקרו על הצבת יעדים ברורים ועל תהליך קצר טווח, הכולל מגוון רחב של תרגולים ומשימות, כאשר אלה מובילים למימוש מהיר של היעדים שנקבעו בתחילת התהליך. שיטת קאוצ'ינג זו הוכיחה עצמה כיעילה ביותר ואת התוצאות ניתן לראות בשטח – לקוחות מרוצים רבים ביותר, שחשים כי חייהם השתנו מהקצה לקצה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב