דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם טיפול התנהגותי לחתולים תמיד מצליח? 

מאת    [ 02/12/2007 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 5539 פעמים ]

מה הם סיכויי ההצלחה של הטיפול ההתנהגותי לחתולים?

האם הטיפול ההתנהגותי באמת מצליח שואלים אותי רבים מהפונים אלי לייעוץ ואני עונה: "לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים זה מצליח פחות". במאמר זה אסביר מהם שלושת הגורמים המרכזיים,לדעתי, להצלחתו של טיפול התנהגותי.
הגורמים הלוקחים חלק בהצלחת הטיפול הם:
א. בעלי החתול.
ב. החתול עצמו.
ג. הקשר בין הבעלים לחתול.

המפתח להצלחת הטיפול נתון בידי הבעלים משום שהם אלה אשר נדרשים לשנות הרגלים וללמוד להתנהג אחרת עם החתול. במהלך הטיפול הבעלים לומד כיצד ללמד את החתול לשנות הרגלים דרך שינוי הרגליו שלו. מלבד זה הבעלים נדרש לשנות אינטראקציה עם החתול כמו למשל להפסיק ענישה בצורה גורפת במידה והייתה ענישה או לא ללטף את החתול לפרק זמן מסוים במידה והחתול תוקף ידיים ורגליים. כמו כן על הבעלים לספק שגרה בטוחה עבור החתול עליו לספק לחתול את צרכיו החתוליים. הבעלים צריך ללמוד לשים גבולות לחתול וללמוד לתגמל התנהגות חיובית ולהתעלם מהתנהגות לא רצויה. אחד הדברים הקשים ביותר לבעלי חתולים הוא להתמיד בתכנית הטיפול יותר משבועיים שלושה לאחר פרק זמן זה בד"כ לצערי הרב הבעלים, מתקשים להמשיך ולהתנהג נכון עם החתול ואז יש רגרסיה אצל החתול. בקיצור סבלנות, אורך רוח, נכונות להשתנות ולעזור לחתול הם מתכונותיו של הבעלים האכפתי שבסופו של תהליך עשוי ליהנות מחבר מקסים ומגרגר לחיים.

הגורם השני להצלחת הטיפול הוא כמובן החתול עצמו. אופיו של החתול וההיסטוריה שלו הם אלה אשר יקבעו את היכולת של החתול לשנות התנהגות במידה רבה גם כן. ינקותו של החתול מאוד חשובה משום שחתול שנלקח מהרחוב והוא'feral . כלומר חתול לא מבוית שלא עבר סוציאליזציה עם בני אדם, ההתאקלמות שלו בבית תהיה יותר קשה. והקשר שלו עם בני הבית עשוי להיות יותר מוגבל. חתול שנלקח מהרחוב אבל הוא stray כלומר חתול שעבר ביות אבל נזרק מהבית מסיבות שונות, עשוי לסבול מבעיות אחרות כמו למשל געגוע לביתו הישן שיגרום, למשל, לבעיה של עשיית צרכים מחוץ לארגז. וחתול שהוא גזעי הקרוי pet שבילה את ינקותו בכלוב בתוך חנות יסבול מבעיות התנהגות אחרות. לכן אופי החתול, המקום בו גדל הם שיקבעו האם החתול יהיה מסוגל ללמוד דברים חדשים. במידה והחתול, למשל, הינו חסר בטחון שינויים יגרמו לו לסטרס. לכן צריך יהיה להתקדם איתו יותר לאט ולא לאבד את הסבלנות.


הגורם השלישי שיתרום להצלחת הטיפול הוא כמובן הקשר שבין הבעלים לחתול. חשוב לאהוב את החתול כי הכול בעצם מתחיל משם, ברצון שלנו להביא הביתה חתול ולחיות איתו. אבל בעוד שאנחנו לא מבקשים מעצמנו דבר, מלבד להיפרד, מכמה מאות שקלים כדי לקנות ארגז חול ומזון וגם כמובן כדי לחסן ולעקר. מהחתול אנו מבקשים הרבה, אנו מבקשים ממנו להתרגל אלינו, לבית שלנו, להרגלים שלנו וכל זאת מבלי לחשוב שלהולך על ארבע המגרגר והחמוד יש עוד צרכים מלבד הצורך באהבה. כי כמו שאומרים כולם עם אהבה לא הולכים למכולת כך יכול להגיד החתול שאהבה לא מספקת לו את כל הצרכים החתוליים שלו, את כל הצרכים הצידיים שלו. קשר נכון בין בעלים לחתול הוא קשר של פשרה הבעלים מבין למשל שלא משנה כמה ישאב את הבית תמיד יהיה שער. ההבנה הזו גם היא הנה חלק מהקשר לחתול. היכולת של הבעלים לראות שהוא מכניס הביתה יצור עם זכויות שיש לספק לו צרכים בנוסף לאהבה הוא גורם חשוב מאוד בתהליך התנהגותי משום שהוא יאפשר לבעלים להשתנות ובכך יעזור לחתול ללמוד דברים חדשים. הבנה זו יוצרת אחריות מצד הבעלים כלפי החתול והבנה זו תתרום רבות להצלחת הטיפול.

אם כן, לסיכום, ראינו שהטיפול ההתנהגותי מושפע משלושה גורמים עיקריים האחד אופי הבעלים השני אופיו של החתול והשלישי אופי הקשר של הבעלים החתול. חשוב לזכור שבקשר הזה אנו הבעלים קובעים את החוקים לכן כדי לשנות את התנהגות החתול אנו קודם כל צריכים להשתנות. לא מדובר בשינויים דרסטיים אלה בשינויים קלים של שגרת בית ומשחק עם החתול. כל טיפול לגופו. טיפולים רבים מצליחים אבל לצערי הרב יש גם כאלה שלא.
קמליה נרקיס - מומחית להתנהגות חתולים. מלמדת התנהגות חתולים במכללת מגן דוד ירוק. מבקרת בבתים של בעלי חתולים ונותנת את כל השירותים לחתול-ייעוץ,מוצרים לחתול, ביביסיטר בבית החתול סדנאות הרצאות ועוד.
אתר אינטרנט:
http://yourcat.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב